1.074 visninger
|
Oprettet:
Spat - Kile sko? {{forumTopicSubject}}
Min pony har spat i det ene bagben og han skal nu til at gå med kilesko og så håber vi på at det kan aflaste hans ben så meget at jeg måske kan begynde at ride lidt på ham
Jeg har hørt et par 'mirakelhistorier' med spatheste der fik kilesko på, men jeg ville gerne lige høre nogle flere.
Har i gode erfaringer med kilesko?
Hjalp de eller var der ingen ændring?
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 206
Håber du kommer til at ride lidt på din
okt 2008
Følger: 67 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 89
Vil gerne høre flere, hvis nogen kender noget til det?
maj 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 49 Svar: 118
Den havde stået stille længe på grund af halthed, da jeg fik den, og jeg startede stille og roligt op.
Jeg var ikke så gammel og en meget nervøs rytter, så det var drømmehesten for mig på trods af denne skavank...
Den gik med kilesko med mordaxhager på næsten hele tiden for at løfte den ekstra.
Jeg havde den i seks år eller noget i dén dur, og den var aldrig nogensinde halt.
Jeg red den meget de sidste par år - over 1 time hver dag og flere gange om ugen over 2 timer på ture.
Enkelte gange red vi heldagsture - selvfølgelig i ok tempo.
Og hesten var i fantastisk god form.
Dyrlægen roste mig altid for at have en så veltilpas - og velpasset pony
Jeg sprang også lidt og red dressur - enkelte stævner blev det til.
Dengang tænkte jeg ikke på at give en hest fridage engang imellem, og den gik troligt hver eneste dag med meget få undtagelser.
Det er selvfølgelig forskelligt fra hest til hest, men det er da helt klart værd at prøve. For min pony gjorde de sko hele forskellen - det var først DER, den blev ridbar igen.
okt 2008
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 74 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 112
okt 2008
Ja, selfølgelig skal skoene ikke gøre det hele, men jeg har også prøvet at teste det, og han halter så godt som slet ikke hvis bare han bliver varmet godt op
Så jeg håber på at når han får skoene på, god opvarmning goe varme bandager om vinteren, så kan jeg måske ride ham lidt igen
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 74 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 112
Spat - Kile sko?