Tænk jer om før i låner ud...!!! Tænk jer om før i låner ud...!!!
Har lige hentet min hest efter kun en uges udlån.
Han har tabt sig, er stresset, har sår over det hele og er stokhalt!
Jeg skulle betale penge for at få udleveret min hest, har aldrig oplevet noget lignende, er dybt rystet og meget ked af at tænke på hvad min hest har været igennem!
Nu er han hjemme i trygge rammer, og bliver aldrig lånt ud igen!
Mit budskab er, at i skal tænke jer rigtig godt om, og vælge låner med stor omhu, det troede jeg også at jeg havde gjort, men det viste sig ikke at være tilfældet!
Fra en meget ked af det hesteejer!
aug 2008
Følger: 67 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 591
jun 2009
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 115
jun 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 9 Emner: 14 Svar: 445
Godt han er hjemme igen ;o))
God vind med ham ;o))
sep 2008
Følger: 81 Følgere: 81 Heste: 9 Emner: 120 Svar: 778
Umiddelbart lyder det hele en smule underligt.
Du skriver, at han har tabt sig, efter kun en uges udlån.
Nu er det jo begrænset, hvad en hest kan tabe på blot en uge.
Også har du skulle betale penge for at få den udleveret? Hm ..
Hvordan fandt du overhovedet frem til, at den ikke havde det godt?
jun 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 9 Emner: 14 Svar: 445
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
Sår over det hele og at den er stokhalt kan jo komme pga introduktionen hos en ny gruppe, hvis gruppen har været lidt for hård ved den.
Så ud fra de oplysninger, synes jeg da ikke der var grund til at hente hesten...
maj 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 93 Svar: 992
Nogle mennesker, de skulle virkelig skamme sig. Det er levende væsner de har med at gøre!
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.525
Det er nok godt du har fået din hest hjem igen, håber i begge har det fint. Men surt med sådan en oplevelse, det gør ikke lånernes ry bedre.
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 45 Heste: 13 Emner: 26 Svar: 104
Vi havde lavet en kontrakt, den fra heste-nettet, men hun mente at jeg skulle dække hendes udgifter på hesten i den uge hun har haft ham. Jeg kunne ikke gøre så meget andet end betale hvis jeg skulle have min hest, og væk derfra det skulle han!
Han var lige på kanten med at være for tynd da han har haft for lavt blodsukker, og dyrlægen var selvfølgelig inde over, så han var lige begyndt at tage på, og det var naturligvis skrevet i kontrakten, og en foderplan var vedlagt., og vi havde aftalt at hun skulle starte stille ud, ifølge aftale med dyrlægen.
Jeg har haft lån en hest ud før med stor succes, det var en rigtig god oplevelse, så måske jeg var for naiv, men havde aldrig troet at jeg skulle opleve det her.
Selvfølgelig er det foldskader med skrammer, men når hesten er stokhalt og pigen stadig rider rundt på den, så er der da noget galt!
Mit andet indslag blev slettet, fordi jeg kunne spore folk ind på hvem hun er. Håber bare ikke andre oplever det her!
apr 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 18 Emner: 46 Svar: 529
sep 2008
Hvis min hest havde været for undervægtig, så ville jeg slet ikke have lånt den ud, så ville jeg selv havde sørget for, at den fik en god foderstand inden, at jeg sendt den ud til nogle som ikke havde været med, da dyrlægen havde forklaret.
nov 2006
Følger: 99 Følgere: 90 Heste: 6 Emner: 231 Svar: 1.012
Det var virkelig hjerteskærende at se, så hved hvordan du har det..
Godt du fik ham hjem igen
apr 2007
Følger: 84 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 212 Svar: 2.675
nov 2008
Følger: 58 Følgere: 52 Heste: 7 Emner: 20 Svar: 224
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.978
Min kan også tåle havre, men derfor må han stadig ikke få det!
Jeg vil ikke fodre min hest med det, og det skal hun jo som låner acceptere uanset hvad, det er jo stadig ikke hendes hest...
apr 2007
jeg have skevet flere gange til ejer at jeg ikke ville ride den da det så ud som hun havde noget i ryggen. hun ville ikke have den hjem. fint, så måtte den gå og hygge sig her.. da de så skulle hente den forlangte de penge af mig. næ nej. der stod jeg skulle sørge for foder og opstalding. det endte med jeg betalte for alt.
da jeg fik den hjem havde den også et kæmpe hul i hovedet. de viste sig også der var noget galt med den, og den blev solgt til en heste handler. jaja..
Det var noget af en dårlig oplevelse. de sendte den simpenhen herned til mig i den tro jeg ikke ville opdage det, og så ride den op så de kunne tjene penge på en skadet hest.. ! nej nej altså.
nov 2006
Vi der sidder herinde og læser dette er jo iprincippet uvidne om både steder og hesten, så man tager tit parti efter hvem der sætter opslag op først.... Desværre.....
mar 2008
Små folde? vores stald er netop godkendt, og hestene mangler bestemt ikke plads.
En krybbebider skal have minimal stivelse og sukker, der er meget stivelse i korn og derfor har jeg valgt at min hest ikke skal have korn, jeg vil da ikke fremprovokere et mavesår, hvis nu i undersøgte lidt om det, kunne i nok også godt se hvad jeg mente!
Jeg er ikke i tvivl om han var stresset, nu kender jeg jo min hest, lidt bedre end folk der har set den i 1 uge!
Jeg skammer mig på ingen måde, jeg er dybt frustreret over at nogen kan opføre sig på den måde, det er da et levende væsen.
Som skrevet havde han for lavt blodsukker det står også i kontrakten, og ja han var undervægtig, men det er tydeligt at han har tabt sig igen, og han var begyndt at tage på. Han havde 5 sår da han ankom, nu har han så omkring 25, og ja det er hvad der sker.
Det undre mig også at der ikke blev nævnt noget om at hesten var halt, men der var da blevet redet rigeligt på ham, trods aftale om stille genoptræning. Men som der står i kontrakten skal låner afholde alle udg. på hesten, så betaler hun dyrlægeregningen når den er blevet skadet ved hende?
Men ja det er slet ikke dig jeg skal diskutere det her med!
Jeg advare blot folk imod, at tænke sig rigtig godt om inden de låner deres heste ud, for i ved ikke hvad i får hjem igen.
Jeg er bare glad for at min er hjemme i trygge omgivelser og gode hænder!
nov 2006
Ja det med at du ikke skal diskutere med en hel masse er en god ide... det kan nemt ende i noget være rod....
mar 2008
Jeg priser mig lykkelig over at han er væk fra deres fine sted, og hjemme i vores sølle omgivelser, men som han alligevel trives bedst i:o)
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.357
nov 2008
og kan enda lige tilføje at hesten VAR ikke halt da den forlod stalden... men igen nogen mennesker vil bare tale ondt og grimt om andre hele tiden..
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
sep 2008
jul 2008
Følger: 110 Følgere: 98 Heste: 9 Emner: 4 Svar: 54
men virkelig en træls oplevelse! og stakkels Umberto, håber da han får det bedre efter ikke så lang tid, men god bedring til jer begge, og håber i finder ud af det hele
maj 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 93 Svar: 992
Jeg "beskylder" ikke nogen for noget jeg undres blot over dette fakta at man allerede efter få måndeders ejerskab vælger at sende hesten videre intet andet.
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.552
Hvis hesten både har været undervægtig og ude af træning, så burde man få den i orden før udlån - en sådan hest kræver ofte mere dyrlæge end en sund og velernæret hest - og så er det jo smart at give alle udgifter til låner.
Hvis jeg havde lånt en hest, og den blev hentet efter en uge pga. foldskrammer og ejer så mente at den skulle have dyrlæge, så havde jeg heller ikke betalt. At hesten har tabt sig er ikke så mærkeligt - er en hest først undervægtig, så taber den sig hurtigt under stress - og det er stressende for en hest at komme et nyt sted og ind i en ny hesteflok.
Så her synes jeg nu at det er dig som udlåner, der måske skulle have tænkt dig om, før du udlånte hesten.
apr 2007
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.525
apr 2007
næ rigtigt nok
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.978
Hvis hesten var halt, da ejeren af hesten var oppe og se til den, hvorfor så for det først ikke tilkalde en dyrlæge, så er der en endelig afklaring på om den er halt eller ej, istedetfor dette ord mod ord eller det er det jo ikke engang, låner, har jo ikke sagt et pip, det er jo second hand info vi får, fra en mor der er på stedet..
Det lyder som en ordentlig omgang tøse fnidder der er gået helt over gevind og evt en af de to parter der ikke har ville ringet efter dyrlægen, så man har fundet det nødvendigt at ophæve kontrakten..
Der ser det så sort ud for låner, da de jo ikke har villet udlevere hesten uden penge, sådan som det bliver udlagt ihvertfald..
Det er jo så forståeligt, hvis de ikke mener hesten er halt
Ak ja, det at låne sin hest ud er en kunst
mar 2008
Jeg har fået en datter som har været meget syg, og har været på hospitalet i tide og utide. jeg vil ikke sælge min hest, derfor var løsningen han kunne lånes ud!
JM: Ja jeg kan da i hvert fald "tune" mig ind på at du ikke ved hvad du snakker om c",
Selvfølgelig skal min hest da have dyrlæge når den er halt, jeg aner jo ikke hvad der er sket derude.
Maria H´s mor: Den var i hvert fald på ingen måder rengående, det siger en del om jeres ekspertise, når nu i er så fantastiske derude... og ja jeg er ikke en behagelig person, når jeg kommer og ser min hest i den tilstand. Men hils derude og fortæl han har det godt nu :o)
mar 2008
Og så gider jeg egentlig heller ikke kaste mere med mudder her, det er sur røv for mig og min hest, men jeg håber bare han er hurtigt ovenpå igen, og så har jeg i den grad lært af mine fejl. Og håber at andre ikke oplever det samme!
nov 2008
nov 2008
Det er helt ok, kunne jo også bare have underskrevet mig men i kampens hede gik det lidt stærkt..
okt 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 4 Svar: 1
Hesten som man taler om her har fået NØJAGTIGT det foder/hø som står i kontrakten. Den har været på fold hver dag(heste får som regel skræmmer når de skal tilpasse sig en ny flok). Hesten har været glad og tilfreds den uge den har stået på stedet. Jeg har selv redet med pigen den uge hun havde den. Den Er blevet skridtet 3 dage holdt fri 1 dag og redet i 15 min to dage. Dette vil jeg kalde en blød opstart. Hesten var på ingen måde halt da den forlod stedet. Jeg kan sige det 100% da jeg selv lukkede den ind sammen med pigen, inden du hentede den!(Hesten kom travende ned til os) Og eftersom jeg har redet landstævner i nu 15 år burde jeg kunne se om en hest er halt. Hvad der er sket i traileren på vej hjem kan jeg jo ikke sige.Men halt var hesten sgu ikke da den forlod stedet. Det med at Din hest har tabt sig kunne måske være fordi den er blevet stresset. Men en hest kan på ingen måde lære det nye sted og heste at kende på en uge. Og pigebarnet som har lånt hesten har jo ikke en jordisk chance for at fodre den op på en uge! Måske man lige skulle havde set tiden an. Men god vind med hesten fremover
apr 2007
Tænk jer om før i låner ud...!!!