stramme næsebånd. stramme næsebånd.
Løb lige over at indlæg hvor der blev diskuteret krydsnæsebånd/forkert placering. Det fik mig til at tænke på alle de gange jeg har set at folk spænder deres hannoveranske næsebånd EXTREM stramt! Og nu mener jeg ikke at der er nogen der lige spænder så det sidder "lidt til" nej enkelte spænder det så hårdt at de virkelig lægger kræfter i når det skal spændes! Når man konfronterer dem med det mener de at "hesten skal da ha lukket mund" osv når man rider.......hvad synes du om denne behandling ang. heste/ponyer??
Personligt kunne jeg ALDRIG finde på at give min hest ubehag på så grusom en måde!
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 217
At kunne have 2 fingre derinde ..
Synes det er synd for hesten når det ska strammes så meget .!
(: (:
dec 2004
Følger: 31 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 553
selvfølgelig er det nødvendigt på nogle heste at det skal være strammere end normalt , men dog ikke så stramt, som du siger.! men jeg spænder selv næsebandet strammere end normalt på Glatty!
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 889
Så to-tre fingre skal der være...
Det med at løse problemer ved at stramme næsebåndet holder ikke i min verden...
sep 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 241 Svar: 2.190
stine l: det har løst mit problem
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 67 Svar: 179
- Mit er ikk stramt , men det skal de normalt være !
Ellers åbner de munden og tager biddet og løber !
Synes ddet er noget pjat det i skriver .. Tror der bliver overdrevet lidt .. det kan godt se ud som om man ligger mange kræfter i , men det gør man faktisk ikke så meget . ! Så , Slap lidft af ikk ? ,
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 889
Jeg siger bare hvad jeg synes og jeg har aldrig oplevet det hjalp. På heste der løber mener jeg der findes andre metoder til at hjælpe som jeg bedre vil kunne gå ind for.
Det er bare min mening at en hest der åbner munden og tager biddet vil kunne hjælpes via andre metoder.
Men som sagt det er bare hvad jeg føler for vi er jo alle forskellige og det er jo godt nok!
Det er jo bare en debat om hvad vi hver især synes og det er jo fint at høre forskellige synspunkter
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.648
Jeg spænder det altid så jeg kan have 2 fingre ind i mellem.
sep 2004
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Heste: 1 Svar: 240
sep 2004
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
tror ikke det ville være behageligt....
jun 2004
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.203
Jeg har ALDRIG og jeg mener det, mødt en hest som er faldet om af luftmangel pga for stramt næsebånd!
Jeg rider selv med det, da det er pænt, og kan sørge for at hesten ikke smider tungen over bidet.
Man skal selvfølgelig ikke stramme det på den måde, du skriver, men det hører også til sjældenhederne.
Jeg vil så også sige, at til nogle heste er påkrævet, uanset rytterens kunnen og formåen. At benægte dette, er at leve i en drømmeverden. Pas på ikke at blive FOR hellige omkring den slags!
Ps. Jeg kunne sagtens ride ordentlig uden (kan bevises med video), men rider som sagt med!
jun 2004
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.203
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.648
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Jeg vil da mene at der et problem mellem rytter og hest, hvis man behøver tage så dræstiske midler i brug......Man løser jo ikke noget med vold i den virkelige verden heller
sep 2004
Han fejler intet, ingen ryg problemer, ingen tænder, ingen skævheder.. han er 99,% fri for fejl, og grunden til han lavede alt det der, var bare nykker...
Cæcilie jeg spænder det ikke op, det bliver redet ordentligt, og de der halve parader hjælper da ikke på en 4års som lige pludselig får lyst til at lege rodeo..
Ej hvor er i bare fine herinde...
Sanne S: En hest skummer når den acceptere biddet og bliver redet ordentlig bagfra...
Går og gaber? Hvad ævler du om?!
Gufi den i er fine herinde....
sep 2004
sep 2004
dec 2005
Lad dog vær med at flippe sådan ud ! Det er da for kejlet ! - Men altså , jeg rider med meget løst næsebånd , ridr kun med det fordi min hest taer tungen over biddet og ud ..
Sanns S : Grundunddannelse ! Lad vær med at lyde klogere end du er .. Grunddannelsen .. Vil du sige at min pony ikk er god nok ? , Det er det du skriver ! Og ja dt lyder RET hårdt det du skriver ! Du kunne godt havde sagt det lidt 'blidere' Men okaay .. Men hest's grunddannelse fejler intet, Hun har været oppe og gå DM osv .. ! Kender du Ole B. Hansen ? Træner fra Løgstrup ? , Han er landstræner vis ikk bedre ! Han rider med det i kalder 'sramt' næsebånd .. Tror der bliver over drevet her ! ( mener det ikk hårdt .. Men stille og roligt vil ikk misforståes ! )
Hvorfor tale så hårdt til hinanden ? Når man kan snakke stille og roligt til hinanden ?
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.698
Min gamle pony som min søs rider nu er helt elendig at ride på om dagen.. da jeg red den gik den LA dressur og nu går den næsten ikke LC engang! Min søs har redet hende i måske 4 måneder nu.. OK min søs er ikke lige så god til at ride som mig så det er en del af det, men en anden del er at hun IKKE strammer næsebåndet... Jeg har begynnet med at undervise hende lidt nu og jeg strammer næsebåndet ("stakkels Mille" siger min søs så).. og så går det bedre end det gør da det ikke er strammet så meget...
Mille går helst at gaber og sådan så det skal til for at hun skal arbejde rigtig;)
Tiril R
dec 2005
dec 2005
Og det med skumme i munden ik . Min hest skummer først når den kommer der ind hvor den skal gå ..
Rider med MEGET løst næsebånd .
men som sagt synes jeg vi skal stopppe denne diskution..
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.390
At stramme næsebåndet helt til nærmer sig tortur i mine øjne... det er videnskabeligt bevist at hesten ikke kan gå korrekt (altså i selvbæring og afslappet) til bidet med at stramt næsebånd.. da den ved korrekt holdning skubber underkæben frem og dette ikke kan gøres hvis næsebåndet er strammet til...
Hvis hesten går og åbner munden hvis næsebåndet er løst er der intet noget galt i munden på den.. sandsynligvis tænderne eller rytteren har for hård hånd...
Kan man ikke styre hesten uden stramt næsebånd ja så mangler der altså noget grundridning eller man burde finde en hest man kunne styre for måske den er for meget for rytteren...
Det er en fallit erklæring at skulle bruge vold for at ride hesten..
dec 2005
- Du skal bare kritisere ? ,. Men jeg elsker min pony uanset hvad du siger ! Den dag gik det bare ikk godt !
SÅ LUK RØVEN !
dec 2005
stramme næsebånd.