{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

3 sko - 1 mere af?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Mine søde frækkedunse har smidt sin ene bagsko mens jeg har været på ferie, så nu går han med 3 sko. Vi har et vigtigt stævne om 2 uger. Min smed har ferie, og har ikke lige fået fat i nogen anden endnu. Jeg har bestemt ikke lyst til at ride ham, når han kun har 3 sko på, og når det nu er en bagsko er jeg ikke bleg for at pille den anden af indtil vores smed kommer hjem fra ferie. Men hvordan i al verden piller man bare lige en sko af? Det er ikke mange uger siden vi havde smed, så skoen sidder ikke "løst" som de på en måde gør, når hesten trænger...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 sko - 1 mere af??
  • #1   31. jul 2011 Vi fandt en lille tang, som vi ku tage fat i sømmet med og rive dem ud.. Men ellers er det nok lettest med smede værktøj.. Vil klart anbefale dig at få fat i en anden smed.. det er squ ikk helt nemt at pille en sko af.. smiley
    + den kan blive øm af det...

• #2   31. jul 2011 Vi har en bekendt, der får akut har smækket en sko på for os. Det ender nok med vi må have fat i ham. Folk anbefaler jo, at når hesten har tabt en sko, og man ikke lige kan få fat i en smed med det samme, så skal man have tage den anden af. Men hvordan man gør, har jeg aldrig lige fået fat i.. Og vil jo heller ikke have, at han ender med at få ondt smiley

• #3   31. jul 2011 Nej min har godt nok gået med 1 bagsko i en uge nu.. Vil ikk pille ved den, for han blir øm uden og det ødelægger bare hoven mere, når der så allerede skal en ny på igen..

• #5   31. jul 2011 Hmm. Jeg tror bare jeg lader den sidde. Så må det blive skridtture og fridage indtil vi finder en der enten kan hive den anden af eller sætte den tabte på.

• #6   1. aug 2011 Jeg har prøvet.. med værktøj. Jeg kan IKKE få en sko af, uanset hvor meget jeg prøver.

KUN hvis den i forvejen sidder løst, så er det ret let.

Jeg får kun bøjet skoen, og så er det endnu værre!

• #7   1. aug 2011 Ps. Man kan altid få fat i en-eller-anden smed. Og når det kun er at hive skoen af, ville jeg ikke være bekymret.

Selv da vi havde smede-krise her i området for nogle år siden, og alle havde problemer med at få en smed ud, også deres egen - var det muligt at få en ud. Så var det bare, om man var villig til at give deres pris.

Kommentér på:
3 sko - 1 mere af??

Annonce