536 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

stramme næsebånd. stramme næsebånd.

Løb lige over at indlæg hvor der blev diskuteret krydsnæsebånd/forkert placering. Det fik mig til at tænke på alle de gange jeg har set at folk spænder deres hannoveranske næsebånd EXTREM stramt! Og nu mener jeg ikke at der er nogen der lige spænder så det sidder "lidt til" nej enkelte spænder det så hårdt at de virkelig lægger kræfter i når det skal spændes! Når man konfronterer dem med det mener de at "hesten skal da ha lukket mund" osv når man rider.......hvad synes du om denne behandling ang. heste/ponyer??

Personligt kunne jeg ALDRIG finde på at give min hest ubehag på så grusom en måde!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stramme næsebånd.
  • #1   16. jun 2006 Jeg gør som jeg altid har gjort ..
    At kunne have 2 fingre derinde ..
    Synes det er synd for hesten når det ska strammes så meget .!

(: (:

• #2   16. jun 2006 jeg syntes det er 'svinsk' eller hvad skal jeg nu kalde det? , at spænde dem SÅ stramt som du siger, hvor der virkelig lægges kræfter i at få næsebåndet spændt .
    selvfølgelig er det nødvendigt på nogle heste at det skal være strammere end normalt , men dog ikke så stramt, som du siger.! men jeg spænder selv næsebandet strammere end normalt på Glatty!

• #4   16. jun 2006 Jeg bruger heller ikke næsebånd mere... men hvis det er på har jeg det aldrig stramt. Hvis næsebåndet er stramt vil hesten ikke kunne skubbe underkæben frem hvilket den skal hvis den skal søge til biddet...Så kommer den til at få problemer med spændiger i nakken.
    Så to-tre fingre skal der være...
    Det med at løse problemer ved at stramme næsebåndet holder ikke i min verden...

• #5   16. jun 2006 altså mit er stramt, men hvis det ikke er stamt, så kan i prøve at sidde på Neilons når han lige tager biddet og TONSER af med mig.. Du har intet at skulle sige, min ridelærer har sagt at det skal være sådan her indtil han lader hver med at bruge biddet mod mig på den måde og så kan det blive løsnet...

stine l: det har løst mit problem

• #6   16. jun 2006 Vilddyret neilons P : Giver diq Ret !
    - Mit er ikk stramt , men det skal de normalt være !
    Ellers åbner de munden og tager biddet og løber !
    Synes ddet er noget pjat det i skriver .. Tror der bliver overdrevet lidt .. det kan godt se ud som om man ligger mange kræfter i , men det gør man faktisk ikke så meget . ! Så , Slap lidft af ikk ? ,

• #7   16. jun 2006 Det er fysisk bevist at hesten ikke kan skubbe kæben frem med så stramt næsebånd!
    Jeg siger bare hvad jeg synes og jeg har aldrig oplevet det hjalp. På heste der løber mener jeg der findes andre metoder til at hjælpe som jeg bedre vil kunne gå ind for.
    Det er bare min mening at en hest der åbner munden og tager biddet vil kunne hjælpes via andre metoder.
    Men som sagt det er bare hvad jeg føler for vi er jo alle forskellige og det er jo godt nok!
    Det er jo bare en debat om hvad vi hver især synes og det er jo fint at høre forskellige synspunkter smiley

• #9   16. jun 2006 Selvfølge skal udstyret ALTID sidde korrekt.
    Jeg spænder det altid så jeg kan have 2 fingre ind i mellem.

• #10   16. jun 2006 kristine F: min tager biddet af ren og skær nykker, han har det bare sjovt, er det så fordi han ikke er redet ordentligt? Dvs, da han var 4 var han ikke redet ordentligt fordi han tog biddet og tog en tur gennem hallen?

• #11   16. jun 2006 Der er da også mange der bruger næsebåndet så hesten ikke går og åbner munden hele tiden. Det jo heller ikke særlig pænt. Men det behøver jo ikke strammes for at undgå at hesten åbner munden.

• #12   16. jun 2006 cæcilie, vil du ikke give mig ret i, at hvis du strammer næsebåndet har den sværere ved at åbne munden og tage biddet mellem tænderne og bide sig fast i det?

• #13   16. jun 2006 man kan jo vende det om engang. Hvordan ville i have det hvis der blev strammet et læderbånd så hårdt omkring jeres næseryg at i ikke kunne åbne munden??
    tror ikke det ville være behageligt....

• #14   16. jun 2006 Jeg synes faktisk, at det er lidt hysterisk at læse..
    Jeg har ALDRIG og jeg mener det, mødt en hest som er faldet om af luftmangel pga for stramt næsebånd!
    Jeg rider selv med det, da det er pænt, og kan sørge for at hesten ikke smider tungen over bidet.
    Man skal selvfølgelig ikke stramme det på den måde, du skriver, men det hører også til sjældenhederne.
    Jeg vil så også sige, at til nogle heste er påkrævet, uanset rytterens kunnen og formåen. At benægte dette, er at leve i en drømmeverden. Pas på ikke at blive FOR hellige omkring den slags!
    Ps. Jeg kunne sagtens ride ordentlig uden (kan bevises med video), men rider som sagt med!

• #15   16. jun 2006 Jeg tror også, at der bliver overdrevet lidt groft herinde omkring ens hests opdragelse og ens egen formåen

• #16   17. jun 2006 Sanne S: En hest skummer ikke fordi der er noget i vejen. Det er fordi den arbejder den skummer.

• #17   17. jun 2006 Sanna S: jeg har samme holdning som dig, flot at du tør komme ud med den på den måde smiley

Jeg vil da mene at der et problem mellem rytter og hest, hvis man behøver tage så dræstiske midler i brug......Man løser jo ikke noget med vold i den virkelige verden heller smiley

• #18   17. jun 2006 okay, min hest fejler intet.. Den er tjekket i hoved og røv...
    Han fejler intet, ingen ryg problemer, ingen tænder, ingen skævheder.. han er 99,% fri for fejl, og grunden til han lavede alt det der, var bare nykker...

Cæcilie jeg spænder det ikke op, det bliver redet ordentligt, og de der halve parader hjælper da ikke på en 4års som lige pludselig får lyst til at lege rodeo..

Ej hvor er i bare fine herinde...

Sanne S: En hest skummer når den acceptere biddet og bliver redet ordentlig bagfra...
    Går og gaber? Hvad ævler du om?!
    Gufi den i er fine herinde....

• #19   17. jun 2006 cæcilie, hvis det var tænderne eller munden ville han blive sur når jeg stramt det.. men gør han ikke, han siger intet til det og er ikke spor utilfreds

• #20   17. jun 2006 ved du hvad der hjap på nykkerne, at jeg virkelig sad mig igennem en gang for alle....

• #21   17. jun 2006 UNdskyld så !
    Lad dog vær med at flippe sådan ud ! Det er da for kejlet ! - Men altså , jeg rider med meget løst næsebånd , ridr kun med det fordi min hest taer tungen over biddet og ud ..
    Sanns S : Grundunddannelse ! Lad vær med at lyde klogere end du er .. Grunddannelsen .. Vil du sige at min pony ikk er god nok ? , Det er det du skriver ! Og ja dt lyder RET hårdt det du skriver ! Du kunne godt havde sagt det lidt 'blidere' Men okaay .. Men hest's grunddannelse fejler intet, Hun har været oppe og gå DM osv .. ! Kender du Ole B. Hansen ? Træner fra Løgstrup ? , Han er landstræner vis ikk bedre ! Han rider med det i kalder 'sramt' næsebånd .. Tror der bliver over drevet her ! ( mener det ikk hårdt .. Men stille og roligt vil ikk misforståes ! )

Hvorfor tale så hårdt til hinanden ? Når man kan snakke stille og roligt til hinanden ?

• #22   17. jun 2006 Hej alle.. Vil bare sige at her er meget pjat og sådan og flere meninger.. men nu vil jeg sige min meningg (som er den samme som nogle andre herinde)
    Min gamle pony som min søs rider nu er helt elendig at ride på om dagen.. da jeg red den gik den LA dressur og nu går den næsten ikke LC engang! Min søs har redet hende i måske 4 måneder nu.. OK min søs er ikke lige så god til at ride som mig så det er en del af det, men en anden del er at hun IKKE strammer næsebåndet... Jeg har begynnet med at undervise hende lidt nu og jeg strammer næsebåndet ("stakkels Mille" siger min søs så).. og så går det bedre end det gør da det ikke er strammet så meget...
    Mille går helst at gaber og sådan så det skal til for at hun skal arbejde rigtig;)
    Tiril R

• #23   18. jun 2006 Jojo , selvfølgelig .. Blev bare lidt ked af da du skrev det .. Jeg rider med et meget løst næsebånd . synes også det er synd at strame for meget .. Tror jeg er blevet misforstået .. er nemlig ikk så god til at forklarer og formulere den slags .. :')

• #24   19. jun 2006 Sanne S : Jaja . Hvis du vil rode mere rundt i det . ?' :'z Men qider ikk at diskutere med diq når vi ikk har samme mening om noget som helst ..

Og det med skumme i munden ik . Min hest skummer først når den kommer der ind hvor den skal gå ..
    Rider med MEGET løst næsebånd .

men som sagt synes jeg vi skal stopppe denne diskution..

• #25   20. jun 2006 Jeg rider med næsebånd da det støtter bidet... men det er meget løst..
    At stramme næsebåndet helt til nærmer sig tortur i mine øjne... det er videnskabeligt bevist at hesten ikke kan gå korrekt (altså i selvbæring og afslappet) til bidet med at stramt næsebånd.. da den ved korrekt holdning skubber underkæben frem og dette ikke kan gøres hvis næsebåndet er strammet til...
    Hvis hesten går og åbner munden hvis næsebåndet er løst er der intet noget galt i munden på den.. sandsynligvis tænderne eller rytteren har for hård hånd...
    Kan man ikke styre hesten uden stramt næsebånd ja så mangler der altså noget grundridning eller man burde finde en hest man kunne styre for måske den er for meget for rytteren...
    Det er en fallit erklæring at skulle bruge vold for at ride hesten..

• #26   23. jun 2006 Taaak !
    - Du skal bare kritisere ? ,. Men jeg elsker min pony uanset hvad du siger ! Den dag gik det bare ikk godt !

SÅ LUK RØVEN !

• #27   23. jun 2006 Signe L .. _Jepp , gir dig ret ..

Kommentér på:
stramme næsebånd.

Annonce