{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Galt med Frej (igen)...:-( {{forumTopicSubject}}

Tja i torsdags var jeg så uheldig at Frej havde redet sig en forkølelse og måtte have dyrlæge om fredagen. Men det var dog heldigvis ikke noget der smittede...
Mandag aften flyttede vi ham så ned på en rideskole, det gik kanon godt da vi kom med ham, han var glad og gik i gang med at spise med det samme..
Dette varede dog ikke ved. Natten til i dag (tirsdag) havde han på mystiskvis fået sit venstre bagben i klemme mellem en plade og en mur...
Dette har resulteret i at hans ben er hævet til dobbelt størrelse og det er fyldt med både store og små skrammer/sår..
Måtte så have dyrlægen ud igen i dag da jeg kom ned på rideskolen og så det. Ejeren havde dog reageret på det og havde kommet sårspray på og han var kommet over i en anden boks, men havde dog ikke ringet til mig. Fik noget af et chok da jeg så det. Ville have haft gået en tur med ham, men nej måtte i stedet vente ca. 1 time på dyrlægen. Det var dog ikke "alvorligt" da han godt kunne støtte på det.
Han skal nu have endnu mere antibiotika og det skal vaskes hver dag og have nyt sårspray på, så det er billigt sluppet..
Billeder af hans ben kan ses på billede nummer 13...

http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18746

Har i andre ellers haft en god dag med jeres heste?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galt med Frej (igen)...:-(
  • #1   11. jul 2006 Ej sikke noget lort smiley Men godt det ikke var værre en skrammer, han kunne jo ha brækket benet!

Jeg har bare været ude at se til hestene i dag, har ikke redet, det har STYRTET ned hele dagen smiley Øv øv.

• #2   11. jul 2006 Ja er også bare lettet over at det ikke var mere alvorligt... Men bare trist at se sin kær hyp stå der med det ben..:-(

• #3   11. jul 2006 det håber jeg også..

• #4   11. jul 2006 det blødte heldigvis kun lidt fra det ene sår som er foran på benet....

• #5   11. jul 2006 ja ja men det skal jo ikke blive ved med at bløde... Det var jo sket i nat så det skulle helt ikke stadig bløde ved en 14 tiden... Det skal også vaskes hver dag med sæbevand...

• #6   11. jul 2006 hej øv øv syndt for lille frej. Har haft en super dag med hesten har været ude til springundervisning og den sprang fantastisk idag, yes...

• #7   11. jul 2006 åhh.. stakkels frej, hvor uheldig jkan man ligeblive..??

min dag har været god, nåede desværre kun ride i 15min, på Bonnie, brugte lidt for lang tid på at ordne hale, og på at træne naboens 2 islanske heste, da de er meget besværlige, ikkk særlig meget ´vant til hænder, men det lukkeds da for mig, at rense alle deres hove, og strigle dem. selvom den ene (en 3 årig vallak) stak af 2 gange... den anden er en 1års hingste plag..

• #8   11. jul 2006 Hej Mette: SKriver lige fra Katrines bruger... Ja det er bare træls med Frej, har bare så ondt af ham.. Men han var heldigvis glad nok at omgås. Men snøft nu skal han stå stille endnu længere tid... Ved ikke engang hvornår jag kan komme til at trække lidt med ham. Vil helst ikke belaste hans ben for meget...

• #9   11. jul 2006 hov, glemte jeg lige at sige, at hehe min mor synes det var helt utroligt at jeg kunne rense deres hove, for det kan deres ejer vidst ikk komme til, og så kan den ene ( den 3 årige) ikk stå bundet, så den stod løs sammen tidig..

• #10   11. jul 2006 ja, det er rigtig surt... men det kan godt gå hurtigt med at ordne sig, alt efter hvor slemt det er...

Bonnie har os fået et sår nede på den ene balle, heldigvis ikk så slemt, så hun kan godt rides..

hehe, det spray han har fået på, er det ikk fra blue horse..?? mener nemlig vi har det samme, det ser i hvert fald os lillat ud på shakes ben..

men tror ikk der går så lang tid før du kan trække med ham, han skal bare ikk være øm...

håber for dig og ham, at han snart har det godt igen..

=)

• #11   11. jul 2006 Mette:
    Hmm ved faktisk ikke hvor det spray er fra, da det er noget ejeren af rideskolen opdagede det. Men jar har nu fået noget af dyrlægen til at komme på som lugter af tjerre så flugerne ikke skulle sætte sig i det og give betændelse...

Hmm der er mange lidt dybe sår og en del hudafskrabninger... Den værste er foran på benet og den nede ved koden de er dybe og grimme...

Men ja jeg må bsre prøve at trække lidt med ham for at se hvornår han har det bedre... Men han kunne godt stå på det...

• #12   11. jul 2006 ja, hehe..

• #13   11. jul 2006 Så er jeg hjemme og på min egen bruger... Glæder mig meget til atkomme ned til Frej i morgen har det helt dårligt at han står der med det ben, men han havde det godt da vi kørte og var glad nok..

Kommentér på:
Galt med Frej (igen)...:-(

Annonce