{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Spat- hjælp? {{forumTopicSubject}}

Min pony har spat i det ene bagben. Han er blevet brugt som rideskolepony i ca. 6 år og har haft spat hele tiden. Har været halt ca. 5 gange i løbet af de år. Han har fået sådan en speciel indsprøjtning hver gang som har gjort ham haltfri for en tid. Sidst han fik sprøjten gik det kun 5 måneder inden han blev halt igen. Dyrlægent roede ikke at han ville blive ridehest igen og han skulle slagtes. Så købte jeg ham. Bruger ham til horsemanship, tricks og trækture.
Jeg har fået og vide at jeg ikke må ride andet end korte skridtture på ham.
Men nogen siger at man skal holde sin pony igang når den har spat. Andre siger at de skal have ro? Er ret forvirret. Hvad er rigtigt? Kommer det an på hvor emget spat hesten har?
Hvad får man ud af at få røngtenfotograferet sin pony?

Har hørt om kile sko. Hvordan hjælper de og hvor godt? Hvad forskel gør de?

Puuh det var mange spørgsmål (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spat- hjælp?
  • #1   26. aug 2010 kilesko er en midlertidig løsning og må højst anvendes i op til ½ år. det bedste vil være en ringsko som støtter hesten på hele hoven/senen. men snak med din smed om det for de ved bedst.

• #2   30. aug 2010 Men jeg har fået og vide at han skal holde sit ben i ro så meget som muligt. Hvis han har løbet rundt i flere timer kan man også se at han halter ret meget. Ligenu halter han næsten ikke og det har han heller ikke gjort i et par måneder. Har desuden fået og vide at han ikke går rundt med smerter, kun hvis han belaster sit ben for meget. Jeg spurgte om det ville være synd at alde ham leve, men de var det ikke sagde de.
    Men som du siger så vil jeg nok få ham gennem røngten og få en endelig konklusion af en dyrlæge (;

Kommentér på:
Spat- hjælp?

Annonce