{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.378 visninger | Oprettet:

Afstand til hesten? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har et par spørgsmål til jer der ikke har hesten hjemme og ikke har bil smiley
Hvor langt har i til hesten? Jeg tænker med offentlig transport.
Hvilke fordele og ulemper synes i der er? Har i hesten i selvpas eller fuldpas? Og har i eventuelt en part til at hjælpe jer hvis i ikke kan komme? smiley

På forhånd mange tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afstand til hesten?
  • #1   2. jan 2017 Jeg har 5 km hver vej
    Jeg kører enten på knallert eller cykel.
    Cykel når kæresten er med, så han kan følge med smiley - knallert når det bare er mig.

Jeg har fuldpas, men hjælper i stalden for det meste fordi jeg synes det er så hyggeligt og når ejer er på ferie

Jeg har ingen part. smiley

• #2   2. jan 2017 Nu har jeg lige flyttet min hest til et sted med fuldpas og bus 500 m fra døren. Jeg skal skifte bus en gang. Der er omkring 11 km derud og det tager ca. 40 min med bussen.
    Det sted jeg stod før var 6 km væk, men besværligt med offentligt. Det tog ca. 50-60 min at komme derud, og jeg skulle gå ca. 1,5 km. Det var hurtigere at cykle, det tog mellem 15-20 min smiley Det her sted var selvpas, hvilket betød jeg brugte omkring 3 timer hos hest også transporttid.
    Jeg søgte part i 4 måneder uden jeg fandt nogen, så det droppede jeg, men kan være jeg begynder at søge lidt igen, så jeg kan have tid til et job ved siden af smiley

• #3   2. jan 2017 Min står ca 15-20 km fra mig, hun bliver dog rykket til et ridecenter(også omkring de 15 km fra mig) i slutningen af denne måned(ventetiden føles lang) og der til tager det 20-25 minutter med bussen alt efter hvor mange stop den laver smiley det andet sted tager det 1 time og 15 min når den ikke stopper så mange gange, da den kører gennem en anden by først smiley jeg har ingen part til hende, men ville elske at have en hjælpende hånd en gang i mellem smiley

• #4   2. jan 2017 Jeg har 10,5 km og jeg cykler derud og hjem smiley

• #5   2. jan 2017 nu har jeg godt nok bil.
    Men inden jeg fik det havde jeg 1-2 km. alt efter hvilken hest jeg skulle til (jeg var selv partrytter, men var der dagligt) der cyklede jeg.
    Havde forrige vinter flyttet min part ud til et opstaldningsted, jeg skulle kun selv muge og fylde hønet (dagligt) Jeg kørte enten på knallert eller cyklede, med det offentlige ville det have taget 2,5 time, hver vej.

• #6   2. jan 2017 Har 4km, cykler og kører knallert oftest. Må dog godt tage bilen en gang i mellem.
    Offentlig transport til døren herude findes ikke desværre! Nærmeste togstation er 2km fra stedet.

Har stået opstaldet 14km væk hvor offentlig transport havde været muligt hvis jeg ikke boede så åndssvagt. Bus næsten lige til døren det gamle sted, men jeg bor så dumt at vi kun har skolebusser herude -.-.

• #7   2. jan 2017 For mig vil det være fuldstændig tåbeligt at tage bus ud til min hest, fordi jeg bor lidt uden for byen, skal så med bus ind til byen for at køre ud ad byen igen i ikke helt samme retning som jeg bor, men næsten. Så jeg cykler enten eller tager bilen. Der har jeg små 5 km. Med offentlig transport vil det tage omkring 1 time.

• #8   2. jan 2017 der er 7 km til min part:

40 min i bus - fordi jeg skal helt ind til Aarhus for at komme med en bus derud
    25-30 min på cykel smiley

Jeg plejer at cykle

• #9   2. jan 2017 Min hest står 15 km fra mig. Som udgangs punkt så cykler jeg ud og hjem. Det tager ca. 40-45 minutter. Der går ikke offentlig transport der ud. Så det er ikke en mulighed. Nogle gange venter jeg dog til kæresten kommer hjem fra arbejde, så jeg kan dage bilen. Men det bliver temmelig sent.

Ja, 15 km er langt. Men jeg er glad for den cykeltur til og fra hest, så behøver jeg nemlig ikke at løbe de dage jeg cykler smiley

• #11   2. jan 2017 Jeg har 1,5 time ca. hver vej smiley Vi har delvis fuldpas, hver heste ejer har en vagt om ugen pr hest. Han står i løsdrift, så der er ingen mugning eller ind/udluks vagter. Jeg har pt ingen part.

• #12   2. jan 2017 Jeg har 500 meter op til ponyen, det tager cirka 5-10 minutter, alt efter om jeg går eller cykler. Dog er der landevej de 200 meter som ikke er vores allé hvor alle kører som død i helvede smiley . Han står i fuldpas men jeg fejer gerne efter de andre og ordner lige lidt her og der. Jeg hjælper også gerne til F.ejs hvis jeg skal strigle en af rideskole hestene eller andet. smiley
    Og nej, jeg har ingen part til ham og det skal han heller ikke have. Han skal have nogen som han stoler på og som stoler på ham.

• #14   2. jan 2017 Jeg har 15 km ud til hende så jeg tager toget.
    Det tager kun 6 min med toget og jeg cykler kun 2 km fra mit hus ned på banegården og toget stopper 1 km fra gården.
    Jeg giver hø og lukker ind hver onsdag og 2 gange i måneden (i weekenden) lukker jeg både ind og ud. fx morgen og aftenvagt om lørdagen også søndagen ugen efter.
    Man bliver ret træt af at stå op kl 6.30 i weekenden, men hvad gør man ikke for sin hest smiley

• #15   2. jan 2017 Min hest står 25 km fra mig fordi jeg bor på Nørrebro i København, så der skal man et stykke ud før der er heste smiley

Jeg har bil nu, men før det tog jeg to toge og cyklede 5 km for at komme derud. Alt efter hvordan togene passede, tog der ca. 60-75 minutter. I bil tager det 30 minutter fordi der ikke er motorvej hele vejen. Min bil var for nylig til reperation i et par uger og så måtte jeg med toget igen, det var forfærdeligt smiley Min motivation for at komme derud er meget større når jeg kan køre i bil, er der næsten hver dag. Før var jeg der ca. fire gange om ugen.

Står på delvis fuldpas, skal selv muge og stille foder klart. Foder laver jeg til tre dage af gangen og før sommeren stod de på halm så det var ikke så slemt at der ikke blev muget hver dag. Det er lidt sværere at springe over nu hvor vi står på træpiller.

• #16   2. jan 2017 Jeg bor i København, så min hest står langt væk (18 km), men har heldigvis god offentlig transport. Bruger 50 min på at komme derud med s-tog (inkl. 4 km cykling fra stationen).

• #17   2. jan 2017 Jeg har 16,5 km af korteste rute, 20 af længste på cykel.
    Der er cirka 2,5 km fra mig til toget, derfra et kvarter i tog og så er der 4 km på cykel fra tog og til hesten.
    Synes cykelturen er dejlig når vejret er godt. Når vejret er skidt er der kun ulemper smiley
    Selvpas / løsdrift
    Og har en part der passer ham 3 gange i ugen. smiley Ellers er folk i stalden mega søde til at hjælpe med lige at give mad og tjekke hesten hvis der skulle være noget.

• #18   2. jan 2017 14 km frem og tilbage. Jeg cykler eller bliver kørt, når min mor gider smiley Skal derud næsten hver dag.

• #19   2. jan 2017 5 km hver vej, og har i mange år cyklet frem og tilbage. Så blev jeg voksen og doven og tog bussen. Denne kører dog ikke så ofte efter kl 18, og så kan det blive svært at nå. Nu kan jeg forhåbentlig beholde en bil jeg har lidt på prøve, for det gør alt lidt nemmere!

• #21   3. jan 2017 Hold da op, hvor er jeg forkælet, har hesten hjemme nu smiley :-) smiley

Men da jeg var barn cyklede jeg 2 km, hver vej ud til min pony.

• #22   3. jan 2017 Jeg spørger fordi jeg er midtjyde som nu bor på Sjælland. Jeg kan godt regne ud at som studerende skal jeg være tolerant med afstanden, og det er jeg også, men jeg ville gerne høre andres erfaringer for at få en fornemmelse om f.eks. 1,5 times transport ville punktere mig eller om det er ok smiley
    Jeg kigger nemlig efter muligheder for at få mine ponyer med mig smiley
    Jeg har hverken bil eller nogen jeg kan låne af. smiley

• #23   3. jan 2017 Jeg synes 1,5 time er meget, jeg hader når jeg skal med bussen ud til hesten, hvilket er en af grundende til jeg rykker den (der er selvfølgelig flere grunde, men jeg mister motivationen og glæden ved det) og hvis en af mine forældre har mulighed for at køre mig vil jeg langt hellere vente, hvor i mod jeg gerne tager derud hver dag ellers, men synes simpelthen at man mister for meget tid på transport med 1,5 time hver vej smiley

• #24   3. jan 2017 Jeg synes det er ret nemt at finde "billige" steder i Storkøbenhavn, problemet er bare, at stederne er røv dårlige.
    Foldene er ofte små og fyldt med mudder, boksene er små og falde færdige og mange af stederne er der en masse fnidder og de lever stort set aldrig op til, hvad de lover.

Jeg har valgt at gå på kompromis med transport tiden og så finde et sted, hvor min hest har massere af plads, en fold stort set uden mudder osv og det er det bedste jeg har gjort for ham. Det tager ca 1,5 time hver vej, men jeg kunne ikke holde til at se min hest, stå med mudder til op over knæene, stresset pga for lidt plads og for lidt foldtid osv. Jeg synes egentligt ikke at det er så slemt med transporttiden, som jeg havde forventet.

• #25   3. jan 2017 Jeg ville helt klart helst finde løsdrift til dem, men en boks er også ok.
    Den ene har spat og den anden mangler ledvæske så jeg prioriterer foldtid HØJT og selvfølgelig ordentlige folde smiley
    Men sådan generelt er jeg ikke kræsen.
    Jeg kan godt lide små steder og kan godt lide at kunne være lidt alene med mine hyppere. De er mit åndehul smiley De store steder har jeg ikke overskud til. Jeg gider ikke fnider.

• #26   3. jan 2017 Hvis du vil have dem i løsdrift ville jeg kigge I Nordsjælland eller i Roskilde området. Vestegnen kan ikke umiddelbart anbefales.

Jeg har min stående i løsdrift ved Frederiksdal skov, der er virkelig lækkert i det område smiley

• #27   3. jan 2017 Jeg bor i en lille by udenfor Hillerød og tager til Frederiksberg næsten hver dag smiley
    Altså har tænkt på Roskilde, men transporten er dårlig smiley Min bedste venindes moster har gård lige udenfor Roskilde så det er undersøgt smiley

• #28   3. jan 2017 Min hest står 700 m fra mig. Altså 2 minutters cykeltur.
    Jeg står i nordsjælland (nærmere tisvilde)

• #29   3. jan 2017 Når du bor i Nordsjælland, ville jeg ikke tage hele vejen mod Roskilde, men i stedet se om der ikke skulle være nogle steder i nærheden. At det er i Nordsjælland, betyder ikke nødvendigvis at det er møg dyrt smiley

Jeg giver fx 1200kr for delvis fuldpas i en stor løsdrift med stisystem, direkte udgang til skov, vitaminer og kvalitets wrap med analyse på er med i prisen og med en fodervagt om ugen pr. hest. smiley

• #30   3. jan 2017 Når man er midtjyde og halv nordjyde så er nordsjælland meget dyrt haha smiley
    Jeg vil egentlig helst finde noget, et sted i løbet af min togrute, da jeg jo nok på et tidspunkt flytter tættere på mit studie og dermed til KBH, jeg vil jo stadig gerne kunne komme derud helst uden at skulle flytte dem smiley

• #31   3. jan 2017 Men noget ala der hvor du har hest lyder bestemt også som noget jeg ville være glad for smiley

• #32   3. jan 2017 Mette, hvad ligger dit budget på? Der er flere gode muligheder i Nordsjælland, står selv i Harløse til en fair pris om måneden og med super faciliteter smiley

• #33   3. jan 2017 Altså umiddelbart billigst muligt hehe smiley Jeg er ikke så kræsen. Gerne løsdrift men boks med meget foldtid er ok. Helst noget halvt fuldpas eller fuldpas, men selvpas kan også gå (har meget med afstanden at gøre også). Jeg behøver ikke meget andet i faciliteter end mulighed for at ride tur og gerne en ridebane, men det er ikke et krav smiley Dog SKAL min hoppe og min vallak kunne gå sammen.
    Jeg har lavet en annonce med "håb", for vil ikke kalde det krav smiley

• #34   3. jan 2017 Guldhesten hvor har du da hyp? smiley

• #35   3. jan 2017 Min står i Værløse smiley

• #38   6. jan 2017 Jeg har fundet et sted til dem herovre nu og har knap 5 km derud smiley Ellers kan jeg tage toget et enkelt stop og cykle 2,5-3 km derfra hvis jeg føler mig doven smiley Det er så også op af bakke derud og ned af bakke hjem, så tager man toget ud og cykler hjem så er det hele ned af bakke haha smiley Ej, jeg har super godt af de knap 5 km hver vej smiley

Kommentér på:
Afstand til hesten?

Annonce