{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

...Av mit hoved...!!1 {{forumTopicSubject}}

...nej det er dog ikke mit hoved der er noget galt med..*S*
-men jeg ser gang på gang at man rider uden ridehjelm...

..nu er jeg af den mening at man ikke rider uden hjelm bare fordi det er for varmt eller fordi man syns' det ikke er smart at have "ridehår"....jeg har ALTID hjelm på....det er træls...men det reder altså knolden hvis man falder af....hvilket man aldrig ved hvornår sker....
...og jeg siger ellers altid at jeg ikke falder af min gamle hyp for den laver INGENTING men jeg ved det kan ske...lige pludeseligt!!!!!

det er jo egentlig lovligt at ride uden når man er over 16...men er det en god ide?
det er lidt en ond cirkel for jeg har tit hørt unger der glæder sig til at blive 16 ..for så er de store nok til at ride uden....og de ser jo mange af de store (heldigvis ikke alle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) ride uden..."og det er jo smart, så kan man jo have sat håret smart og sådan" (HALLO...hvad skal i med det....så mange drenge render der da ikke rundt på rideklubben...*S*)

...det er ikke for at være negativ...jeg får bare så utrolig ondt i hovedet af at se folk til hest uden hjelm..
-..og så er det nok for at få Jer til at tænke over hvad I gør , uanset om i gør det med vilje eller ej,.....hvis i rider uden hjelm.....

Nå det var så mig!...........HVAD MENER I??????....

Karina B

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ...Av mit hoved...!!1
  • #1   13. mar 2004 ja er fulstændig ening med hvert et ord du har skrevet!!
    DET ER FOR DÅRLIGT AT DER NOGEN DER IK HAR HJELM PÅ!!
    det er for deres eget bedste!!

• #2   13. mar 2004 enig... rider også altid med hjelm...!

• #3   14. mar 2004 Hvis man ikke rider med hjelm er det vel ens ejet valg? Hvis jeg ikke gider have den på, har jeg den ikke på. Jeg har den på hvis jeg springer eller hvis jeg rider tur. Så meget vil jeg have lov til at stole på min hest.

• #4   14. mar 2004 ja det har du ret i susan...men man skal vide at man også påvirker andre....de lidt ældre ryttere skulle tage og være et forbillede for de små....for hvordan skal de lære det hvis de tror det er ok at ride uden når mna "stoler" på hesten.........
    især hvor flere og flere idag anskaffer sig en unghest før de egentlig selv er klar til det....
    ...som jeg har skrevet så har min gamle hest aldrig kunnet finde på at gøre noget som helst ..men for de unges og for min egen skyld...hvis jeg nu en dag skulle tage fejl...så har jeg den altid på....såvel varme som kolde dage...som dressur og spring...

Susan R: du skriver at du vil have lov at stole på din hest...men hvorfor...handler det et eller andet sted ikke om at se godt ud og ikke have træls hår....
    man kunne jo så sige at de gamle er ok.."de gør nok ikke noget"..men rigtig mange gør det jo på helt ungheste...også de unge ryttere der gerne vil være "in" med de store....

som ældre ryttere har man altså en forpligtelse med at være forbillede for DEN SIKRE RIDNING......og jeg syntes personligt at det er for dårligt at man undskylder det med at være en meget god rytter(mange ser jo beridere!!), kender sin hest meget godt/kan stole på hesten eller at man synes det er andres problem......

hvis de ynge ser de ældre gøre det hvorfor skulle de så ikke også gøre det...og hvorfor skulle vi så ikke bare lade alle ryttere rende rundt og te sig uforsvarligt ...stå bag ved hesten, rende under maven, løbe i stalden......-de kender jo hestene ...eller hvad??................hesten er og bliver et levende dyr og den reagere på forskellige måder....den eneste måde vi kan være nogenlunde skadesfri er ved at beskytte os selv så godt v nu kan......UANSET OM VI ER VOKSNE ELLER BØRN!!!!!

folk må gøre som de vil!!- MEN tænk jer om før i gør hvad i vil.....DET ER JO IKKE LIGEMEGET.....mange børn ser med GARANTI op til jer...tro mig selv jeg har beundrer!....og de vil gøre som jer!!!!

mvh

Karina B

• #5   14. mar 2004 Du har ret i at man skal være et forbillede, men når jeg nu er den eneste der rider der hvor hun står, og der ikke er nogen børn i nærheden, er der jo ikke ligefrem nogen at være et forbillede for.
    Hvis jeg rider sammen børn andre steder end der hvor jeg normalt rider, så har jeg selvfølgelig også hjelm på.
    Og nej... Det handler bestemt ikke om hattehår og forfænglighed. Hvis du ligger mærke til det, så har jeg kasket på på billedet, og den giver så vidt jeg ved også hattehår...

Kommentér på:
...Av mit hoved...!!1

Annonce