{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Arg,synes ikk rigtig heldet er med mig {{forumTopicSubject}}

Hmm, jeg har nu haft min dejlige hest Elaine i to måneder og på den tid har jeg nået at blive smidet af to gange, haft Shane ude og tæmme den engang, haft dyrlæge til at bedøven hende for at jeg kunne klippe hende, haft dyrlæge fordi hun var ved at skifte tænder og ikke selv kunne smide dem.
Men men men, det er ikke slut endnu med dyrlægen, her i mandags opdagede jeg, at Elaine var halt, der var ikke rigtig noget at se, så tænkte hun bare skulle have nogle dage fri. Tirsdag opdager jeg så hun er hævet, varm og øm bag på det nederste af piben på venstre forben. Jeg tænker derfor, at jeg heller må ringe og få en tid hos dyrlægen. Allerede onsdag får jeg en tid og kommer op og får undersøgt hende.
Elaine har muligvis en skade på udvendige kodeseneben. Øv øv. Ved ikke rigtig endnu, hvor meget det kommer til at indebære, men skal til undersøgelse med hende igen om halvanden uge og så skulle jeg gerne vide mere.
Jeg var bare endelig kommet godt igang med hende efter Shane havde været og hjælpe mig igang efter min store forskrækkelse over de to fald.
Min tidligere hest fik jeg aflivet i juni sidste år pga. en skade.
Synes bare ikke rigtig heldet er med mig, det er sgu lidt frustrerende. Havde bare glædet mig til at komme igang med min nye unge hest, men det har ikke været så let som jeg havde håbet.
Ved ikke rigtig, hvad jeg vil med dette indlæg, skulle nok bare ud med min frustration

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arg,synes ikk rigtig heldet er med mig
  • #1   13. mar 2011 Ja, det har vi jo heldigvis allesammen hver vores smag. smiley Han var super god til min hest og det gav mig rigtig meget.
    Mange tak. smiley

• #2   13. mar 2011 Nogle gange er vejen fuld af dybe huller, men den skal nok blive plan igen. Jo mere man slider, for at nå noget, jo større gevinst er der, når det lykkes. Det skal nok lykkes, men det er hårdt lige nu. Føler med dig smiley

• #3   13. mar 2011 line. i indlægge kan du jo se at hun har været tilfreds med shane,og han har fungeret i deres sammenarbejde, så hvorfor genere manden på den måde,?? kender nu flere der har været fuldt ud tilfreds med ham, har aldrig selv haft brugt ham eller haft behov for disse trænere... men hvorfor genere manden sådan?? i et indlæg der lyder til trådstarter ikke ligefrem har behov for flere dårlige historier omkring sig?

Tina. synes det lyder som en rigtig øv historie jeg håber da du får lidt positivt besked der næste undersøgelse.. hva der nu a positive tanker i sådanne situation.. smiley

• #4   13. mar 2011 Camilla: Tak og du har helt ret, tror/håber at det nok skal lykkes. smiley disse ting er jo desværre dem der kan følge med, når man har hest. Jeg skal bare lige ovenpå igen. smiley

Wedes Palomino: Tak. Ja, det er rigtig øv, har snart brug for lidt med gang. Så positiv besked ved næste undersøgelse vil være guld værd. smiley

• #5   13. mar 2011 Det er bare så træls når man føler der hele tiden er modgang. Håber for jer der er posetiv besked fra dyrlægen ved næste besøg.

(jeg fik selv ny hest i sommers og har været for fuldt af det ene uheld efter det andet, så ved lige hvordan det føles).

Held og lykke med den nye hest

• #6   13. mar 2011 Annika: Ja, det er rigtig træls. Og når man lige har fået ny hest, så vil man jo bare rigtig gerne igang med at arbejde med den.

Tak. smiley håber, at i er ved at være ovre jeres uheld. smiley

• #7   13. mar 2011 Ja jeg troede også i sommers da jeg fik min at jeg skulle igang med at tilride den. men nej det ville skæben bare ikke, først en blod ansamling, på undersiden af halsen, så et spark ved albuen (3sting og dræn), dagen efter kunne kræet ikke støtte på benet, dyrlægen troede den havde et brud på albue spidsen, afsted til højgård med dyret 9 dage indlaget og diverse undersøgelser for at finde ud af der intet brud var med betændelse i en kirtel i skulderen, 3mdr i total boksro, da vi så skulle igang med genoptræning vælter hun fordi hun var så glad og slår ryggen.. ikke flere uheld til os nu. det går heldigvis godt nu og vi har nu redet i 2mdr.

Håber du kommer over jeres uheld snart så i kan komme igang med træning smiley

• #8   13. mar 2011 Puha, sikke en omgang i har været igennem. Nej, i har da sandelig taget jeres tjørn, så håber i forbliver uden uheld det næste meget lange stykke tid.
    det er jo heller ikke helt billigt med alle de dyrlægebesøg. smiley

Fortsat god træning til jer og held og lykke fremover. smiley

• #10   14. mar 2011 Synes måske nok, det er en lidt hård udlægning af, hvem Shane er.
    Hvis man har problemer med sin hest, kan man få Shane ud til dem. Shane arbejder ud fra princippet med, at hesten er et flokdyr og hvis den bliver udstødt af flokken, kan den ikke klare sig. Når hesten ikke opfører sig, som han beder den om at flytte sig væk fra sig - "udstøder den fra flokken". Hesten overgiver sig hurtigt og lader Shane være hesten leder.
    Shane kan gøre de vildste ting med en hest og er ikke bange for selv den mest problematiske hest.
    Det er ikke alle der synes så dårligt om Shane som Don og Line. Der er faktisk også rigtig mange, der har gode erfaringer med ham.

• #11   14. mar 2011 Nej, men det kan måske heller ikke lige sammenlignes. smiley han mishandler jo ikke ligefrem dyrene, så var der nok ikke særlig mange der havde brudt sig om ham.

• #12   14. mar 2011 Jeg har nu også mine forebehold mht. "horsemannship" og dem der udfører det!

Men sikke en række uheld du har været ude for-som om det ikke er svært nok at finde den rette hest?
    Held og lykke herfra.

• #13   14. mar 2011 ja... har set ham arbejde et par gange og jeg synes det er helt iorden det kan gør, men nu bruger jeg selv monty roberts metoder, og igen det vil altid være et diskutions emne som bidløs vs bidryttere..

som du selv siger længere oppe HVER sin smag... og ingen af mine heste er døde eller lidt overlast af at arbejde men de metoder...

• #14   14. mar 2011 Merete: Ja, det tog også sin tid at finde Elaine og når jeg så endelig fandt hende, kan jeg ikke kommer ordentligt igang med at arbejde med hende, surt surt.
    Men mange tak.

Wedes Palomino: ja lige præcis, det er nemlig hver sin smag og det kan man ikke lave om på selvom det kan diskuteres i en uendelighed.

• #16   15. mar 2011 Helt ærligt, så er der bare problemer hele tiden nogen gange. Jeg har heldigvis haft 3 heste jeg kunne sammenligne.

Mira(nu aflivet) var der tit problemer med og hun gav mig dårlige nerver fordi hun nemt ragede den ene eller anden sygdom til sig. Der var self. også mange fantastiske stunder med hende.

Chita nu 27 år har altid haft et jernhelbred, hun har haft kodeledsforvridning og en hegnsskade i sit liv. Hun har maks været sygemeldt i 1 år i de 24 år jeg har haft hende.

Macallan har også kun været ganske lidt syg i sit snart 9 år lange liv.

Du ønskes held og lykke med din hest. Jeg håber alt vil gå jer godt.

Kommentér på:
Arg,synes ikk rigtig heldet er med mig

Annonce