{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

Jeg bliver tit ked af det... {{forumTopicSubject}}

når jeg støder på folk, der har haft deres nye hest relativt kort, og de så sætter den til salg igen.
Jeg er efterhånden støt på det, et par gange, og det gør mig lidt ked af det. smiley
For det første, er det jo en kæmpe omvæltning for hesten at få et nyt hjem, nye vaner, nye venner og nye mennesker der går omkring dem - men for det andet, er en hest altså et levende dyr, og alle heste kan blive stressede over et eller andet.
Selv den 'roligste' hest kan. Det handler bare om at finde ud af, hvad problemet er, og få det ordnet, selvom det kræver arbejde og tid! Jeg bliver ked, når folk bare sælger dyret videre.. Selvom de måske ikke har det så nemt... Men det er en hest, og sådan er det altså, at være hesteejer.. Så kan alt ikke bare altid gå, som man vil have det...

Ved ikke helt, hvad jeg ville med dette indlæg. Ville nok bare minde folk om, at selvom tiderne kan være svære og hårde med sin hest, så ARBEJD for det... smiley Det er et fantastisk dyr og ikke noget man bare sælger videre, fordi det ikke går perfekt..

Og til alle, der ikke har hest... Husk at TÆNK jer om, før i køber dem. Det er et kæmpe arbejde og man kan tit blive skuffet.. Men husk at tænk jer om, ellers ender det bare med i sælger hesten igen smiley

S..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg bliver tit ked af det...
  • #1   12. maj 2011 Enig med dig.
    Der er ingen lette smutveje, det koster blod, sved og tårer at have hest, men det er godt givet ud i sidste ende smiley

• #3   12. maj 2011 Jeg forstår godt folk der sælger deres hest, hvis de ikke kan magte den efter en lang periode med trælse rideture.. Men folk der sælger deres hest efter 1-2-3 måneder?! Det er altså lidt at give op, før det hele overhovedet er faldet op plads, og før hesten har lært sit nye hjem at kende...
    Desuden vil man sommetider støde på problemer hen af vejen, når man har hest.. Ligegodt om den var skide rolig, da man så den hos tidligere ejer. smiley

Men... jeg har tit hørt folk, der har solgt deres hest, fordi de er røget af den, og de har kun haft den i et par måneder.. Det synes jeg bare er synd...

Det kan jo ske for alle heste, at de smider deres rytter af - så jeg tvivler på, at det ville hjælpe at sælge den og købe en ny.

Jeg blev smidt af min hest, første gang jeg red ham da han var kommet hjem. Fik et kæmpe chok og blev ked af det, men derfor har jeg da ikke solgt ham, for det kan ske sådan noget.. Og han er verdens dejligste hest (:

• #4   12. maj 2011 Og når jeg siger 'en lang periode' - mener jeg mange måneder. smiley

• #6   12. maj 2011 Det sidste passer altså ikke helt. Mange heste, liggyldig temperament og adfærd kan have svært ved at falde til nye steder! Selv de bedste rideheste. Det har jeg da set.

• #7   12. maj 2011 Jeg må give Katja ret i det hun siger, er meget enig med hende.
    Når man køber en hest, er det svært fuldstændig at gennemskue hvordan hesten er og selvom man har prøvet den et par gange. Hvis det viser sig, at kemien mellem hest og rytter bare slet ikke er der, så tror jeg aldrig den vil komme uanset, hvor meget man kæmper. Når man først er gået skævt af hinanden, så er det virkelig svært at lave om på og hvorfor så kæmpe en lang og sej kamp, hvis hverken hest eller rytter er rigtig glad!!

• #8   12. maj 2011 Ja sådan har jeg det også, synes det er så trist.. og ville blive vildt ked af det, hvis jeg solgte min hest og så den blev solgt videre kort tid efter igen smiley
    Kender ikk nogen der har solgt hesten hurtigt igen og kan slet ikk se hvorfor man skulle gøre det.. Altså så må man da ikk ha tænkt sig godt nok om da man købte den..

• #9   12. maj 2011 Simone, man kan da sagtens have tænkt sig godt om inden man køber hesten, men når den kommer ud i andre omgivelse mv. så kan det godt vise sig, at den måske har et andet temperament end man regnede med og at man så slet ikke har kemi med hesten alligevel.

• #10   12. maj 2011 Man burde jo kunne mærke om man har kemi med hesten, inden man køber den.. Man kan jo for det meste komme og prøve den så tit man vil..
    Og hvis hesten opfører sig anderledes i starten, vil den jo nok blive "normal" ligeså snart den falder til..

• #11   12. maj 2011 Jeg ville så give trådstarter ret! kender nogle og har set nogle der anskaffer sig en hest evt. byttet til en og hvor hesten ikke har ændret sig siden de kom hjem men at de syntes der er for meget arbejde i hesten fordi den ikke går en LA når de ved den har stået stille i længere perioder eller ikke er blevet redet ordenligt og derfor ingenting kan.

Nu har jeg haft min i 8 år og folk omkring siger bare det er vildt lang tid men det føler jeg ikke. Jeg sælger heller ikke mine hunde fordi den ikke kan kåres eller fordi den har adfærdsproblemer... I min verden så koster ALT blod sved og tårer....

Og kan heller ikke tage folk der køber en hest, har den i 4 måneder og tager dobbelt pris for den, fordi den blev købt til at skulle sælges videre for mer pris. (Min hest's forrige ejer gjorde dette med mange inkl. min)

• #12   12. maj 2011 Jeg beholder også mine heste og elsker/bruger dem som de er, til døden os skiller.

Jeg forstår ikke at nogen kan sælge en hest, jeg ved det er få der tænker som mig.

Jeg koncentrede mig om heste allerede da jeg var 12 år, og har kun ejet heste, tanken om at vokse fra en pony og skulle sælge den var ikke til at bære.

• #13   12. maj 2011 det er jo i sådan nogle tilfælde det vil være godt og få hesten på prøve en måned for og se om den er noget, og er den ikke, så må den leveres tilbage i samme stand som den blev modtaget.

dog syntes jeg ofte man ser de billige hestes som folk bare skal af med komme til salg igen da nogle mennesker bare køber for og tjene på dem??

det er forkert i mine øjne og købe en hest med henblik på salg med fortjeneste.
    at man sælger fordi hest og rytter ikke fungere sammen er efter min mening en ærlig sag, man har jo hesten for hyggens skyld, og ikke fordi man er forpligtet til og skulle tvinge sig selv ud til den som det nok ville blive hvis ikke man havde hesten man kunne lide og ride eller arbejde med?

• #14   12. maj 2011 Kunne ikke være mere enig. Desværre er folk alt for snæversynede og opgivende i dag. I stedet for at gøre en insats og præge den hest de måtte købe, så er det nemmere bare at finde en ny....hvis hesten ikke lige er PRÆCIS som de ønsker.

Som du skriver er hesten et dyr (og ikke en maskine). Et dyr kræver meget arbejde, især hvis den skal være på en bestemt måde som den måske ikke er vant til.

har selv haft nogle heste gennem tiden og ikke alle har været lige nemme, men kunne da aldrig drømme om bare at sælge dem videre fordi de ikke har været 110% som jeg har ønsket.....det er de så heldigvis blevet siden hen med den rette træning og masser af tid smiley

Kommentér på:
Jeg bliver tit ked af det...

Annonce