11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
At søge part {{forumTopicSubject}}
Da jeg snart skal til at søge part igen kom jeg til at tænke på;
Hvis du var ude og søge part, det er første gang du er ude ved hesten for at se på den. Ejeren er her slf. også.
I skal op på banen for at ride og ejeren underviser dig for at i lige finder knapperne.
Men, ejeren vil have du rider på en måde som du ikke syntes særligt godt om, hvad så?
Hvis hesten er dejlig, forsætter du så og acceptere det? Acceptere du det den ene gang og takker nej til parten med en anden begrundelse? Eller siger du nej tak, lige fra start når ejeren beder dig om at ride på en bestemt måde?
Og hvad med dig som ejer? Hvis rytteren rider på en anden måde end du selv ville?
Fx. hvis du bare lader de 2 tulle lidt rundt og lære hinanden og kende.
Ville du så acceptere det imens parten red og sige nej bagefter eller stoppe vedkomne imens?
Eller hvis det bare var en der red med løse tøjler og "afslappende" ridning, men ikke lige den slags dressur du går ind for så tænke - tja, hesten får motion, bliver rørt, ser noget andet.
Kom glad :)!
Jeg ville som en der søgte part på en hest, takke nej hvis ejeren ville have mig til at sidde og pille, arbejde, nykke eller andet i hestens mund. Eller hvis det lød til det at ejeren var en der mente heste kunne være frække og at de bare skal heve en i måsen når de er dumme.
Det har jeg det ikke godt med og vil ikke skulle ride på en måde jeg ikke bryder mig om.
Er vant til at må bestemme hvordan jeg rider da min nuværende part ikke bliver redet af andre end mig. Og vil helst ride på den måde jeg føler er bedst.
Hvad med jer?
Har i evt. nogle situationer i har været ude for?
dec 2004
Følger: 88 Følgere: 124 Heste: 8 Emner: 239 Svar: 1.004
jeg har pænt sagt at det ikke er det jeg søger i en part og begrundet hvilke ting der har været .
men har altid ladet bastian og parten se hinanden ad først men har han vist tydelige tegn på at han ikke kunne lide parten ellers partens måde at ride på har jeg pænt sagt at jeg ikke mener det skal være det .
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 37
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Hvis man søger part på sin hest, må man acceptere at alle ikke rider ens. Jeg bliver rasende, hvis jeg er blevet bedt om at ride en hest for een, og vedkommende står og kloger sig, uden at blive bedt om det.
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 614
Jeg har intet i mod det er en urutineret rytter for rutinen skal nok komme, men en der udelukkende rider for hånd og sporer ville jeg pænt takke nej til.
At søge part