Vælge part :s {{forumTopicSubject}}
Kære Hg
Jeg har brug for jeres hjælp!
Jeg søger part og har fundet to mere end skønne heste jeg vil have part på, og nu er jeg altså blevet tilbudt part på den ene.
Har virkelig tænkt meget på hvilken jeg skal vælge, for der er forskellige fordele og ulemper ved begge:
Den jeg er blevet tilbudt part på er en ung hoppe, som ejeren bruger som konkurrencespringhest, så der har jeg ikke mulighed for at springe (hvilket jeg ikke har gjort i 2 år, så jeg savner det lidt, men kan ikke huske, hvordan det er?). Hun står opstaldet 5 minutters gang fra mit hus, altså i min baghave næsten, på en rideskole. Dvs der er vanvittigt gode faciliteter som 2 ridehuse, 2 ridebaner og en masse mennesker. Jeg har savnet at kunne ride hele året på alle tidspunkter af dagen, og jeg har virkelig savnet det sociale (det er the main reason jeg stopper min nuværende part). Der er også mulighed for, at jeg kan inspirere de andre ryttere til at ride deres heste på en bedre måde, for på denne rideskole bliver man undervist i at rive hesten i munden, til den går godt under lod Det er jeg heller ikke sikker på jeg har lyst til at se på, hver gang jeg er der...
Den anden hest er en lidt ældre vallak, som er 160 høj og en forvokset ponyrace Jeg er faldet pladask for ham!
Han er halt lige nu, så jeg har ikke prøvet ham, men er ret sikker på, at vi er et godt match!
Ham må jeg springe på og starte stævner på, så han er stik modsat hoppen. Han står ca. 15-20 minutters gang fra mig på en gård, hvor der kun er en ridebane. Der er ok mange heste på gården, og det var der jeg ville have min hest stående, da jeg synes bedre om foldforholdene.
Jeg er bange for det sociale ikke helt matcher rideskolens, men jeg tror dog heller ikke jeg vil være alene derude.
Her er det også en fordel, at mange ikke bliver undervist på rideskolen, så de har et mere afslappet forhold til biddets funktion
Om vinteren kan jeg ride hen til rideskolen og ride indendørs.
Det er desværre kun to gange om ugen, men vil så have part på hendes shetter en gang om ugen også.
Jeg håber, der er nogle morgenfriske hg'ere som gider læse min indlæg og hjælpe mig
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.070
nov 2008
Følger: 127 Følgere: 122 Heste: 6 Emner: 246 Svar: 2.054
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.070
Jeg vil ikke lukke nogle muligheder, hvis det viser sig, at jeg har valgt forkert, så hvis ejerne går med til det, så vil jeg gøre det..
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.559
Vælge part :s