{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

hjælp låner bryder kontrakt {{forumTopicSubject}}

hvordan forholder jeg mig når låner vil ha jeg skal komme og hente hesten hun har ikke råd og har kun haft ham en md. vi har lavet en kontrakt hvor der står at hesten skal blive i 6 md. da han ikke skal flyttes rundt. og jeg ikke tage ham hjem da det ikke var aftalen medmindre hun betaler noget af opstaldningen og det vil hun ikke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp låner bryder kontrakt
  • #2   24. maj 2011 Står der ikke at i kan opsige med x dages varsel?? Det er vel heller ikke fedt at hun har din hest hvis hun ikke vil have den.. Så ville jeg nok hellere selv tage mig af den, eller finde en anden mere seriøs låner smiley

• #3   24. maj 2011 Hent hesten hjem og giv den det hjem den fortjener. Det er den bedre tjent med end at den skal være hos en som alligevel ikke har pengene til at låne din hest for. Det er det bedste både for hesten og for låner + det giver forhåbentlig dig selv mere ro på, når du ved hesten bliver passet godt.

• #4   24. maj 2011 Jeg ville nok vælge at tage hesten hjem. Og samtiddig med det kræve alle udgifter betalt af låner i de resterende 5 måneder.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #5   24. maj 2011 Du kan jo holde dig til kontrakten men hvad får du ud af det en hest der måske ikke får mad, smed eller nødvendig dyrlæge, hvis hun ikke betaler sin husleje i de 6 mdr. kan udlejer måske kræve at du betaler den manglende husleje inden du så henter den efter 6 mdr. - nej jeg ville npk råde dig til at hente den ASAP og finde en ny låner.

• #6   24. maj 2011 Jeg vil hente min hest hurtigst muligt. Hvis låneren ikke har råd til hesten, så ville jeg ikke risikere at hesten har det dårligt. Selvfølgeligt er det ærgerligt at tabe penge og tid på den måd, men tænk på din hest. Men når du henter din hest, så skal du måske tage en anden med som kender noget om heste og prøv hesten f.eks. under ridning før du tager hesten med hjem, for at sikre dig, at hesten ikke blev skadet hos låneren. Jeg vil ikke stole på en låner, som forholder sig så ansvarsløst.
    Jeg håber det bedste for dig og din hest.

• #7   24. maj 2011 Hvad har i skrevet på om opsigelse af kontrakten?

Jeg ville dog uden tøven hente min hest med det samme, hvis det var mig - og være glad for hun er ærlig og siger hun ikke har råd. Så man ikke efter ½ år henter en hest der tynd og misrøgtet med smed, dyrlæge osv.

• #9   24. maj 2011 Jeg havde hentet den hjem og været glad for låner i det mindst gav lidt besked, selv om det er utrolig dårlig stil af hende, men der kan jo være sket noget i hendes liv der gør hun ikke har mulighed for at have den mere..

• #10   24. maj 2011 tja villle nok hente den... piro skal vel ikk bare stå uden noget..
    og hvis hun har ret til a opsige inden for hvis antal dage så må du jo tage ansvaret og hente den.

lige en anden ting hvornår kommer mit certifikat??

• #11   24. maj 2011 undrer mig over at I har skrevet 6 mdr. på, der kan ske så meget, så man bliver nødt til at opsige kontrakten, både fra din og låners side.. Selvfølgelig låner man ikke en hest med henblik på at aflevere den tilbage så kort tid efter.. Det ville være fjollet.. Men træls for dig lige nu.. Men må give de andre ret i, at jeg også ville sørge for at hente hesten hjem.. Det er den bedst tjent med, uanset kontraktbrud

• #12   24. maj 2011 Hvad har I skrevet af opsigelse, for der må I have skrevet et eller andet?

Jeg kan slet ikke forstå, at du kan være i tvivl, jeg havde hentet hesten med det samme også kan man tage den bagefter, om hun skal betale noget eller hvordan I gør det.

• #13   24. maj 2011 Jeg havde også min hoppe pony lånt ud til dem fra naboboksen i stalden. Vi havde også skrevet kontrakt, men låner valgte også at opsige lånet før tid. Og det kunne vi jo sådan set ikke gøre noget ved.
    Hesten stod jo i den sammeboks som den hele tiden havde stået i, så den ensete forskel var hvem der betalte regningerne på den.

• #14   24. maj 2011 hvis jeg laver kontraktbrud ved at hente min hest kommer jeg ikke til at få 1 kr. ud af hende men jo vil også bare ha min hest hjem nu hun meddelte mig det idag..

• #16   24. maj 2011 Kan ikke se, at det er dig der laver kontrakt brud, når det er hende der har sagt, at hun ikke kan have den længere

• #17   24. maj 2011 nu er mit problem bare at hun ikke kan ha den det sted mere da hun er blevet fyret.. det meddelte hun i formiddags nu siger hun at hun vil flytte den ud på sommergræs og lade den stå de sidste 5 måneder og i kontrakten står hesten ikke må flyttes. jeg siger hesten ikke må flyttes og skal ikke bare ud og stå på sommergræs, det er hun lige glad med, hun kan pluselig ikke ride fordi hun er blevet gravid, men vil heller ikke lade mig få hesten tilbage og jeg kan ikke kræve nogle penge af hende hvis jeg bare henter vel??

• #19   24. maj 2011 men hun kan vel ikke gøre mig noget vel

• #20   24. maj 2011 når hun låner hesten, er det vel hende der bestemmer hvor den skal stå?? eller har i skrevet nøjagtigt i kontrakten at den kun må stå det sted?? Når hun vil have den på sommergræs, så har hun vel heller ikke sagt at hun ikke vil beholde den??

• #21   24. maj 2011 ja det står i kontrakten den ikke må flyttes.. jo hun har ikke råd.. hun vil heller ikke passe den på sommergræs bare stille den der..
    jeg henter min hest hjem

• #22   25. maj 2011 Jeg kan ikke forstår, at du tænker så meget på pengene, hvis du kan regner med, at din hest ikke ville have det godt i de næste 5 måneder. Hvad er vigtigere for dig: penge som du måske på trods af hesten bliver hos låner aldrig vil få eller din hest?

Kommentér på:
hjælp låner bryder kontrakt

Annonce