{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

part krav {{forumTopicSubject}}

hej tøser kan i ik lige hjælpe mig

jeg har tænkt at få en til at ride min ismule og mine krav er i den forbindelse

min 15 år
skal kunne ride islænder
komme minum 3 gange i ugen
passe og nusse han
over holde aftaler
jeg betaler alle udgifter i forbindelse med hesten
der må ik sides kampløb med hesten iskoven
der må ik rides til stranden de første ti gange da det er landevej hele vejen
man skal ryde op efter sig selv og behandle mit udstyr som var det ens eget

er jeg total urimlig eller

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  part krav
  • #1   3. jul 2011 Syntes det lyder meget rimeligt smiley

• #2   3. jul 2011 Overhovedet ikke!
    Forstår dog ikke dit krav med 'Der må ikke rides kapløb i skoven??' Må man ikke tage en hurtig galoptur i skoven, eller hvad mener du?

• #3   3. jul 2011 Syntes nogen af dem er rimlig unfair, men det kommer jo an på hvad man er vant til. Jeg har 99.9% frie tøjler, så jeg kan gøre hvad jeg vil. Men selvfølgelig skal der tænkes på hestens ak og ve. smiley

Syntes lige du skal kigge på krav 1, 2, 7 og 8 . Da det nok ville standse mig fra at blive intreserret smiley

• #5   3. jul 2011 synes det lyder meget rimeligt...

• #6   3. jul 2011 det med skoven er noget staten desværre har sat op det betyder at vi ik må ride mere end to heste i fuld galop ved siden af hinanden hvor der ik er market galop sti

regel nr et bliver somn den er da vi snakker hest til næsten 100.000 kr. og derfor bliver nr 2 heller ik anderledeles

´nr 8 er fordi jeg mener man skal kende hesten inden man ride de 3 km på lande vej med last biler med 80 km i timen man må jo gerne når man kender hesten

o0g selvfølgelig må man galopere i skoven dog kun på de marketet stier hvis man ønsker kamløb med dem man rider med.

ellers er der jo stubmarker og græsmarker man kan dette på

• #7   3. jul 2011 7 og 8 er efter min mening helt fine. Kapløb, jamen hvad skulle mange også ride det for..
    Og ja, jeg ville også ride hesten en del gange før jeg ville ud og ride lange ture i trafikken.. Om det så lige er 10 gange, eller 5, eller 15.. Det kommer an på min fornemmelse af hesten..

Det med at ride islænder, jamen ja.. Er din hest da 4- eller 5gænger? For jeg tror du kan få svært ved at finde en part der kan lige det. Det er svært nok at finde en god part overhovedet, så det er måske et krav der kan gøre det meget svært til umuligt.

• #8   3. jul 2011 Glemte at skrive - men jeg synes ikke de to sidste er noget du skal/behøver skrive i din annonce. Det er sådan noget man snakker med parten om når vedkommende er der..
    Jeg har selv tidligere redet en jagthest med forbud mod at jorde på stubmarker - for han kunne ikke glemme at han havde fået lov at løbe. Det var en fin og logisk regel for mig, og jeg havde det fint med den :o)

• #9   3. jul 2011 Jeg synes det lyder som nogle rimelige krav smiley Bare husk at få med i annoncen, at det er en regel i skoven og ikke din regel, så folk ikke undrer sig. Og mht. stranden så ville jeg skrive, at der er mulighed for strandture (lyder altså godt i en parts ører hehe), men at ridningen dertil foregår på landevej, så der skal rytter og hest have lært hinanden at kende først.

Held og lykke smiley

• #10   3. jul 2011 Det med at det skal være en islænderrytter - hm, jeg synes du da kan forsøge at skrive det her i starten. Hvis der ikke dukker noget op, skulle du nok overveje en rutineret "stor-heste-rytter, der vil konvertere til islændere smiley Da jeg søgte en hest at ride, blev jeg i hvert fald kontaktet af flere med islændere, som sagde, at hvis man havde lysten og var rutineret, gik det ret hurtigt med at lære at skille gangarterne ad osv.

• #11   3. jul 2011 jeg synes dine krav er fine, det eneste udover, skulle da lige være hjelm og fodtøj der passer til hestehåndtering.... jeg har lige sagt til dem der kommer her, at jeg helst ikke vil have de kun har klipklapper på når de er på besøg i min stald... tja det er jo deres problem, hvis de får ødelagt fødderne, jeg synes bare det er så dumt, selvom der er 30 grader udenfor...

• #12   3. jul 2011 Du kunne evt. skrive at det ville være rigtig oplagt hvis kommende part havde kendskab til islænderridning, men at du evt. kunne sætte dem ind i det, medmindre du selvfølgelig vil ha' en meget rutineret islænderrytter, der også kan lære din hest noget smiley

• #13   3. jul 2011 grunden til at vedkomne skal kunne ride islænder er at jeg ik har mulighed for at hjælpe med det da jeg sidder i kørestol
    men tak for hjælpen hesten er 144 og af den gammeldags type så kan bære rytter op til 90 kg

• #14   3. jul 2011 Okay.. Så kan du evt. sige det er et krav at personen får undervisning? smiley Så kan du jo selv vælge underviseren..

• #15   3. jul 2011 for flere henvendelser ville jeg skrive anderledes. En på 13 som har redet hele livet kan være bedre end en på 20 smiley
    Så :
    gerne over 15
    kunne ride islandsk eller være int i undervisning i dette
    3-4-5 ok
    Der er mulighed for at ride i skov, men med statens skovregel
    Mulighed for strandture når og hvis hest og rytter er klar.
    Du står for hest og udstyr, så jeg forventer at du er påpasselig og holder orden.
    Alt på kontrakt

Tror du vil få flere henvendelser på denne måde, da du vil virke flexsipel

• #16   3. jul 2011 og i bund og grund er det næsten det samme du skriver thi hi

• #17   3. jul 2011 sys ikke kravene er urimelige.. det er nemlig din hest og dine regler smiley
    mine krav til en evt part ville være bundhysteriske *GG*

men som lene skriver, så skriv dem på en anden måde.. så skal du nok få rigeligt med henvendelser smiley
    held og lykke

Kommentér på:
part krav

Annonce