{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

godbider? {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley
Det er fordi at min halvpart er en hidsig krabat til tider og så er hun lidt mærkelig! smiley og elsker godbidder.. lige fra rugbrød og gulerødder til købte godbidder og sliksten.
Og jeg vil gerne rose hende med godbidder da hun er ret pjatte og opføre sig til tider MEGET unghestet! smiley både når man sadler hende op og rider hende..
Men hun blir nærmest helt op kørt nar man giver hende brød ligemeget om det er franskbrød eller rugbrød, men når jeg gir hende sliksten og "købte" godbider blir hun.ikke så meget opkørt og vil have mere og mere men hun spiser det med lyst.
Men hvordan kan det være?

Med opkørt mener jeg at hun vil have mere of mere og blir.sur hvis.ikke hun får det.. hun vil også godt have de der købe godbider og virker lige så glad når hun spiser dem men blir ikke opkørt på samme måde..

Købe godbidder= dem der man køber i heste butikker som nok.højst sansyndeligt er fabriks lavet.. smiley

Beklager den lange tekst men håber du kan besvare mit spørgsmål! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  godbider?
  • #1   12. apr 2011 Achilleus var også van til at når han blev hentet på folden var der altid en godbid men en dag var der ikke også begyndte han og bide efter os, men nu tager vi ikke særlig tit en godbid med derop mere og nu bider han os ikke mere smiley

• #2   12. apr 2011 Ok smiley

• #3   12. apr 2011
    Hesten skal bare lære at den ikke får en godbid ud af at være sur :o)
    Dvs. du skal ikke belønne hesten når den er sur og heller ikke hvis den bider ud efter dig. Hvis du træner noget med den, giver godbid og hesten så bliver sur fordi den ikke får i stridestrømme, så ignorer hesten.

Klikkertræning hjælper nogle heste til at forstå at klik = godbid og ingen klik = ingen godbid.

• #5   13. apr 2011 Jeg synes du skal helt droppe godbidder en periode. Min gamle fjordhest bed da jeg fik ham, fordi han havde fået godbidder hele tiden - tilsidst lærte han at han ikke fik noget ud af det, og så begyndte han at få når vi havde redet, lige inden han blev lukket ud, én enkelt guffer og ikke mere.

Nu har jeg part, og følger her ejers anvisninger med godbidder - det er én når man henter på folden, og én når han får trensen af efter vi har redet.

Kommentér på:
godbider?

Annonce