787 visninger
|
Oprettet:
Krav til part ? {{forumTopicSubject}}
Hvor store krav syns i man må stille til ens part, og hvad med et lille månedligt beløb for slid på udstyr ?
Og hvilken erfaringer har i med at få på jeres hest ?
På forhånden mange tak
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 543
I bund og grund skal du gøre som du synes er rimeligt - hvis potentielle parter så synes det er urimeligt, så opdager du det når du ingen parter får
Nej men nogen sætter pris efter hvad det koster dem at have hesten, andre sætter symbolske beløb. Udstyret følger jo som sådan hesten - så hvis du siger at prisen er for udstyrsslitage, og der så kommer en part der har en masse udstyr selv og ikke bruger dit - skal det så være gratis? Det kunne jo teknisk set godt hænde.
Kravene er dælme osse i øst og vest... jeg har oplevet ejere hvor man som part har hesten/ponyen som sin egen på sine dage og ejeren stoler på at man har styr på det. Og så er der ejere der sætter en masse begrænsninger.
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Jeg selv søger part til min - her har jeg næsten ingen krav, men hun er heller ikke redet meget og sådan noget..
Man kan selvfølgelig sagtens kræve, at parten skal være bestemt antal år, skal muge ud eller fodre, osv..
Man kan også godt stille krav til partens kunnen - men synes ikke, at det er særlig fair, hvis parten skal kunne ride LA3 til en pony, der kun må rides skovtur på
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 360
Det er meget individuelt hvad det skal koste, personligt synes jeg feks det ville være fair hvis parten bare betalte smed da det er parten der slider hovene. Men igen så kommer det jo an på hvor tit parten rider, jeg har os haft en part hvor jeg havde hesten halvdelen af ugen og betalte halvdelen af opstaldningen. Lige pt. Giver jeg ikke noget men har selv valgt at sige til ejeren at jeg sørger for foder nu og det udstyr vi selv mangler, men dette tager jeg selvfølgelig os med igen en gang med mindre det er fordi jeg har ødelagt ejerens udstyr
sep 2008
Følger: 289 Følgere: 247 Heste: 20 Emner: 91 Svar: 558
Hvad skal man holde øje med når man søger part til ens hest ?
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 141
Synes sagtens du kan tage et beløb for det. 300-400 kr for 2-3 dage (men beløbet kommer selvfølgelig an på hvilke muligheder man har som part)
Er man nybegynder-let øvet synes jeg godt man kan forlange undervisning.. men man kan måske så gøre beløbet lavere, da det hurtigt kan løbe op i mange penge.. transport koster jo også..
Bare min mening =)
jun 2011
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 3 Svar: 12
sep 2008
Følger: 289 Følgere: 247 Heste: 20 Emner: 91 Svar: 558
jun 2011
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 3 Svar: 12
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 141
Du kan også kigge efter hyggerytter der vil bruge din hest til alternativ træning som fx jordtræning og bare en person der vil passe, stimulere og holde hesten lidt i gang på skovtur. =)
Krav til part ?