{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Gymnasietid og hest. Ny eller part? {{forumTopicSubject}}

I går blev min dejlige pony aflivet, og det er utrolig hårdt for mig i øjeblikket. Det var det eneste rigtige at gøre for hende, og jeg har det da også "godt" med min beslutning, men jeg kommer til at savne omgangen med heste - især hende!

Det er sådan, at jeg er blevet tilbudt part på hende, jeg har haft min pony stående hos, ´s hest, og jeg må også få undervisning på den. Derudover er jeg velkommen til at komme, som jeg vil i stalden og nusse om de andre heste, når jeg ikke rider. Jeg kan godt lide at ride, men det at jeg kun kan ride de der to gange på en parthest er ikke noget problem for mig. Min pony red jeg ikke mere end skridt et par gange om ugen, så de sidste par år har jeg jo ikke rigtigt fået redet, og med en parthest vil jeg helt klart få mere udfordring i.

Ellers kan jeg vælge at evt. få en hest igen på et tidspunkt, men jeg er så utrolig bange for ikke at få den fornødne tid til en ny hest. Min tidligere pony krævede jo ikke det store - bare en skridttur en gang i mellem, men hun blev da striglet og gået med hver eneste dag alligevel. Jeg starter i 2.g. efter sommerferien, og jeg ved ikke om presset bliver anderledes dér. I 1.g havde jeg ikke besvær med at få klaret det hele med klassekammerater, lektier og hest, men det ville jo være en katastrofe, hvis jeg anskaffede mig en ny hest, og så alligevel ikke fik den fornødne tid. Jeg går op i mine dyr 100 %, og det er ikke sådan at jeg prioriterer venner/veninder højere end hesten - tværtimod. Men lektierne og skolen er jo trods alt vigtigere, og jeg er bange for ikke at have tid til det hele.

Så mit spørgsmål er: Hvordan klarede I jer igennem gymnasiet med hest? Synes I jeg skal vælge parten frem for en ny egen hest? Parthesten bliver jo en, jeg kan besøge, når jeg har lyst, også selvom det ikke er "mine ridedage" ..

Jeg savner min pony, og det bliver svært at vende tilbage til stalden, uden at hun står der, men jeg vil samtidig RIGTIG gerne i gang med hestene igen, da jeg savner det. Og er bange for at jeg aldrig kommer i gang igen, hvis jeg ikke finder ud af, hvad jeg vil smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gymnasietid og hest. Ny eller part?
  • #1   30. jul 2009 Vælg at få en part(: Hvis det er en hest du kan lide.
    Så kan du købe en hest, når du ved at du har tid til den(:

• #2   30. jul 2009 Jeg er også bange for tiden EFTER gymnasiet. Jeg ved ikke, hvilken uddannelse jeg vil tage bagefter, og der vil jeg heller ikke stå med en hest, jeg ikke har tid til. Hvis jeg skal have hest igen, skal det jo helst være en, jeg kan beholde til den ikke kan mere. Jeg vil ikke kunne bære, at sælge en hest.

• #3   30. jul 2009 Jeg tror jeg ville tage parthesten - og så vente med ny egen hest til jeg vidste hvordan det så ud med tiden..

• #4   30. jul 2009 Maria: Står i fuldstændigt samme dillemma :S

• #6   30. jul 2009 En jeg er sammen med siger:

min pony blev aflivet da jeg var halvvejs igennem 1.g ..
    Jeg har valgt ikke at købe hest, fordi jeg ikke har pengene endnu (vil mindst have 75.000 kroner før jeg køber hest) og så fordi jeg VIL have tiden til min hest.
    Min mor har så en dejlig hest som jeg nu deler med hende.. Jeg rider 2 gange om ugen, nogle uger 3 gange. Og så arbejder jeg 3 gange i ugen for at tjene lidt penge :b
    Men det gik fint med ponyen mens jeg havde ham og gik på gym - lektierne gik det derimod ikke så godt med..

Jeg ville vælge part, og så købe min egen når du engang er færdig med uddannelse.

• #7   30. jul 2009 nu skal jeg først selv til at starte men kender en masse studenter, der har haft hest at ridde hver dag ved siden af. Det handler klart om priotering.

• #9   30. jul 2009 Jeg synes bare, det er så utrolig svært. Inderst inde vil jeg jo helst have min egen igen, men parthesten er man jo ikke bundet til på samme måde og ikke alle ugens dage, hvis ikke det lige passer ..

• #11   30. jul 2009 Jeg er også super god til at prioritere min tid og mine ting, og da jeg havde palmira, var hun lige så vigtig at nå som skolen og lektierne. Men hold op, det er svært.

• #12   30. jul 2009 ^ altså svært, at vide, hvad der er rigtigt at gøre nu. Ikke svært at nå hende og skolen (;

• #13   30. jul 2009 stod selv i den samme situation da jeg 'mistede' min hest.
    Skal så kun op i 1. her efter sommerferien.
    Valgte at købe hest igen, af samme grund som dig, jeg kunne ikke undvære det.
    Men han er kun 4 år og regner med at have ham længe endnu.
    Jeg har valgt at prioriterer ham allerhøjst. & tror godt man kan få tid til det hele hvis man er effektiv og ikke ligger og dovner derhjemme på sofaen efter skole osv. (:

• #14   30. jul 2009 » Liiiine (:

Ja, det tror jeg også er rigtigt. Jeg er ikke typen, der skal nå at se 30 serier i fjernsynet og ligge på sofaen. Når jeg slapper af og "dovner" er det i stalden. Det er dér, jeg har mit frirum fra hverdagen, og der jeg slapper af.

• #15   30. jul 2009 Jeg skal også til i 2.g, og skal til at sælge min pony. Det er både pga. alderen og tiden. Jeg har valgt at jeg ikke vil have hest, da jeg syntes jeg har tiden + lysten til det.
    Min søster red mens hun gik i 1.+ 2.g, dog mindre i 2.g end i 1. g. I 3.g havde hun ikke tid til det. Og da jeg får flere timer i 2.g end hun havde, kan jeg ikke se hvordan jeg skal få tiden til det, da jeg rider for konkurrencern.

• #16   30. jul 2009 Det er et spørgsmål kun du har svaret på...
    Det kommer helt an på din egen indgangsvinkel til hest vs skole.

Da jeg gik i gymnasiet var der masser af piger der havde både en og flere heste, og det kunne de sagtens nå, også i 2. g (synes forresten ikke det var så meget anderledes end 1. g)

Men det kræver nok bare lidt mere disciplin hvis man skal kombinere en tidskrævende hobby og gymnasiet. Så kan du fx skrive en stil når du får den for, og ikke vente til natten før?

Det er nok de færreste af os der kan sige helt ærligt ja til det, men hvis du har en nogenlunde arbejdsmoral, vil du også kunne klare begge dele.

• #18   30. jul 2009 Mange tak for jeres råd og meninger. Jeg tror, jeg vælger parten, når jeg er klar til hestene igen. Det er en utrolig sød unghest, som er medgørlig og rolig (;

Kommentér på:
Gymnasietid og hest. Ny eller part?

Annonce