423 visninger
|
Oprettet:
godbider? {{forumTopicSubject}}
Heej HG
Jeg er heldig at jeg har fået mig et hingste føl han er så sød at han ikke bider, og er slet ikke Hingstet.
Jeg kom så til at tænke på at hvis min giver en hest for mange godbider begynder den at bide, det vil jeg ikke lære min nye hest, så derfor tænkte jeg på om der er en eller anden slags speciel godbid man kan give sin hest i store mængder uden den begynder at bide, eller måske en slags mad man kan bruge, så han ikke begynder at bide:)
MVH Nichole
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Godbidder er godbidder - der er ikke nogle specielle af den slags du søger, da hesten stadig vil prøve at få fat i den.
Din hest vil begynde at bide, hvis den bliver belønnet for det. Dvs. hvis hesten prøver at få fat i en godbid og bider og du giver den opmærksomhed ( snakker, kigge osv. på den ), så har du lige rost den for at bide..
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Du skal bare holde igen med at give godbidder og kun give dem når han har gjort noget godt, det skal dog gives kun få sekunder efter at hesten har gjort det og pas på med ikke at udvikle farlige vaner der kan blive ved når den vokser
sep 2011
Følger: 71 Følgere: 51 Heste: 11 Emner: 166 Svar: 672
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Du skal bare huske at være konsekvent, og kun give hesten en godbid, når den gør noget du gerne vil have. Aldrig giv den en godbid uden grund, og aldrig gør det når den fx tigger. Hvis hesten bliver agressiv over det, bør du overveje, om du skal bruge godbidder eller ej, eller ihvertfald ændre din belønningsteknik, da en agressiv hest tyder på, at godbidder bruges forkert.
godbider?