prisvurdering {{forumTopicSubject}}
Eftersom jeg stortset ingen henvendelser har fået på min hoppe Sunrice, ville jeg prøve at høre om det er fordi prisen er unfair (Vent med at gå ind på anoncen før i har vurderet!)
Om hende:
6-års Holstener hoppe, omkring 170 høj, brun med stjerne og sok.
Startet i LA dressur - gode gangarter over middel. Hun kan alle sidebevægelser, galopchangementer osv.
ikke startet så meget i spring, men springer LA baner med anden rytter, fordi jeg ikke tør de høje spring. Hun springer alt og har en god teknik - hun er typen der stortset aldrig tager en bom. Hun har flere gange løsspringet 150 og nyder virkelig at springe.
Sunrice er typen der nyder at arbejde og altid gør sit bedste - dvs. hun er typen man når langt på!
Man kan ride alene/bagerst/forrest på hende i terrænet uden hun vipper et øre - og hun nyder kun når der kommer nogle terrænspring i vejen
Hun er desuden trafik-trailer-og stævnevant.
Hvad burde denne hoppe, hvor mange muligheder er åbne koste?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 499
Kåring? og evt. hvor god kåring?
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 69 Emner: 213 Svar: 2.996
Til stor hestedag blev hun bedømt til 8 tror jeg det var
apr 2010
Hvis den ikke kan kåres, så max. 30.000 - den kan jo ikke med fornuft sættes i avlen.
Er den kåret og med godt resultat, så en 55.000
Til sammenligning: jeg købte en godt kåret RDH hoppe e. Lambrusco Ask / Ziwago i vinters på 6 år. Hun kunne lidt mere end din dressurmæssigt og lidt mindre end din springmæssigt, for 40.000.
apr 2010
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Tror du ville gøre klogt i at få hende startet så meget som muligt her i sommerens springkonkurrencer og så satse på at få hende solgt som springhest. Nu er vi selv til dressur og hun er ikke en udpræget dressurhest i fremtoningen, altså ikke en jeg ville kigge nærmere på som dressurhest - hun tager sig derimod rigtig godt ud på dine springbilleder og det er vel også det en holstener hovedsageligt bruges til - spring.
Uden nævneværdige resultater, uden kåring og mulighed for at avle tror jeg et mere realistisk bud vil være mellem 35-50.000 som max.
feb 2004
Følger: 188 Følgere: 192 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.554
Hesten har ingen papir, dvs. den går jo bare ind under blanding så. Så i avlen har den ikke den store fremtid.
Den har ikke startet ret mange stævner og som jeg så i din video, så LD i spring. Det er kun 90 cm. Så det ryger prisen jo heller ikke op af, desværre.
Den har ikke nogen erfaringer på stævnepladsen/ resultater.
Og desværre er priserne meget lave for hestehandel idag.
Du kan finde gode heste som kan gå og har startet LA i spring og dressur til knap 50.000 kr.
Vi hentede faktisk en til en veninde for et par måneder siden. Kunne alle M øvelser undtagen ren changement hver gang. Men ellers kunne han alt til M. Galoppiruetter, osv. Har startet M og startede også LA i vinters. Har startet LA spring også, osv. Har mange resultater. Til knap 50.000 kr.
Jeg vil desværre sige, at din er maks 35.000 kr. pris.
jul 2005
Følger: 67 Følgere: 109 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.552
okt 2005
Følger: 136 Følgere: 158 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 205
Synd at du ikke har papir på den. men nu er det jo muligt med DNA test at bevise far og morstammen.
Men det koster ca 4-5.000 at få gjort (DNA + registrering i forbund )
Men jeg ville også få taget nogle bedre billeder af hende.
Jeg synes dem man ser i annoncen er ikke gode. Især dem i dressuren.
Så vær kritisk med hvilke billeder du viser af hesten. Der er så mange tilsalg og man hopper hurtigt forbi hvis man ser det mindste negative i en salgsannonce:-)
Held & lykke med salget.
En god video sælger hesten SUPER GODT!
Blogger
Følger: 157 Følgere: 175 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.560
Jeg kan ikke finde nogle resultater på den, er den kun startet til D-stævner?
I salg, vil den blive set som blanding af ukendt afstamning, da enhver sælger kan finde på en fin stamtavle på deres heste, dermed ikke sagt at du ikke er rælig omkring det.
Som springrytter bakker jeg ud, jeg bryder mig ikke om billedet på profilen, hvor den hænger i det ene forben, den slags vaner er ikke noget man ønsker i en springhest, og kan være umuligt at træne væk.
Til sammenligning, er vi lige blevet tilbudt en holstener hoppe.
capitol/meteor, 8 år, kåret RDH, startet sværhedsgrad 2 i spring og dressur, ren i røngent, virkelig godt bygget.
18.000
okt 2007
Følger: 70 Følgere: 68 Heste: 9 Emner: 34 Svar: 102
prisvurdering