{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

Genoptræning / muskler. {{forumTopicSubject}}

Hej !
Min pony er oppe hos hingsten og kommer hjem og ca 10 dage ca (måske) skal skannes der .
Vi lader hende måske blive der oppe til vi er kommet hjem fra ferie derefter skal jeg på ridelejr hvor hun ikke har været redet i 2 måneder og ca 15 dage

Kan jeg ride hende normalt eller skal hun Genoptrænes og hvor lang tid vil det tage at genoptræne hvis det er nødvendigt?

Kh Caroline & Hremsa <<3.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genoptræning / muskler.
  • #2   3. jun 2011 Hun er en hest som kun kan have én rytter ...

• #3   3. jun 2011 Måske nogen kan longere den lidt? Dens kondition bliver nok en smule dårligere, men det er sener og led det går hårdest ud over hvis du skal sætte den i gang uden genoptræning.. Ville bruge et par-tre uger på at få den igang igen mindst, det afhænger jo af hvad for du niveau i er på.. Er i på lc er det jo en stor forskel fra ma..

• #4   3. jun 2011 Få en eller anden til at longere den eller lave et eller andet, andet med den? Hvis du ikke kan det, ville jeg ikke tage på ridelejr med den bagefter..

• #5   3. jun 2011 generralt siger man det tager ligeså lang tid at genoptræne en hest, som den har holdt fri..

• #6   3. jun 2011 Kathrine: det stemmer bare ikke helt i praksis, en hest kan godt holde fri en uge eller to uden at det rigtig gør noget, med mindre den slet ikke kommer ud, for så bliver dens krop jo forringet

• #7   3. jun 2011 to måneder er ingen ting, longere hende lidt inden du tager på ride lejer, i en ugen til to før ikke noget du behøver hver dag bare måske 2-3 gange om ugen, eller rid en meget lang tur, så skal hun nok klare sig fint til ride lejeren, det er jeg overbevist om, og ride lejer er jo heller ikke så hårdt for hesten, så bare tag det med ro.

• #8   3. jun 2011 men har du redet på meget seriøst med høje klasser til stævner og hun er blevet redet fast mindst 5 gange om ugen ja, så tager det lidt længere tid, men bare longere hende, det er ikke fordi at alt det visner på to måneder, jeg har tilredet mange heste,( inden jeg fik min ryk og knæskader) og jeg er også i gang med genoptræning med min egen, og hjælper tit andre med det også

• #9   3. jun 2011 tiril:
    nu er det jo heller ikke en uge vi snakker om men 2 mdr.
    og nej den tager ikke skade af en uges pause, det får mine også a og til. men skrev også generralt/tommelfingerregl, og håber da jeg har en smule kendskab til muskler som hestemassør. det er hvert fald det jeg har lært på mine kurser;) og med hensyn til det du skriver med sener, en sene er en forlængelse af musklen som hæfter på knoglerne hvis musklen er stiv går det ud over senerne da musklen kan give sig 90% og dermed sener 10%..
    håber du kan bruge det til noget

• #11   5. jun 2011 Kathrine: der er stor forskel på genoptræning efter skade (skade innebærer stort set bokshvile eller lille plads udenfor) og genoptræning efter sommergræs hvor hesten har bevæget sig en hel masser, derfor passer det hold med samme tid som den har holdt ferie;-)

• #12   5. jun 2011 Hold=ikke, hehe skriver på mobil

• #13   6. jun 2011 ja der er forskel, for hvis hesten har skade vil den typisk aflaste andre steder som er forskelligt fra hest til hest, men det er en helt anden snak. men selv om hesten går på fold og bevæger sig er det jo stadig en række forskellige muskler hesten benytter fra at gå på fold eller med rytter, oven i er hesten måske lige blevet 50 kg tungere de ekstra kg er også en belastning i sig selv. i ridningen hesten skal bære sin rytter bukke nakken gå på volte og stadig holde balancen. så nej mener stadig som tommelfinger regl det tager den samme tid for hesten at komme på samme stadie som den har holdt fri, men det er ud fra hvad jeg har lært og set så bare min menning.

Kommentér på:
Genoptræning / muskler.

Annonce