23. maj 2009 Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 6 Emner: 52 Svar: 119
araber :) {{forumTopicSubject}}
har en araber/irisk hunter hoppe, som er meget hidsig, men kun når man rider hende, ellers ikke, hun kan gispe sammen når man laver en forkert bevægelse, eller springe frem, hvis man kommer til af bumbe lidt, og finde på af galopere og ikke give stop, har ikke prøvet så meget, og hun hader modvind, eller bare vind, og er bange for hegn, hun er købt for 3 år tiden, ved en hestehandler, og hun er impoteret fra irland, nogle dage kan hun virkelig gå rigtig godt, og være rolig, men så er der de andre dage...
på ture er hun også vildt rolig, bare ikke når vi øver ponygalop, så er hun ivrig
men nogle der kender nogle gode måder af træne på
den måde der har hjulpet lidt, er af hun fik fri 2 uger, hvor jeg kun longerede og legede med hende, og kan også fint ride hende uden udstyr og et par dage efter gik det godt, men man kan jo ikke blive ved med af give hende ferie, når man skal til stævner...
til stævner er hun meget rolig
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 6 Emner: 52 Svar: 119
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
den bedste måde er, at hver gang hun øge tempoet, så stop hende og ellers lav en masse temposkift, og overgange.
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 7
at hver gang hun hidser sig op i en øvelse, så går du hen til øvelsen før (trinet nemmere) og prøver igen.så hunforstår at det ikke hjælper, hun får lov til at starte helt forfra. jeg havde en hest som var på nøjagtig samme måde, og jeg blev også rigtig træt af det til sidst og utrolig frustreret.
men fx når du starter i opvarmningen: du begynder at skridte og når hun så hidser sig op hvis du ber hende om at samle sig og gå i trav så gå i skridt igen. og hvis hun allerede gør det i skridt som min gjorder, så ignorer det, så hun ikke får lov til at vinde. så du simpelthen rider videre VED MINDRE at hun går imod dine hjælpere. hvis hun "tripper" på stedet så stop hende op, og gå videre indtil hun stopper. det tog mig 5 måneder
araber :)