2. maj 2006 Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
taget ved næsen {{forumTopicSubject}}
hejsa nu skal i høre om en uheldig situration jeg har været ude for med hensyn til heste salg!
jeg satte min fjordhest til salg for en uge siden og ventede bare på at den rigtige familie skulle kontakte mig, det gjorde de så (troede jeg) de bød 14000kr for ham og kunne love ham et godt og blivende hjem med 2andre selskabt ponyer, han skulle bruges til hygge og sjov. det faldt jeg for med det samme og vi udbyggede en kontrakt!
K Ø B E K O N T R A K T
Hestehandel
Mellem undertegnede parter er der dags dato indgået følgende aftale om køb af hesten
Navn: Frederik *bamse*
Født, den: 2000
Signalement: fjordhest, gul, stjerne, tigerstriber på ben.
Vaccinations bog (udleveres i original); ja
Sælger oplyser, at hesten tidligere har været anvendt som; Dressur, spring og hygge hest.
Køber bekræfter, at hesten er købt med henblik på;
Daglig motion, kærlighed, og pasning.
Hesten er ejet af; Stefanie Rosendahl
Køber (fulde navn)
Købesummen er aftalt til;
(inkl. Sadel, hovedtøj) Kr. 14000dk.kr.
Sælger oplyser:
• at hesten ikke har skjulte fejl eller mangler
• at sælger fraskriver sig ansvar for fejl og mangler, som burde være opdaget af køber under besigtigelsen af hesten,
Parterne er enige om, at hesten forinden levering ikke skal dyrlægeundersøges
Sælger garanterer at hesten er fri og ubehæftet i enhver henseende.
Videre salg af Frederik skal oplyses til Stefanie og hun skal have første ret for tilbage køb af ham.
Frederik skal passes med smed, dyrlæge og div.
Stefanie skal til hver en tid have lov og adgang til uanmeldt at kigge forbi Frederik og gå ind til ham
hun skrev under på kontrakten og jeg kørte lørdag den 24/6 til vejle med ham.
i dag modtog jeg så denne besked:
Hej Stefanie
Som oplyst i kontrakten skal du have afvide hvis jeg videre sælger Bamse. Det gør jeg nu til 25.000 dkr. Hvis du vil købe ham for samme sum så skal jeg have besked inden 2 dage, ellers ophører de kontraktlige forpligtelser jeg har til dig i.f. m. dette salg. D.v.s. at din ret til at se Bamse bortfalder.
Med venlig hilsen
hestens nye ejer
hva siger i er man ikke bar svinet og taget ved næsen på det groveste her sælger man noget man holder af fordi man ikke selv har overskud til at passe ham og regner med det er til en god familie og så blir man bare taget ved næsen!!!
hvis jeg måtte udgive hendes navn og nummer havde jeg gjort det.
håber aldrig i oplever noget ligende
mar 2005
Følger: 139 Følgere: 132 Heste: 6 Emner: 212 Svar: 1.505
men har sælger ikke krav på at kræve hesten tilbage tli samme pris inden for en måned eller hvad det nu er ?
Eller har jeg fået fat i noget forkert ?
jan 2006
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 2 Svar: 57
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
det kunne være ganske kanon hvis det er muligt så køber jeg ham helt klart tilbage! er det hos advokaterne man undersøger det?
mar 2005
mar 2005
jul 2004
Følger: 38 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 182 Svar: 652
Hun har sikkert solgt den til en anden og så for at få dig til at hoppe fra, sætter hun prisen så højt.
Undskyld mig, men sikken en kold bitch. Det der er fandme frækt. Jeg håber hun har/får en rigtig dårlig smag i munden.
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 1.033
Helt vildt..
Aldrig har jeg da hørt noget lignende..
Jeg vil ligesopm mange af de andre råde dig til at ringe til en advokat snarest muligt..
Held og lykke med det...
jul 2004
(link fjernet)
jul 2004
(link fjernet)
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
har lige snakket med en advokat og der er ingen ting at gøre
bamse er bar væk for altid! håber han blir vild og ustyrlig så de skiller sig af med ham det er synd for hesten men mere synd at han skal bo hos sådanne mennesker!
det har han ikke fortjent og sådan en som hende gør det svære for os alle at stole på andre folk!
håber jer fra vejle / jellinge aldrig støder på hende hun er da for led!
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.046
dec 2005
Følger: 43 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 152 Svar: 1.388
okt 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 3 Svar: 143
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
Men mon ikke det er som nævnt på HN at hun måske vil ud af de krav der er lavet? Jeg ville i hvert fald aldrig godtage sådan en kontrakt.
Hun har måske bare været så vild med hesten at hun tror hun ikke får den, hvis hun ikke skrev under?
Der er mange flere svar på HN
taget ved næsen