1.608 visninger
|
Oprettet:
Bidt i struben {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Kan en hest finde på at bide en anden hest i struben under leg eller mener I at det er alvor, når de begynder at gå efter struben?
Min hest er blevet bidt i struben (ikke alvorligt) og det synes jeg måske ikke er knaldsmart. Hesten, der har gjort det bliver heldigvis flyttet i weekenden (af andre grunde dog), men jeg tænker at bid i struben er lidt for alvorligt til bare at ske i leg.
Overdriver jeg?
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 51 Emner: 100 Svar: 592
1. gang var ikke så slemt, men 2. gang var rimelig slemt, og hesten måtte på smertestillende bagefter..
Hun sagde at det højst tænkeligt var den samme hest der havde gjort det begge gange, og det var en plag.. så det kan ske, men om det var af ond mening eller i leg, ved jeg ikke :s
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 206
Vil nu mene det sagtens kan ske i leg, det går jo nogen gange lidt vildt for sig
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 782
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Bedste grund jeg kan finde på, er at min hest er en ung krudtugle, som leger rigtig meget, og den hest, der har bidt ham, er førehesten og pt har vi en hoppe i brunst..
Bryder mig stadig ikke om bid i struben dog.. Er ligeglad med at min hest får et par knubs, dem har han nok fortjent, men jeg synes altså at bid i struben er farligt...
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
når hestene leger øver de deres kamp færdigheder.og bid i strube,bringe og knæ, spark og slag er altsammen en del af kamp teknikkerne... og nogle gange er legen så voldsom at der går hul... jeg bekymre mig ikke når mulerne leger
nov 2008
Dyr går jo efter struben, hvis de vil slå ihjel. Påstår ikke at de direkte tænker det, men instinkt siger til dem at de skal gå efter struben, hvis det er alvor. Der er jo en grund til at der er kommet et ordsprog der hedder "gå efter struben".
Dyr ved da udemærket godt at struben er et farligt sted. Særligt rovdyr, går jo direkte efter struben, når de skal nedlægge et bytte.
Rikke:
Jeg tror de fleste hesteejere ville bekymre sig, når de finder deres hest på folden med et sår på struben. Har ikke været et lille nap for der er et sår. Ikke et alvorligt sår, men da nok til at det er blodigt. Så hesten har haft godt fat i ham.
nov 2008
Generelt er holdningen vist, at et bid i struben ikke betyder så meget. Men må indrømme at jeg stadig ikke er glad for det og jeg har aldrig før oplevet at en hest er gået efter struben. De må hjerteligt gerne bide min hest i halsen og han har også jævnligt fået et par gok i nødden, men struben må de meget gerne holde sig fra!
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
nov 2008
Sjovt at de gamle er vildest. Så glæder jeg mig sgu ikke til min bliver ældre haha (han er 4 ½). For han er altså lidt en vildbasse, som helst vil lege lege lege lege mindst et par timer om dagen.
aug 2008
aug 2008
jeg fattede nemlig heller ikke fra din første besked at du mente det var naturligt, i andre tilfælde end ved arrigskab
nov 2008
Husk at hvis en person ikke forstår det man siger, så er det måske en bedre idé at omformulere sig i stedet for at sige "nå men så må du selv om det". Hvis jeg ikke forstår, hvad du mener, nytter det jo ikke noget at jeg læser det 10 gange, det ville stadig ikke give bedre mening.
nov 2008
Ja det har du nok ret i. Jeg plejer heller ikke at bekymre mig om sår, men struben er jo bare ikke det mest festlige sted at få et sår. Men det er ikke alvorligt, så mon ikke min hest overlever
Ville egentligt også mest høre om jeg burde være opmærksom på om deres leg er ved at udvikle sig til noget mere alvorligt (specielt nu hvor vi har en hoppe i brunst)
aug 2008
jeg ville på ingen måde have bekymringer om at lade dem lege og gå sammen.... men igen jeg er også en kold skid.
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 17 Heste: 18 Emner: 4 Svar: 363
Bidt i struben