{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Afstand til hesten.. {{forumTopicSubject}}

Nu går sommeren snart på held, hvilket betyder at hestene skal på stald. Det betyder endvidere for mig, at jeg skal finde jeg et nyt opstaldningssted. "desværre" bor jeg i århus, og jeg har den opfattelse at opstaldning lige udenfor en stor by er dyrere end længere ude på landet.
Derfor ville jeg lige høre hvor langt i vil køre frem og tilbage til jeres hest hver dag?
Ved i hvor meget i bruger i benzin-penge på at komme ud til jeres hest? og føler i at i sparer noget i forhold til hvis i valgte et sted tættere på?

Håber i kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afstand til hesten..
  • #2   31. jul 2011 jeg har haft brugt 700.- i tog kort til transport om vinteren da jeg ikke er så vild med at cykle i snedriver og modvind.

Men jeg har før kørt i 45 min. jeg så bare ikke min hests å tit da det var for langt væk.

• #3   31. jul 2011 de 700 er om mdr. men et tog kort til Odense fra Ringe.et jeg kommer til at have igen måske til vinter.

• #4   31. jul 2011 Tak for indlæggende, men tænkte egentlig mere på folk som rent faktisk kørte i bil.. smiley

• #5   31. jul 2011 Jeg cykler ca. 3 km. Ellers tager jeg bussen i dårligt vejr, men det tager faktisk længere tid end at cykle, da jeg skal gå et stykke. Jeg vil helst ikke bruge mere end 15 min på at komme ud til min hest. Det skal være hurtigt og nemt (:

• #6   31. jul 2011 Jeg cykler også, har 5 km. ud til min hest smiley
    Så transport gider jeg ikke og bruger jeg ikke penge på smiley
    - Oven i det har jeg købt mig en el-cykel, den koster kun strøm også holder den ca. til 60 km. og det tager mig 7 minutter at cykle de 5 km. ud til min hest smiley

Men jeg har på et tidspunkt haft min hest stående 29 km. fra hvor jeg bor. og det havde jeg ikke mere end 2 måneder da jeg simpelhen ikke gad at bruge tid og penge på at have den så langt væk.

• #7   31. jul 2011 Da jeg ahvde i 45min var i bil det avr lidt over 60km væk fra mig ved en veninde.

Men da jeg arbejdede Herning hesten stod i holste bro og jeg boede 20km nord for holstebro. Så kunne dte godt svare sig da jeg drønede forbi hver dag. Men da jeg arbejdede i Lemvig, da var det ikke nemt smiley

Total åndsvagt hvis jeg tænker tilbage. men hesten stod i løsdrift for 300.- om mdr. Men jeg så hende kun 1 gang om ugen. Så nu vil jeg gerne være tæt på. Men også fordi jeg ikke har bil.

Hvis jeg ahvde bil igen ville jeg kunne bo længer væk.

• #8   31. jul 2011 Benzin/diesel priserne er efterhånden ret høje, så skal man køre 15km hver vej, ialt 30km om dagen gange med ugens 7 dage, så er det jo 210km om ugen for at komme til hesten, ja så render det hurtigt op, plus man bruger meget tid på transport.. Men jeg kender godt problemet ved Århus, det er rigtig dyrt at have hest forholdsvis tæt på byen.. der er fordele og ulemper ved det hele:-)

• #9   31. jul 2011 jeg bruger ca 150 om mdr, kører på knallert, det er ca 7 min fra mig :o)

• #10   31. jul 2011 Cykler 4,5km om sommeren og 6km om vinteren.

Vil altid helst have hesten max 30 minutter hjemmefra, og absolut max 1 time væk.

• #11   31. jul 2011 Jeg bor også i Århus og har hest 15-17 km uden for byen og kører derud stort set hver dag. Det er dyrt, og alt efter trafikken tager det 20-30 min. Jeg synes helt klart det er det værd, hesten har det godt der, jeg har det godt der (godt socialt miiljø) og så er der en fantastisk natur som kun findes få andre steder.
    Hvis du leder efter boks er der faktisk en ledig lige nu - delvis selvpas smiley

• #12   31. jul 2011 min står ca. 14 km fra mig i bil og bruger ca. 30 pr. dag for begge veje.

• #13   31. jul 2011 Hyggefjollen det må være i en bil det ikke kører vildt langt på literen. Min bil kører ca 20km/l, jeg har 15-16km hver vej ud til min hest, jeg bruger ca 450-500kr på benzin om ugen det er så til al min kørsel både på arbejde hvor jeg kører 56km hver vej og ude til hesten.

De uger hvor jeg kun har kørt til hesten har jeg brugt 100-150kr om ugen på benzin.

• #14   31. jul 2011 Nu bor jeg i aalborg som jo også er en ret stor by. Jeg betaler 1150,- om mdr. og cykler 7 min for at komme op til min hest.

• #15   1. aug 2011 Jeg bor nord for København hvor alting jo desværre er lidt dyere;( men jeg har 11 km. ud til hesten og cykler begge veje det meste at året!;) det tager 40 min at cykle og et kvarter i bil;)

• #16   1. aug 2011 Bor også ved Århus - eller er lige flyttet til favrskov.

Pas på hvis du kun skal køre kort ud til hesten. Min bil skulle have skiftet udstødning, fordi jeg kun kørte korte ture,

Du sparer på benzinen, hvis det er korte ture, men til gengæld kan det koste i reparation. Så tror du skal tænke mest på, hvor meget tid du har,

I øvrigt solgte jeg min bil, og købte scooter, da jeg kører korte ture, og mekanikeren sagde, det ikke var godt for bilen. Den kører 40 km på literen.

Men da jeg havde ca. 10 km til skole og 7 til hesten, kostede det mig 800 kr /mnd. i benzin. Ret benzin økonomisk bil.

Nu scooter - 15-20 km/dagen, 200 kr/mnd.

• #17   1. aug 2011 Annika: jeg har ikke skrevet noget beløb ang. brændstof, da det jo selvfølgelig afhænger af hvilken bil man kører i, skriver blot at det hurtigt kan rende op, da benzin/diesel ikke ligefrem er billigt:-)

• #18   1. aug 2011 Jeg har 11,1 km, det tager mig ca 13 min, og da min bil kører 18km/l og er diesel bruger jeg vel i snit 10,- om dagen (højt sat)

Så ca 300,- om måneden ..

Det er enormt vigtigt for mig at hesten står tæt på, for synes det er svært at finde ekstra tid til transport i hverdagen ..

• #19   1. aug 2011 Rettelse 15,- om dagen, 450,- om mdr ... Tænkte ikke lige over at jeg både skulle frem og tilbage ;D (kun ca tal, absolut ikke præcist)

• #20   7. aug 2011 nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du giver for opstaldning ^^

• #21   7. aug 2011 min kommentar var til et andet indlæg* fejl (-:

Kommentér på:
Afstand til hesten..

Annonce