{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  måle hest ned til pony
  • #1   14. maj 2011 nej det er jeg ret sikker på den ikke kan smiley

• #2   14. maj 2011 Man kan ikke måle en hest ned. Hvis den nogensinde officielt måles til mere end 148 uden sko, vil den fra da af altid være hest.

Selvfølgelig kan man sørge for at hesten er afslappet og nybeskåret, men det flytter altså ikke stangmålet 5 cm.

• #3   14. maj 2011 Det er jeg tilgengæld godt sikker på man kan (: Ny skåret med sko også gerne redet lige inden den stilles til måling,

• #4   14. maj 2011 Man kan ikke måle en hest til mindre end der er smiley
    Alt andet er snyd...

Hvis den ikke er officielt målt kan du tage den til ponymåling og se hvad de måler den til. Men er den først målt til hest er der ikke noget at gøre...

Skulle det ske at den bliver målt til pony (max. 149 med sko) så kan du risikerer at kontrolmålinger til stævnerne hvor den så skal ind og måles igen...

• #5   14. maj 2011 din hest er en hest... med en træls højde smiley

• #6   14. maj 2011 Bare på de billeder du har af ham på profilen kan man tydeligt se at han er en lille hest, så du ville 100% blive indkaldt til kontrolmåling hvis du på nogen måde fik held til at sjusse dig ned på ponymål.
    De er blevet strikse med målingerne nu og en dygtig, omhyggelig og ikke mindst samvittighedsfuld ponymåler vil afvise jer hvis ponyen ikke virker til at være i tip-top stævneform - f.eks. at den er edet hårdt inden og er blevet tørstet.

• #7   14. maj 2011 han er faktisk aldrig officelt blevet målt...

• #8   14. maj 2011 han er tydeligt en lille hest og ville blive spottet med det samme til et ponystævne - tro mig du ville ikke slippe væk fra den horde af uforurettede ponyforældre der ville omringe jer til han var blevet målt *S*

Der er jo en grund til at de små heste ikke ligger så højt i kurs og den anden vej rundt - at det kan være umådeligt svært at sælge en pony der kan risikere at gå over mål eller er gået over mål.

• #9   14. maj 2011 Du kan aldrig måle en hest ned til pony. Det er MEGET imod reglerne.
    Og du vil blive taget til kontrol måling til rigtig mange stævner. Og hvis den bliver målt bare en gang som hest, vil du blive diskvalificeret i det du starter og du må ikke starte ponyklasser længere på hesten, da det jo IKKE er en pony.
    Så uanset hvad, må du jo ikke starte ponyklasser.

Du bliver nød til at respektere din hests højde.
    Men hvad vil du også have ud af, at måle den ned ? Så må du ride den til du er 16 og så må du ikke starte stævner på den alligevel.
    Alle ryttere kan også ligge protest ved, at det er en hest, og ikke pony.
    Og hvis du får det fusket til, at den er ponymål og den dag du er 16 og ikke må starte mere, så skal den jo måles op til hest. Men hvad gør du så, når din hest er 153 cm og du har startet ponyklasser de sidste par år ? Så er dine resultater ugyldige og ikke tilegnet dig.
    Derudover skal du jo så faktisk starte pony mod hest smiley

Så i den lange ende, er det jo dumt.

• #10   14. maj 2011 Hov undskyld. Jeg havde ikke set, at du var 23 år.
    Hvis du får den målt ned til pony, må du jo heller ikke starte ponystævner på den. Så formålet er jo allerede væk der :0)

Man må kun starte pony til man er til og med 16 år.

• #11   14. maj 2011 Hmm kan min 2'er pony så godt kunne måles til en 1'er?? Han er 141cm m sko altså Præcis max mål. Og vi har planer om at nå S på ham i spring. Hvis det så var tilfældet at han fx var 141,5cm eller sådan noget ville man så kunne måle ham ned så han forblev en 2'er?

• #12   14. maj 2011 Altså. Nu skal dette jo ikke misforståes smiley Man kan jo ikke bare måle heste/ponyer op og ned.
    Det er ikke så let som man tror. Du skal til ponymåling ved DRF 3 gange og have stempel og måles. Så hvis din pony engang er for lav så kan du jo ikke smiley
    Men man kan måle en stor 1'er pony til hest.
    Men der skal udføres papirarbejde. Og du kan ikke måle den ned med mindre den bliver solgt. Så skal den NYE ejer underskrive papir på målings ænding og sende ind.
    Det er ikke så let som man tror..

Det er derfor ponyer skal færdigmåles.
    Fx. Min pony Goya. I hans pas er der en side ang. ponymåling. Han er blevet målet 3 gange (forskellige dage/tidspunkter) og så er det skrevet i af en fra Dansk rideforbund og så deres stempel.
    Så der er masser af papir arbejde. :0)

Men ellers gå ind for DRF's hjemmeside. Der kan i læse alt om ponymåling og bla. se ansøgningsskema til ændring osv. smiley

• #13   14. maj 2011 det er fordi den skal sælges og den ligger i et dumt mål for salg, så det i en hendes annonce

• #14   14. maj 2011 Men det ville jo være et røvrende en evt køber, hvis det skulle lykkes dig at få den målt til mindre end den reelt er.
    For så vil køber jo risikere at ryge til kontrolmåling, og sandsynligheden for at man hele 2 gange får fusket 5 cm af højden er altså lille.

Hvis hesten er over 148, ja så er den altså ikke en pony. Og selvom det da er træls, så skal den altså sælges som det den er -en lille hest.

• #15   14. maj 2011 det er os bare et spørgsmål.... jeg har ikke tænkt mig at måle ham ned bare rolig...
    men hvis man ikke ved noget om et emne så må man jo lige undersøge hvordan tingene hænger sammen.. tak for jeres råd alle sammen.

• #16   14. maj 2011 Altså hvis den er 152 eller 153 kan den UFAIR måles ned som pony, det er bare et spr. om at bruge (nogle meget forkerte metoder) Er selv lige faldet fra grænsen som pony rytter, og ved at flere af ponyerne er OVER det din måler. Pony sporten er snyd, og alligevel er det ikke mange der bliver hevet i kontrol. Det er aldrig noget jeg selv kunne finde på, og heller ikke noget jeg vil opfordre dig til! da jeg mener det er meget forkert. Men bare for at pointere over for andre, så kan det sagtens lade sig gøre hvis man bære sig ''rigtig'' ad, og bruger den rigtige måler. smiley Men igen, hvis du vil holde dig til reglerne, så lad være med at prøve (;

• #17   14. maj 2011 malene: det havde jeg nu heller ikke tænkt mig...

• #18   14. maj 2011 God ide smiley Men ville osse bare pointere at man kunne. (:

• #19   14. maj 2011 som skrevet længere oppe er målet ikke ret tiltrækkende - små heste er i ret lav kurs og det samme er forvoksede ponyer der jo skal rides som heste.
    Du må få en der er rigtig dygtig til at måle så du er sikker på højden, men pony kan den 100% ikke måles som.

• #21   15. maj 2011 Det tror jeg sagtens man kan, jeg har set det før er jeg vil nok også se det igen, tag bare ud og gik på danskernes ponyer til internationale stævner, der er sgu en del af dem der er nogle meget meget stror ponyer eller rettere små heste ..
    Men det er ikke lovligt nej, men man kan sagtens, og når hesten først er færdig målt er det ligegyldigt hvad kontrolmåleren siger så vit jeg ved smiley

• #22   15. maj 2011 Til jer alle sammen:

grunden til jeg spørger er fordi folk skriver at han kunne sælges for mere hvis han var pony... Derfor ville jeg høre om det kunne lade sig gøre... men jeg ville nu aldrig måle han ned... han er min bette hest...

• #24   15. maj 2011 jeg spørger fordi jeg vidste noget om det... men jeg har fået svar og han forblever min bette hest... han bliver aldrig pony...

Kommentér på:
måle hest ned til pony

Annonce