{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Hjælp! Min hest hoster... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min 20 årig vallak blev i torsdags vaccineret og lige siden har han hostet helt vildt hver gang jeg rider ham. Normalt plejer han at hoste to gange lige når man sætter ham i trav og ellers ikke, men nu hoster han næsten efter hver runde både i trav og galop :s

Jeg føler heller ikke at han har nogen energi, er normalt en meget frisk herre der stadig går springstævner, men han er pt. helt stille og orker næsten ikke at løfte sine hove for at får den renset. Samtidig løber hans øjne og næse også en smule.

Hvad kan det være? Kan det være en forkølelse? I så fald hvad kan jeg gøre ved det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Min hest hoster...
  • #2   12. jun 2011 Man må aldrig ride en hest der hoster, slet ikke hvis han gør det 2 gange hver gang du rider.

Hans lunger bliver ødelagt af at blive redt hvis den hoster:)

Snak med dyrlægen

• #3   12. jun 2011 Jeg har snakket med dyrlægen - end da flere, om at han altid hoster to gange lige i starten og det har han gjort i årvis nu, dyrlægerne syntes ikke det var noget problem.

• #5   12. jun 2011 Det kan måske være lungeorm?(:
    Det er ikke farligt overhovedet, men hvis det bliver ved skal du have noget ved dyrlægen (:
    Og der hoster de som regel også hvis de skal gøre noget som får pusten op(:
    -Det kan fx. komme ved hvis din hest stå på meget kort græs.
    Min hest fik det, men det gik over i løbet af en uge(:

• #6   12. jun 2011 Jeg har bøvlet meget med den ene af mine heste ang hoste,
    hun har nu fået konstateret astma.

Men jeg er begyndt at give hende "tilskudsfodret" Wolles.
    Og nu kan jeg ride hende lidt, hovr hun før slet ikk kunne holde til at blive redet.

Det med de hoster et par enkelte gange når man starter behøves ikk betyder noget, min pony har gjort det i ti år nu (fejler INTET) Men der han var før slap han for at lave noget, når han gjorde det. De kan desværre trick de kære heste smiley

• #7   12. jun 2011 (link fjernet)

Kommentér på:
Hjælp! Min hest hoster...

Annonce