{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

En race alle kender… {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige lidt spørgsmål om en race, som alle danske hestefolk tilsyneladende kender og ved en masse omkring. Jeg skriver dette indlæg, da vi hører mange kommentarer omkring racen.
Det drejer sig om den amerikanske vildhest – Mustang.

1.Hvordan er dens sind?
2.Hvordan er den at træne?
3.Hvordan er dens temperament?
4.Hvor stor bliver den?
5.Har den egenskaber, som mangler hos andre tamheste?
6.Hvad kan den bruges til?
Har du flere oplysninger, så skriv dem gerne.

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En race alle kender…
  • #2   4. maj 2011 Det siger jo ikke ret meget om jeres viden og den er vist også lidt mangelfuld..... men tak

• #3   4. maj 2011 Jeg har aldrig som sådan sat mig ind i racen, så det meste er gætterier og den opfattelse jeg har fået når folk "snakker"..

Så vidt jeg har hørt stammer racen fra vilde heste og er derfor oprindeligt en "blanding"..

Min opfattelse er at de:
    1.Hvordan er dens sind? - Er rolige, men reserverede heste. De kan ikke arbejde sammen med alle og er lidt en-mands-heste, men når det er sagt er de meget modige og viljestærke samt intelligente og loyale..
    2.Hvordan er den at træne? - Lærevillige og tager en ting ad gangen.. Stresser og bliver stædige hvis man ikke giver den tid til at forstå hvad de skal, men gør man det er de samarbejdsvillige hvis man lige finder "nøglen"..
    3.Hvordan er dens temperament? - Sind/temperament.. Har forsøgt at beskrive det i nr. 1
    4.Hvor stor bliver den? Det er en lille hest.. 150-160 måske 165.. Ved ikke om de også strækker sig til at være ponyer indimellem?
    5.Har den egenskaber, som mangler hos andre tamheste? Pas smiley Måske lidt alsidighed, men ellers ved jeg ikke nok til at kunne udtale mig..
    6.Hvad kan den bruges til? Allround, men ikke tophest på nogen punkter.. Dog mest western, distance eller andre mere "frie" træningsstile der ikke kræver en høj samling.. Har fornemmelsen af at de vil køre "døde" i fx. dressur fordi det er så strømlignet og de er for egenrådige til "bare at krølle nakken"..

Men som sagt.. Kun en fornemmelse.. Har aldrig mødt en mustang..

• #4   4. maj 2011 har ingen kendskab til racen, odover jeg synes de er utrolige smukke, men vil gerne vide mere smiley så sætter lige et bogmærke her smiley

• #5   4. maj 2011
    1.Hvordan er dens sind? - Selvstændigt men alligevel hengivende
    2.Hvordan er den at træne? - Lærenem men tillader ikke at man laver fejl uden den hurtigt lære af dem.
    3.Hvordan er dens temperament? - se tepemerament.
    4.Hvor stor bliver den? - lav hest, stor pony.
    5.Har den egenskaber, som mangler hos andre tamheste? - nej
    6.Hvad kan den bruges til? - alt, ligesom alle andre racer.

Lige hvad jeg "syntes"/ærindre.

• #6   4. maj 2011 Foreløbig tak. Håber der er mange flere, der vil komme med deres mening.

• #7   4. maj 2011 Hej Henrik,

jeg tror, jeg ville spørge på HN under western-forumet. smiley

Eller et andet sted med mange western-folk, måske endda et stutteri med dem, hvis du kan finde sådan et på google. De plejer gerne at fortælle om deres racer.

• #8   4. maj 2011 Lone S: Nu har Henrik jo sådan set selv et mustang stutteri smiley

• #9   4. maj 2011 1.Hvordan er dens sind?
    - Stædig, godmodig, klog, viljestærk.
    2.Hvordan er den at træne?
    Den er meget lærenem, og bliver sjældent "bange" som andre tamheste.
    3.Hvordan er dens temperament?
    Roligt, - Noget alla som i 1'eren.
    4.Hvor stor bliver den?
    Den kan både ved være pony og hest.
    5.Har den egenskaber, som mangler hos andre tamheste?
    Jeg synes mustanger virker som bedre rideheste, idet de er så "kloge" og ikke bliver bange for alting.
    6.Hvad kan den bruges til?
    Alt, men den er nok god til western ridning? smiley

• #10   4. maj 2011 Jeg har stillet disse spørgsmål, for at få jeres viden om Mustangs eller hvad i tror om Mustangs. det er ikke så vigtigt med fakta, da jeg kender dem i forvejen.
    Det er kun lavet for at prøve at forstå jeres grundviden omkring Mustangs.
    Derfor må I meget gerne fortælle, hvis der er ting, som jeg ikke har spurgt om.

Kommentér på:
En race alle kender…

Annonce