Lige en opfølgning på mit indlæg igår. {{forumTopicSubject}}
http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=103374
I dag skulle jeg jo have undervisning og det var aftalen at min ridlære skulle ride ham, men så langt kom aldrig.
Jeg tog ham ud af boksen, sadlede ham op, det gik fint med at få dæknet af, sadlen, tæppet og gamacher på. Da jeg så skulle til hovedtøjet tog jeg begge kæder af ham da jeg ikke havde lyst til at stå med grimen om halsen og han skulle blive bange. Jeg havde næsten kun lige fået kæderne af så blev han bange for en der kom bagfra. Jeg fik ham til at falde ned, tog ham op i et spiltov og lagde hovedtøj på for så kunne der ikke komme nogen bagfra. Da jeg så var på vej ud i hallen blev han atter bange, men ikke noget vildt. Jeg fik ham ud i hallen, derude gik det så helt galt. Han blev bange, jeg kunne ikke holde ham, han løb fri. (Der var en anden rytter i hallen), frej løb ned til hende og hendes hest. Vi fik fat i frej, min ridelære tog ham og jeg hentede en longe. Da jeg stod og longerede ham gik det fint i lidt tid, men så blev han bange igen og jeg kunne ikke holde ham. Vi fik fat ham i igen, min ridelære tog ham og begyndte at longere ham lidt, han havde også problemer med at holde ham til tider, men det gik. Efter lidt tid skulle jeg op på ham, vi startede med at jeg bare lå hen over ryggen på ham, det gjorde vi et par gange. Så kom jeg op i sadlen og vi skridtede lidt, steg ned igen og op igen, skridtede lidt og så holdte vi. Alt alt dette gjorde jeg imens min ridelære var der og gik med og hjalp. Jeg tog ham så selv og trak ham lidt, nogle ting var farlige men han løb ikke eller noget...
Da jeg tog ham ind i stalden var der heller ikke noget og jeg fik dæknet på ham uden problemer, stille og roligt...
Min ridelære har nu lovet at hjælpe mig med ham igen i morgen, og onsdag når jeg skulle have undervisning og nok også torsdag, fredag og i weekenden. Vi tager det stille og roligt og får vist ham at intet er farligt... Ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden min ridelære. Al denne hjælp gør han bare for at være flink. Skal kun betale for mine to normale undervisningstimer...
Ang det med at flytte ham tilbage i sin gamle boks vil vi vente med da det ikke er det der er problemet som vi oplevede i dag. I boksen er han rolig, nem at have i hånd og et rigtig nussehoved som han var i gamle dage...
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
Men det er da rart, at Jimmi hjælper dig :o)
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.453
Jeg krydser fingre for det snart bliver bedre
jan 2006
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 1.593
Tja jeg snakkede også med en veninde på rideskolen i dag om vi skulle ahve ham til psykolog...
Jeg fatter ikke helt hvad der sker for ham, men håber bare denne uge bliver lidt bedre med hjælp fra min ridelære...
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 1.033
jan 2006
nov 2005
Følger: 137 Følgere: 158 Heste: 6 Emner: 269 Svar: 3.221
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 1.593
Ja ved ikke hvad jeg skulle gøre uden ham...
Camilla:
Han hedder Jimmi og jo han har nogle heste, lige nu har han Legolas og Leslei. Han er uddannet berider og driver Overby Rideskole.
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 1.033
Lige en opfølgning på mit indlæg igår.