681 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Når man diskuterer som et barn. Når man diskuterer som et barn.

Først vil jeg lige undskylde overskriften, da mange af de unge debattører virkelig er seriøse og kan føre en sober debat.
Overskriften og denne debat er rettet imod de personer, de ikke kan acceptere en fri og åben debat og det er vel en fri og åben debat man søger i et diskussions forum.
Hvis man laver et indlæg, må man forvente respons fra andre brugere og det skal vel ikke være rygklappere alle sammen?
Formålet med en debat er vel at blive klogere og måske lære noget nyt eller få ny viden. Hvis man føler sig alt vidende og ikke kan acceptere andres holdning eller kommentarer, så burde man vel ikke deltage i et diskussions forum. Når man så yderligere forsøger at lukke munden på andre brugere og sletter indlægget igen, fordi man ikke får sin vilje, så må det vel være nok.
Jeg er jo klar over, at der i hesteverdenen er mange typer mennesker, som har vidt forskellige holdninger til hestehold, men hvis man ikke ønsker at udvikle sig, så ser jeg et problem.
Derfor håber jeg, at mange vil hjælpe mig med at finde det gode i hesteverdenen og hjælpe med at stoppe det onde.
Her er lige et link til en youtube video, hvor man kan se hvad man kan lave men en hest og det er bestemt ikke kun ”medfødte” evner. Her er virkelig arbejdet og tilpasset træning.

http://www.youtube.com/watch?v=G0da4iq2cnA&feature=BFa&list=PL6EE6C0807778C403&index=5

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når man diskuterer som et barn.
  • #1   20. maj 2011 Helt enig.
    Synes det er super ærligt at folk bliver sure eller som du selv siger sletter indlæg igen, fordi de ikke kan tåle at andre har en anden mening.

Der findes da intet bedre end at diskutere, tænk hvis man kunne få et andet synspunkt på noget smiley

• #2   20. maj 2011 Jeg tror problemet ligger i at folk er for nærtagende, og derfor tager en modsigelse/anden mening som et angreb, da det kan være svært at tyde modpartens toneleje på skrift, og derfor bliver modtaget som et angreb, selvom det egentlig slet ikke er ment sådan.....

Det er dog også set at mange respondere lige på og hårdt, hvilket godt kan være hårdt for (eksempelvis TS), eller hvem end der nu modtager den pågældende besked. især hvis der lige pludselig er 5-10 personer....

• #3   20. maj 2011 Vi vil vel alle sammen vores heste/dyr det bedste, og går da udfra at ingen af os ville gøre hesten ondt med vilje, men af ren uvidenhed, derfor spørger man til råds herinde, og så er det nok dér det bliver svært for TS hvis andre er uenige, og har sågar også set folk kalde folk der spørger om hjælp, direkte dumme... hvilket jeg bestemt ikke syntes er ok. alle kan lave fejl, alle har vel glemt hjernen, alle har lov til at søge råd uden at blive kaldt dum.

• #4   20. maj 2011 Jeg er helt enig med dig Henrik. Husker bland andet dne debat der var i går aftes hvor TS ikke kunne tåle det og kaldte alle en børnehave Og derefter slettede indlægget.

• #6   20. maj 2011 Catharina - Det vil jeg helt bestemt også give dig ret i! Jeg syntes dog ikke der er behov for at fortælle en anden person at de er dårlige heste ejere, vi har hver vores måde at gøre det på, vi deler samme interesse, vi burde da i det mindste kunne acceptere hinandens måde at gøre det på!

Også er der selvfølgelig også de personer som simpelthen bare ikke kan klare at blive sagt imod.... Og det er nok primært dem som tager et indlæg som et angreb hvis ikke det er oversvømmet i smileys ":-)))))))"

• #8   20. maj 2011 Ja. det glemte jeg vidst at skrive smiley

• #10   20. maj 2011 En vinder er, en der kan ændre standpunkt, hvis man indser modpartens argumenter, er bedre end ens egne.

Det står på mit skab. smiley

• #11   20. maj 2011 Jeg synes virkelig også, at nogen reagerer direkte latterligt, lige så snart de bliver modsagt.
    Det er ret trist, at man ikke bare kan trække på skuldrende, hvis man vælger at være ligeglad, i stedet for at gå i forsvarsposition, og svare nedladende.

• #12   21. maj 2011 Jeg har det lidt sådan, at tingene ikke skal pakkes ind - man skal sige det, som man mener det. Jeg tager selvfølgelig hensyn til misforståelser eller unge debatører, MEN personer over 18, de får min fulde mening også selv om de ikke kan lide den. Så må jeg jo ta de "smæk" der kommer fra andre.
    Med hensyn til heste og træning/behandling af heste, så har vi nogle hovedregler, som vi forsøger at efterleve og det kan godt få blodet lidt i kog hos visse personer (dronninger) herinde.

1. Al træning foregår på hestens præmisser.
    2. Der bruges ikke unødvendige hjælpemidler.
    3. Al omgang med heste er træning (så behandlerne man hesten ens hver gang)
    4. Hvis hesten altid vinder, så vinder alle.

PS. Er der ingen der har set videoen eller kender I den?

Kommentér på:
Når man diskuterer som et barn.

Annonce