Arg,synes ikk rigtig heldet er med mig {{forumTopicSubject}}
Hmm, jeg har nu haft min dejlige hest Elaine i to måneder og på den tid har jeg nået at blive smidet af to gange, haft Shane ude og tæmme den engang, haft dyrlæge til at bedøven hende for at jeg kunne klippe hende, haft dyrlæge fordi hun var ved at skifte tænder og ikke selv kunne smide dem.
Men men men, det er ikke slut endnu med dyrlægen, her i mandags opdagede jeg, at Elaine var halt, der var ikke rigtig noget at se, så tænkte hun bare skulle have nogle dage fri. Tirsdag opdager jeg så hun er hævet, varm og øm bag på det nederste af piben på venstre forben. Jeg tænker derfor, at jeg heller må ringe og få en tid hos dyrlægen. Allerede onsdag får jeg en tid og kommer op og får undersøgt hende.
Elaine har muligvis en skade på udvendige kodeseneben. Øv øv. Ved ikke rigtig endnu, hvor meget det kommer til at indebære, men skal til undersøgelse med hende igen om halvanden uge og så skulle jeg gerne vide mere.
Jeg var bare endelig kommet godt igang med hende efter Shane havde været og hjælpe mig igang efter min store forskrækkelse over de to fald.
Min tidligere hest fik jeg aflivet i juni sidste år pga. en skade.
Synes bare ikke rigtig heldet er med mig, det er sgu lidt frustrerende. Havde bare glædet mig til at komme igang med min nye unge hest, men det har ikke været så let som jeg havde håbet.
Ved ikke rigtig, hvad jeg vil med dette indlæg, skulle nok bare ud med min frustration
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 706
Mange tak.
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.300
Tina. synes det lyder som en rigtig øv historie jeg håber da du får lidt positivt besked der næste undersøgelse.. hva der nu a positive tanker i sådanne situation..
nov 2007
Wedes Palomino: Tak. Ja, det er rigtig øv, har snart brug for lidt med gang. Så positiv besked ved næste undersøgelse vil være guld værd.
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.504
(jeg fik selv ny hest i sommers og har været for fuldt af det ene uheld efter det andet, så ved lige hvordan det føles).
Held og lykke med den nye hest
nov 2007
Tak. håber, at i er ved at være ovre jeres uheld.
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.504
Håber du kommer over jeres uheld snart så i kan komme igang med træning
nov 2007
det er jo heller ikke helt billigt med alle de dyrlægebesøg.
Fortsat god træning til jer og held og lykke fremover.
nov 2007
Hvis man har problemer med sin hest, kan man få Shane ud til dem. Shane arbejder ud fra princippet med, at hesten er et flokdyr og hvis den bliver udstødt af flokken, kan den ikke klare sig. Når hesten ikke opfører sig, som han beder den om at flytte sig væk fra sig - "udstøder den fra flokken". Hesten overgiver sig hurtigt og lader Shane være hesten leder.
Shane kan gøre de vildste ting med en hest og er ikke bange for selv den mest problematiske hest.
Det er ikke alle der synes så dårligt om Shane som Don og Line. Der er faktisk også rigtig mange, der har gode erfaringer med ham.
nov 2007
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.317
Men sikke en række uheld du har været ude for-som om det ikke er svært nok at finde den rette hest?
Held og lykke herfra.
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.300
som du selv siger længere oppe HVER sin smag... og ingen af mine heste er døde eller lidt overlast af at arbejde men de metoder...
nov 2007
Men mange tak.
Wedes Palomino: ja lige præcis, det er nemlig hver sin smag og det kan man ikke lave om på selvom det kan diskuteres i en uendelighed.
nov 2010
Følger: 17 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 124
Mira(nu aflivet) var der tit problemer med og hun gav mig dårlige nerver fordi hun nemt ragede den ene eller anden sygdom til sig. Der var self. også mange fantastiske stunder med hende.
Chita nu 27 år har altid haft et jernhelbred, hun har haft kodeledsforvridning og en hegnsskade i sit liv. Hun har maks været sygemeldt i 1 år i de 24 år jeg har haft hende.
Macallan har også kun været ganske lidt syg i sit snart 9 år lange liv.
Du ønskes held og lykke med din hest. Jeg håber alt vil gå jer godt.
Arg,synes ikk rigtig heldet er med mig