{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Foder til føl, hvornår {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Vi fik en dejlig hoppeføl d. 29-4 og allerede et par dage efter begyndte hun at smage på moderens foder, nu er problemet så at nu kan mutti ikke ha sit foder i fred for føllet og faktisk bliver noget stresset over det så føllet har fået lidt i en spand ved siden af så mutti kan spise i fred, men hvor meget må hun få.
Håber at I kan hjælpe os

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til føl, hvornår
  • #1   13. jun 2011 Hun skal da vel først ha følfoder ? ... det er ikke sundt for hendes mave med voksenfoder da hendes system ikke kan fordøje det.. Der hvor jeg er staldpige giver vi første hestene voksenfoder når de er færdige med at vokse dvs ved 3-4 års alderen..

• #2   13. jun 2011 Mit lille føl som mangler sin mor - er begyndt at spise følfoder som 13 dage gammel. Der står en fodervejledning bag på - på de fleste og ellers så sæt moderens mad så følle ikke kan nå det, da hendes mave jo lige skal vænne sig til det gradvist i små smagsprøver.

• #3   13. jun 2011 Vi har købt føl foder til hende, men det vil hun ikk ha, så det bliver blandet lidt med det hun plejer at spise, men er der for meget af føl foder i, går hun hen til hendes mor og spiser det....og på sækken står der 1-1½ kg til 6-9 mrd. føl, men hun er jo kun snart 2 mrd skal jeg så bare dividere 1-1½ kg med 6-9 eller hvordan

• #4   13. jun 2011 Forresten så får alle ponyerne foder ude da de er på fold (da der ikke er så meget græs i år) så jeg kan ikke sætte moderens foder op et sted.
    Hoppen får ikke følfoder, men kraftfoder fra mollerup mølle

• #5   14. jun 2011 En fejl jeg kom til at skrive at det hedder kraftfoder, men foderet hedder Hestekraft og er ligesom muleguf bare med hø i

• #6   14. jun 2011 Føl skal ha det samme foder, som man bruger til hoppen - et godt avlsfoder.

• #7   14. jun 2011 Tror ikke vores er avlsfoder, det er vist bare almendelig, men det er det de alle bedst kan li´ for alt det andet dyre foder vi har købt til dem nægter de at spise. Ved godt at de skal ha´tid til at vende sig til det, men når der går en mrd eller mere med at det skal blandes op med det gamle foder bare for de vil spise det så tror at ponyerne fortrækker det vi plejer at få en alt det andet dyre foder de har fået....

• #8   14. jun 2011 Det er vigtigt med det rigtige foder, da det har de rigtige forhold af kalorier, vitaminer og mineraler til en god fosterudvikling, stor mælke produktion samt føl vækst. Når føllet så bliver 6-12 måneder (afhængig af hvilket foder man har valgt), så skal der igen skiftet foder, da væksten nu bliver langsommere og kroppen derfor har andre behov.

• #9   15. jun 2011 Henrik H
    Okey tak det vil jeg lige huske

Kommentér på:
Foder til føl, hvornår

Annonce