{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Fridage og ferie til hesten {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Hvordan forholder i jer til fridage og ferie til hesten?
Hvor meget fere om året mener i en hest skal have, og hvordan ligger i jeres fridage? smiley

Selv har min hest Stachus fri hver tirsdag,( også en fast tur dag om ugen) også har han en uges ferie her i uge 20 og i sommerferien har han ferie 2 uger, ud af mine 3 ugers sommerferie.

Mener i det er godt for hesten at holde ferie?
Hvor mange fridage i ugen giver i jeres heste?
Her tænker jeg på heste som også er konkurrence herste smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fridage og ferie til hesten
  • #1   7. maj 2011 min har fri 2 gange om ugen ca.

hun har aldrig rigtig ferie, da hendes temperament ikke rigtig tillader det.. hendes maks ferie er på 4 dage..

• #2   7. maj 2011 Ca. 1 fridag på 14.dag..
    Og ferie får de ikke rigtig noget af.. Hvis det passer ind i stævne planen, kan de godt få en pause, med knap så hård træning.. Men det er svært at finde tid til at de kan få helt fri smiley

• #3   7. maj 2011 min får fri 2 gange om ugen, nogle gange 3 smiley og hvis jeg skal noget i fx en week. eller uge får hun bare fri der smiley

• #4   7. maj 2011 Da jeg går på efterskole, har min rimelig meget fri, fordi der er så mange små og lange ferier, og det ikke er altid jeg tager ham med hjem.
    Men han har 1-2 fridage om ugen, i længden synes jeg det er rigtig træls at ridningen hele tiden bliver afbrudt af ferier, forlængede weekender osv, fordi Benji bliver stiv af det, og så kan jeg starte forfra hver gang, men en fridag om ugen, synes jeg nu de skal have. (-;

• #5   7. maj 2011 Min har ca 1-2 fridage i ugen... Men rigtig ferie får den sjældent.

I vinterperioden ændre jeg træningen så den ikke er så krævende og mere pjat og leg.

• #6   7. maj 2011 Ally har fri ca. hver 9.-10. dag. Hvis hun ikke får regelmæssigt fri bliver hun stiv og træls, men får hun fri en gang i mellem har du altid en arbejds villig hest smiley
    Det er min erfaring !

• #7   7. maj 2011 Min skal minimum motioneres 3 gange om ugen (Kiropraktors ord), så hun får ikke helt fri.

Som minimum på en uge bliver hun trænet 3 gange, og som maksimum bliver hun trænet 5. Det sker meget sjældent at hun får fri 2 dage i træk, og aldrig tre dage i træk. Hun bliver dog også sjældent trænet tre dage i træk smiley

• #9   7. maj 2011 Min får aldrig ferie- til gengæld prøver jeg at variere arbejdet med hende og det med fridage bliver det kun til hvis jeg er syg eller for træt til at lave noget med hende. Ellers er jeg er den mening at en skridttur er bedre end fri. Eller lave noget andet sjovt....

• #10   7. maj 2011 Min får fri ca. 2 gange om ugen, og så får han en uges ferie i sommerferien, da vi skal ud at rejse (;

• #11   7. maj 2011 Min får aldrig ferie, hvis den er helt gal med at få nogle til at passe ham er det maks 1 uge om året, men der er stort set altid en der kan longcere ham, ride en tur i skoven eller lignede hvis jeg nu er væk.

Han er fast fri 2 dage om ugen, nogle få gange sker det han kun får 1 fri dag om ugen hvis der er noget som kusus eller lignede.
    Han skal nok ned på 1 fri dag om ugen her snart, jeg skal bare lige tage mig sammen i ugen planen :b

Jeg mener ikke en hest har godt af dicideret ferie, har fået afvide af flere dyrelæger at det ikke er sundt, den skal holdes igang.
    Dernæst mener jeg en heste SKAL have en fri dag om ugen, så musklerne kan udvilke sig.

• #12   8. maj 2011 Salia har en fridag hver uge dvs. En skridttur i skoven, så faktisk har hun aldrig helt fri;) jeg oplever at hun helst ikke skal lave det samme mere end maks. Tre dage i træk, ellers bliver hun doven og uoplagt derfor rider jeg meget varieret og hvis jeg føler hun ikke rigtig gider rider jeg bare en tur i skoven,)

Det er vigtigt for mig at hun ikke arbejder hårdt mere end hver anden dag, da hun pt. sætter rigtig mange muskler og hun skal have tid til at restituere;) derudover er jeg også helt sikker på at det, også for hende, er sjovere at træne når hun er frisk og veloplagt;)
    Er der dage hvor jeg har for travlt tager min mor ud og går en tur med hende;)

Ferie får hun som udgangspunkt ikke da jeg ikke mener det gavner på nogen måde;) hun står et stort sted med masser af piger og vi hjælper altid med ridning og pasning af ponyerne;)

Kommentér på:
Fridage og ferie til hesten

Annonce