14. feb 2008 Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 13 Emner: 138 Svar: 1.642
Når man diskuterer som et barn. Når man diskuterer som et barn.
Først vil jeg lige undskylde overskriften, da mange af de unge debattører virkelig er seriøse og kan føre en sober debat.
Overskriften og denne debat er rettet imod de personer, de ikke kan acceptere en fri og åben debat og det er vel en fri og åben debat man søger i et diskussions forum.
Hvis man laver et indlæg, må man forvente respons fra andre brugere og det skal vel ikke være rygklappere alle sammen?
Formålet med en debat er vel at blive klogere og måske lære noget nyt eller få ny viden. Hvis man føler sig alt vidende og ikke kan acceptere andres holdning eller kommentarer, så burde man vel ikke deltage i et diskussions forum. Når man så yderligere forsøger at lukke munden på andre brugere og sletter indlægget igen, fordi man ikke får sin vilje, så må det vel være nok.
Jeg er jo klar over, at der i hesteverdenen er mange typer mennesker, som har vidt forskellige holdninger til hestehold, men hvis man ikke ønsker at udvikle sig, så ser jeg et problem.
Derfor håber jeg, at mange vil hjælpe mig med at finde det gode i hesteverdenen og hjælpe med at stoppe det onde.
Her er lige et link til en youtube video, hvor man kan se hvad man kan lave men en hest og det er bestemt ikke kun ”medfødte” evner. Her er virkelig arbejdet og tilpasset træning.
http://www.youtube.com/watch?v=G0da4iq2cnA&feature=BFa&list=PL6EE6C0807778C403&index=5
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.243
Synes det er super ærligt at folk bliver sure eller som du selv siger sletter indlæg igen, fordi de ikke kan tåle at andre har en anden mening.
Der findes da intet bedre end at diskutere, tænk hvis man kunne få et andet synspunkt på noget
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.238
Det er dog også set at mange respondere lige på og hårdt, hvilket godt kan være hårdt for (eksempelvis TS), eller hvem end der nu modtager den pågældende besked. især hvis der lige pludselig er 5-10 personer....
jul 2008
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.094
jul 2008
Også er der selvfølgelig også de personer som simpelthen bare ikke kan klare at blive sagt imod.... Og det er nok primært dem som tager et indlæg som et angreb hvis ikke det er oversvømmet i smileys ":-)))))))"
jul 2008
maj 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 61 Svar: 705
Det står på mit skab.
jan 2007
Følger: 73 Følgere: 102 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 640
Det er ret trist, at man ikke bare kan trække på skuldrende, hvis man vælger at være ligeglad, i stedet for at gå i forsvarsposition, og svare nedladende.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 13 Emner: 138 Svar: 1.642
Med hensyn til heste og træning/behandling af heste, så har vi nogle hovedregler, som vi forsøger at efterleve og det kan godt få blodet lidt i kog hos visse personer (dronninger) herinde.
1. Al træning foregår på hestens præmisser.
2. Der bruges ikke unødvendige hjælpemidler.
3. Al omgang med heste er træning (så behandlerne man hesten ens hver gang)
4. Hvis hesten altid vinder, så vinder alle.
PS. Er der ingen der har set videoen eller kender I den?
Når man diskuterer som et barn.