{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Har mistet min Dejlige hoppe Mirelle. R.I.P. {{forumTopicSubject}}

Mandag den 30 maj kl. 23:10, kom verdens smukkeste lille dame, ud af min dejlige hoppe Mirelle Kongeådal.
Fra Mirelle blev urolig til vandet gik, gik der 5 min, hvorefter hun smed sig for at presse, følle kunne dog ikke komme ud, da det ene ben kom ud af skeden og det andet ud af en sprække bag i, ved siden af skedeåbningen, forsøgte at skubbe det ind men uden held. Ringede straks til dyrlægen og min kæreste ringede til bedstefar. Bedstefar var der hurtigt, og har erfaring fra kælvende køer, bedste fik følles små ben ind og ud den rigtig vej, så der var fri fødselsvej. Mirelle var meget urolig og kunne ikke presse mere, da det havde varet ca. 45 min, var hoved og forben til syne, bedste rykkede hul på hinden så følle kunne trække vejret, da den havde ændret farve. Bedstefar hjalp følle ud, da hun havde presseveer, og følle kom ud i live.
Mirelle kiggede kort på følle, slikkede det, hvorefter hun væltede omkuld – hun kunne ikke stå el. gå. Dyrlægen ankom nu og frygtede at Mirelle havde hul ind til bughulen, da hun var meget dårlig og havde uregelmæssig vejrtrækning. Mælken kunne ikke løbe da hun var så afkræftet, så vi måtte tørre og varme følle, samt give det flaske med erstatningsmælk hver time. Følle spiste godt og viste sig at være en stærk lille dame.
Da vi skulle have dem ind i foleboksen fik vi støttet Mirelle og bakset hende derover, men da hun kom væk fra sit føl, livede hun op og ville bestemt tilbage og have det ved sin side. Her så vi hvilken rigtig omsorgsfuld mor hun var, der trods at hun ikke kunne tage vare på sig selv nok skulle tage sig af følle.
Natten gik med besøg til dem og fodring hver time.

Morgenen efter kom dyrlægen igen og fik renset Mirelle og mærket hende bagi, samt tjekket følle, mælken var løbet til, så nu skulle vi gå fra flasken og lade de to lære hinanden at kende og lade Mirelle klare opfostringen af følle, der var meget knyttet til mennesket.
I løbet af formiddagen fik følle sin råmælk og vi fik lært hende at patte, Mirelle var meget tålmodighed med følle og gjorde alt for det. I løbet af dagen blev Mirelle tiltagende dårlig og dyrlægen kom. Hun havde puls 80 og var rigtig dårlig. Dyrlægen tog en prøve fra bughulen der viste sig at indeholde rent blod.
Vi kunne smertedække, aflive el. sende hende til ansager med følle til operation. Dog var chancerne kun 30/70 for de ville klare det. De kom akut af sted, med hestetransport, da vi ikke var i tvivl om de skulle gøre alt for min dejlig hest.
Onsdag morgen ringede dyrlægen og sagde at de have stabiliseret hendes blodtryk, men at hun igen blev dårlig. Så de måtte operere med det samme og skulle have min accept. Dyrlægen ville derefter gå igang med det samme – og ringe efter 3 – 4timer når det var ovre og fortælle om det lykkedes el. ej.
Imidlertid ringede dyrlægen allerede efter en ½ time og jeg havde en bage anelse – den blev bekræftet, der var stødt en komplikation til og stortarmen havde drejet sig 360 grader, der var gået koldbrand i. Så de havde måtte give hende fred.

Min mor og jeg fik trailer spændt på og så gik turen til ansager for at se Mirelle igen en sidste gang og sige farvel, samt tage hendes følle med hjem.
Følle ligner sin mor på en prik og deraf kælenavnet Relle. Det rigtig navn: Hjortkjærs million dollar baby.

R.I.P min bedste ven igennem mange år, som har lært mig alt indenfor ridesporten. Vi kom langt sammen og jeg vil altid elske dig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har mistet min Dejlige hoppe Mirelle. R.I.P.
Kommentér på:
Har mistet min Dejlige hoppe Mirelle. R.I.P.

Annonce