2. jul 2005 Følger: 191 Følgere: 252 Heste: 17 Emner: 205 Svar: 662
Den værste dag i mit liv.... {{forumTopicSubject}}
.....kl 20 i går blev jeg ringet op at Spice havde kolik. Det har hun til tider så jeg satte aftenen af til at skulle ud at gå med hende....jeg nåede kun halvvejs så ringede de igen at det var slemt -jeg skulle få fat i en dyrlæge.....
Jeg ringede til dyrlægen......jeg kom derud og Spice virkede ikke specielt syg.....men det blev hurtigt værre.
Dyrlægen kom og gav hende 2 sprøjter med smertestillende. Spice blev værre....han gav hende mere men det hjalp ikke.....hun smed sig begyndte at rulle sig gevaldigt......jeg var knust -kunne godt mærke at det her ikke ville ende godt. Hun havde aldrig været så slem før.....det endte med at dyrlægen forsigtigt sagde at han ikke kunne gøre mere for hende....jeg skulle tage den svære beslutning, da intet andet var værdigt for hende...hun havde virkelig sværre smerte.....kl 2145 blev min elskede hoppe aflivet.....jeg har endnu ikke helt fattet det.....kommer til at savne hende så uendeligt meget.....hun var ifol i 10 mdr med min frieser hingst og føllet kunne heller ikke redes så farvel til to elskede heste......
Jeg vil altid savne og elske dig Spice....hvorfor lige dig.... Det gik lige så godt og vi glædede os sådan til den lille ny.....suk....hav det godt til vi ses igen......kys fra mig...
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Føler med dig.
jul 2005
Følger: 155 Følgere: 148 Heste: 2 Emner: 153 Svar: 1.777
jeg sidder næsten og græder nu ;s, jeg HADER når sådan noget sker ! , virkelig !
Håber du kommer godt over det ! ;s
dec 2005
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 64 Svar: 637
nov 2004
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 159 Svar: 1.283
jul 2005
Følger: 191 Følgere: 252 Heste: 17 Emner: 205 Svar: 662
Men nu er det slut og hun hygger sig sammen med fnølle på de evige græsmarker....
mar 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 78 Svar: 1.291
mar 2005
Følger: 75 Følgere: 72 Heste: 3 Svar: 880
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 144 Svar: 1.593
jun 2006
Følger: 54 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 9
Jeg føler virkelig med dig
Jeg har selv mistet 3 heste - den ene hest - 2 årige hoppe døde under en storbrand d. 9 nov.97 på Fredericia Ridecenter, hvor 26 heste døde.
Forår 2001 mistede jeg min 3 årige hoppe, hun skulle over til en hingst, men hun kom galt afsted i traileren, hvor hun sprang over og sad fast - hun blev reddet og syet 30 sting ved benet, men næste dag blev hun aflivet pga tarmen fungrede ikke
Den 3.hest døde ved fødslen her i foråret
Jeg føler virkelig med dig
jul 2005
Jeg er totalt knust og lidt gal over at dyrlægen ikke ville gøre noget for føllet....han sagde han ikke kunne gøre noget, men synes ikke det kan passe når hun var så langt henne
Ville så inderligt ønske at føllet var blevet redet så jeg i det mindste havde noget efter hende...
mar 2006
Følger: 336 Følgere: 307 Heste: 19 Emner: 43 Svar: 863
dec 2005
Følger: 43 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 152 Svar: 1.388
dec 2005
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 183 Svar: 1.870
jan 2006
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 3 Emner: 437 Svar: 1.880
Fik også aflivet min elskede hest for lidt over to år siden og jeg har stadig ikk helt fattet det endnu...
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 1.033
Min fuldblodshoppe har også tit kolik - de kan jo være lidt sarte..
Men jeg har egentlig aldrig tænkt på hvor slemt det egentlig kan ende..
Det må være forfærdeligt for dig.. At miste to heste på samme aften..
Er sikker på føllet kunne være blevet skønt..
Håber du kan finde trøst i dine andre dejlige heste selvom Spice ser ud til at have været noget særligt...
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
Stakkels dig !
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 116 Svar: 645
Jeg føler med dig, og håber at du får en fantastisk ven igen. Jeg ved at det er enormt svært at miste din bedste ven, men husk på alle de gode tider i havde sammen og tænk på at Spice galopere rundt på den evige græsmark i solnedgang sammen med sit lille søde føl.
Har ondt af dig,´og ønsker dig godt i fremtiden.
jul 2005
Tusinde tak for dine søde ord. Og ja Spice var noget HELT specielt da vi har været utrolig meget igennem, både af skidt og godt. Jeg vil altid huske hende og hun vil altid have en STOR plads i mit hjerte...havde egentlig besluttet mig for aldrig at få en fuldblod igen da de jo er ret sarte....men tror ikke andet kan erstatte min dejlige hoppe....vil prøve at finde en fuldblodshoppe med samme kærlige sind og dejlige væsen.....
>Thea....det er forfærdeligt med en hest der har meget kolik. Hvis jeg var dig ville jeg evt. tjekke den for blodorm....det fik jeg at vide i går....men for sent
Tak til alle for de søde ord
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 1.033
Desværre har fuldblodsheste bare stor risiko for at få kolik..
Der er jo ikke for meget plads i deres små maver i forhold til deres størrelser deres maver går jo ret stejlt opad..
Det vidste jeg også da jeg købte hende - men de er jo ikke til at stå for..
Men min får godt med olie i foderet og masser af hø, så jeg håber på hun klarer sig..
jun 2006
Følger: 54 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 9
Ja det undrede mig også, når du sagde, at hun var 10 måneder henne. Min gamle hoppe, som fik dødfødt føl iår, sidste år fik hun føllet allerede, da hun var 9½ mdr henne. Føllet blev lille, men stærk og overlevede. Din dyrlægen burde også tage en kejsersnit og se, om føllet kan reddes. men ak nej. Prøv at spørg en anden dyrlæge, om føllet kunne reddes?
Ja desværre der følger vist en forbandelse over mig med de unge heste - de dør før de blir 3 år... nu har jeg altså en hoppe på 1 år, håber at hun kommer gennem alderen 3 år, at hun ikke dør før, hun blir 3 år, så vil jeg aldrig købe en unghest mere... Jeg solgte en pony, før han blev 3 år - af frygt - lyder mærkelig, men nu er han forsvundet og jeg ved ikke hvor han er nu. Jeg solgte 2 plage, da de var omkring 1 år, og de har begge det godt - Indiana Rose (3 år) og Indiana Boy (4 år)... Håber at min hest kommer gennem...
Den værste dag i mit liv....