{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måle hest ned til pony?
  • #1   2. mar 2008 Tror helt klart den kan måles ned

Grænsen ligger jeg på 149 cm nu

• #2   2. mar 2008 Den må ikke være begge dele på samme tid !

• #3   2. mar 2008 Den kan sandsynligvis måles ned til pony (smed inden - hvor han tager så meget af, som det overhovedet er forsvarligt, supertynde sko på (da de trækker 1 cm fra, når den har sko på), lærer den at slappe af, når man kommer med målebåndet, og lærer den at synke lidt sammen, stå med lidt spredte ben, så er den bliver en anelse lavere smiley

Og ang. hest/pon-problemet, så må du kun starte hest til D-stævner.. til C-stævner skal den opklasses som hest og bliver den det, må den kun starte som hest.
    Dog må den til et D-stævne i samme weekend kun gå <i>enten</i> hest <i>eller</i> og ikke begge i samme weekend..

• #4   2. mar 2008 he he jeg har det omvendte problem...jeg vil gerne ride stævne på min haflinger (er 33 år) men samtidig vil jeg gerne have en yngre part til hende som også kan tage til stævner...men den går jo desværre ikke eftersom det i reglerne er enten eller...

• #5   2. mar 2008 Mette K:
    Det kan man godt til D-stævner smiley Bare ikke til det samme stævne .. Jeg har startet hest på Melissa til D-stævner, mens en ponyrytter red stævner på hende (D-/C-stævner)..
    Det er kun til C-stævner, at man skal måle sin pony op til hest.

• #6   2. mar 2008 Evt. kan man spørge folk til råds i denne gruppe:
    (link fjernet)

• #7   2. mar 2008 Tror ikk den kan måles ned til pony når den er 151 cm. de er blevet mere strikse ved målingerne.. jeg havde en haflinger som jeg gerne ville have startet distrikt stævner på.. jeg fik en måler ud og måle den hjemme, og der var den 149 cm.(uden sko) og han sagde at han ikke kunne få den målt til pony.. så valgt at sælge, for at kunne få en pony til at ride distrikt stævner på.. men du kan jo prøve at få en måler ud at måle den hjemme, for det gælder ikk.. så kan måleren fortælle dig om den kan blive målt til pony.

• #8   2. mar 2008 ej tak skal I have for svar til mit indlæg...har straks ansøgt medlemsskab i den gruppe ;o))

• #9   2. mar 2008 Ida:
    Jeg tror, at hvor strikse de er, kommer an på, hvem de er.. For der er mange, der er flinke og prøver at gøre alt for at måle den ned til pony.
    Jeg har en kammerat, der fik målt en på 153 (154 m sko!) ned på 148 cm (149 m sko);-P
    Og hvis du kigger, hvor store ponyerne er ude til C- og B-stævner, så kan man godt se, at de er målt kraftigt ned.
    Vi fik selv måle Leonardo til 148 (149 m. sko), selvom vi selv havdem målt ham til 152 m sko inden..

• #10   2. mar 2008 Ja, måske.. men den ponymåler vi havde ude at prøve måle, gjorde altså også sit bedste, men kunne ikk få ham ned på mere end 149 cm.. og syntes også det er dårligt hvis ponymåler måler heste på over 150 cm. som poyer.. og de kan sagtens blive taget ud til kontrol måling af rideforbundet.

• #11   2. mar 2008 Dét sker yderst sjældent til C-stævner, lidt oftere til B-stævnerne, men stadig ikke noget, man skal være rysende angst overfor..

Og mht. til at måle så store heste ned til ponyer: Det gør de i flæng, hvis du lægger mærke til, hvor store de ponyer er..

• #12   2. mar 2008 Noglen ponyer ser altså bare stor ud.. min veninde havde en pony, som også lignede at den var over pony mål.. den var 147 cm. m. sko og det var IKKE fordi den var målt ned.

• #13   2. mar 2008 Jamen skal man så bare slagte heste, der er 150, fordi der ikke er nogen, der gider have dem?

• #14   2. mar 2008 Jamen, det er jo ligenøjagtig det folk gør (incl. mig selv) og derfor køber man jo ikke en hest, der er for lille til at klare sig mod de andre..

• #15   2. mar 2008 Desuden:
    <i>Kan</i> den måles ned til pony, så <i>er</i> det en pony - man kan jo ikke måle en ned, hvis den er alt for stor.

• #16   2. mar 2008 Syntes stadig det er for dårligt, hvis man får en hest på over 150 cm. målt ned til pony..
    der er jo nogen som kun rider for hygge og lidt stævner, de vil jo gerne have små heste.. min haflinger eks. er blevet solgt til en dame som starter mod heste i spring, der får den mange placeringer fordi den kan lave mindre vendinger end de stor heste.

• #17   2. mar 2008 Det er jo smag og behag - nu er jeg meget stævneminded og man får altså mest ud af en pony i max mål.. Ligesom man hverken kan klare sig mod hestene i grand prix dressur eller en springbane på 160 cm på en "hest" på 150.

• #18   2. mar 2008 156 er jo ogs lidt større smiley Så er den rimelig tæt på de gyldne 160 cm smiley

• #19   2. mar 2008 CharDotte x D der er engang en fanskmand der vandt OL på en hest på 155 cm i ridebanespringning.. Og hvis man går meget op i stævner kan man jo bare lade være med at købe heste på 150-160 cm. og lade hygge rytterne om at købe dem.

• #20   2. mar 2008 Det siger jeg jo så også, at jeg gør smiley Men helt ærligt kan jeg ikke se problemet, da en hest kan sving 5 cm i størrelse bare anpå om den er afslappet eller helt spændt op.

• #21   2. mar 2008 øhh, ja men man måler jo heller ikk en hest når den ikk slapper af.

• #22   3. mar 2008 Nej man kan ikke få målt ned.. men man kan fuske eller være heldig at måler får den til anden højde.. nogle synes større end de er.. og når ejer og måler får forskellige tal så er det tit fordi ejer har målt forkert..

CharDotte x D: hvor i alverden skulle man aflive en hest fordi den er 150 cm ? det er jo ikke alle der kun går op i stævner og præmier..

• #23   3. mar 2008 Gobi skal til gengæld måles op til hest.
    Bare nogle ordentlige lorte regler, for så er det kun mig der kan starte på ham da han bliver skrevet op i mit navn.

Kommentér på:
Måle hest ned til pony?

Annonce