{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du forbedret din holdning ?
  • #1   8. jun 2011 Lige pt. er jeg faktisk ved at arbejde på min holdning under ridning.. For nogle få dage siden var jeg i longe, mens min underviser longerede Figaro.. Og der sad jeg bare! Mens min underviser kom med kommentarerer undervejs.. Vi kom frem til en metode, der bare virkede for mig, så det var helt fantastisk.. Selvom det kræver meget mere lår og mave, end jeg troede, så går det bare fremad nu...

Men hvad er det sådan ? Er det fordi du ikke kan sidde stille, benene eller?

• #2   8. jun 2011 Rid gerne uden bøjler.

Men ja, hanke op i sig selv og tænk over hvordan du sider. Ret ryggen og lad være med at spænde i kroppen, specielt fra hoften og ned i benene. Ens opstilling har meget med ens balance at gøre, jo bedre balance du har jo bedre opstilling får du også fordi du slapper mere af.

• #3   8. jun 2011 Jeg har haft de der hårde hænder nede på hver side af hestens hals, og krummet ryg og strittende tær.

efter en god underviser med en klar opfattelse af at man altså ikke kan ride ordenlig uden at sidde ordenlig har jeg nu fået bløde hænder oppe på plads, en ret ryg, og vi arbejder stadig på de forbandede strittende tær.

Jeg ville ikke ha fået styr på det uden min undervisers konstante rettelse og uden min far som hele tiden påpejer det under min træning.

Du skal have noget til at sige det hele tiden til dig når du rider så sidder det i baghovedet til sidst

• #4   8. jun 2011 Trine: Ja det er præcis det jeg tænker. AT nogen skal sige det til mig konstant. Har ingen underviser lige nu og har ikke haft det i mange år. Det er noget rigtig møg ! Fik undervisning af en nogle gange en overgang, men hun gik mere op i hvad hesten gjorde, selvom jeg hang ude over halsen på den.. smiley

- Ja jeg mener rank ryg og benene tilbage !

• #5   8. jun 2011 Jeg kommer til at læne mig for meget frem. smiley
    Men min dressur ridelærer, er ved at hjælpe på problemet. (:

• #6   8. jun 2011 Hvis jeg har kigget meget på ryttere der sidder rigtig pænt, tænker jeg mere over min opstilling når jeg selv rider. Træner også nogle gange uden bøjler, især nu her hvor jeg er gået fra haflinger op på DV har jeg svært ved at sidde pænt. Endvidere har jeg også en underviser som siger det til mig igen, igen og igen :o)

• #7   8. jun 2011 Jeg Havde en go underviser, samt red meget uden sadel og bøjler, det gjorde min balance kanon og så kom min holdning hurtigt

Jo bedre balance jo bedre holdning, sådan var det for mig

• #8   8. jun 2011 jeg får altid at hvide jeg sidder godt på heste. så jeg er meget tilfreds med min opstilling (:
    måske du skulle overvejer centreret ridning?
    de fleste ryttere sider faktisk forkert på deres heste (:
    (link fjernet)

• #9   8. jun 2011 Min tidligere ridelærer der er dressurrytter på internationalt plan, sagde sådan til mig: Hvis du ikke ændrer din holdning så forbedrer du og Baloo jer aldrig!
    Siden den dag har jeg været enormt meget fokuseret på min opstilling (:

• #10   8. jun 2011 Jeg kan godt forstå, hvis du savner en der står på jorden med kritiske øjne - det gør RIGTIG meget.. Så måske du skulle overveje undervisning igen? Eller måske en god veninde, der ville kigge lidt fra jorden af, for det er virkelig svært at "kigge" på sig selv mens man rider.. Da der jo også er mange andre ting man skal huske osv smiley

• #11   8. jun 2011 efter at blive undervist af andrew mclean der bruger kyra kyrklunds snedige tricks så ja smiley undervisning er vejen frem !

• #12   8. jun 2011 Tak for jeres svar ! centreret ridning er nok ikke en dum idé !

Trine: Netop ! Vil rigtig gerne have undervisning igen! Vi er lige flyttet til en anden stald, så skal vi prøve den underviser de bruger.. Håber hun er dygtig..

• #13   8. jun 2011 Lyder meget ideelt :-)) ...

Held og lykke med det!

• #14   8. jun 2011 Ja, min underviser tog mig i longen og bad mig smide bøjler og tøjler. Og samtidig lave lidt gymnastik på hesten - også i galop.

Du får en vanvittigt god balance, fornemmelse for takt. Bliver smidig, og uafhængig af tøjlerne (som nogle korter meget for at kunne holde balancen)..

Kommentér på:
Har du forbedret din holdning ?

Annonce