1.022 visninger
|
Oprettet:
Foder til føl? {{forumTopicSubject}}
Jeg får snart min skønne basse hjem. Han er omkring et halvt år når han kommer hjem. Han er en blanding af Fjordhest og Nordsvensk Skovhest. Hvad ville I fodre sådan en med og hvorfor? Han skal trænes lidt med og kommer på fold 6 timer om dagen. Det skal ikke være noget der giver for meget energi ??
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.504
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Den skal jo netop have lidt, så den har lidt at stå imod på.
Dit føl vokser og skal bruge en masse energi på at udvikle sin krop.
jun 2014
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 78
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
En følbørnehave ville være optimal, så får han kammerater på sin egen alder at lege med. Og de avlere som kører sådanne følbørnehave kan hjælpe dig med fx valg af foder ect.
Ellers synes jeg hende her skriver ganske fornuftigt og på dansk, hvad man skal være opmærksom på - så god at læse :
http://www.foderinfo.com/foderrelateret-sygdomme/ococd/
Hvad du vælger at fodre med kommer jo også an på, hvad form for grovfoder den lille fyr skal have. Og om han rent genetisk har nemt ved at være i for god huld.
Så umiddelbart ville jeg kigge på følfoder fra 6 måneders/afvænning, kigge efter noget som ikke skal udfodres i store mængder, og hvor sukker/stivelse ikke er særlig højt. Og så må du jo også kigge på hvad der er nemt for dig at komme til og købe.
Mvh Charlotte
okt 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 480
Hos mig ser det således ud:
Sommer: døgnfold
Vinter: På fold 7-17
Hele året hø ad libitum på folden
Wrap ad libitum i boks, dog tørt hø til de, der ikke tåler wrap
Jeg fodrer med suregrow og lucerne.
Desværre ingen mulighed for løsdrift hos mig.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Også selvfølgelig wrap ad libitum
Mvh TT
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Jeg har avlet connemara og ponyracer kan ofte klare sig rigtig fint på strå, lucerne lidt hørfrø og vitaminer. Så hvis du orker at blande selv, så kan det også være en mulighed. Bare vælg et vitamin/mineral tilskud som er til heste i vækst.
jun 2014
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 78
Andre: Tak for gode bud
Foder til føl?