{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for transport?
  • #1   4. mar 2011 prøv politiet. De må have en hjemmeside omkring det

  • #2   4. mar 2011 http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=684137

    måske noget af dette kan svare smiley


  • #3   4. mar 2011 Undskyld eller er det bare mig. Det lyder lidt som om du ikke har trailer kørekort, også må man jo ikke køre med trailer det giver jo sig selv!

  • #4   4. mar 2011 Anna J : nej det gør det sådan set ikke. Det kommer an på bilen og trailerens vægt, hvad bilen maks må trække og hvad traileren maks må laste.

  • #5   4. mar 2011 CharDotte x D

    Man skal have trailer kørekort, det giver jo sig selv! Ellers er der jo ingen som gider at betale ovre 10 tusinde for et stykke papir! Det er ulovligt ikke at have det, også køre! Tænk på i sætter mennesker, og hestes liv på spil!


  • #6   5. mar 2011 Du må ikke køre med en hestetrailer, hvis du ikke har trailerkørekort. Det er kun alm trailere man må køre med uden trailerkort.



  • #7   5. mar 2011 Anna J: Nu kan jeg se, at du ikke er ret gammel - nu skal du måske lære reglerne, inden du udtaler dig uden for din forstand! Det var nogle bombastiske udtalelser at komme med, at man sætter mennesker og heste i fare, når man kører lovligt - KUN med B-kørekort.

    Der er regler for, HVORNÅR man skal have trailerkørekort, så NOGLE vogntog (bil+trailer) må køres UDEN kort - og NEJ det er på ingen måde uansvarligt, da det er lovligt på almindeligt B-kørekort!

    Nu har jeg trailerkort - og da jeg tog kortet, lærte vi reglerne for hvonår, man må køre med trailer kun med B-kortet, som er lidt indviklede, og jeg selvsagt ikke gik op i det, da jeg alligevel var ved at tage kortet smiley

    Men der er 2 regler, der skal opfyldes:

    <b>1. 3500 kg reglen:</b>
    Hele vogntogets totalvægt må ikke overstige 3500 kg (dvs. bil + trailer + last)

    <b>2. 50 kilos reglen:</b>
    Bilens egenvægt + 50 kg skal være større eller lig med: Totalvægten i følge påhængskøretøjets registreringsattest.

    Se link: http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Anhaenger/Regler%20for%20koersel%20med%20anhaenger

    F.eks. måtte mine forældres gamle vogntog bestående af en 140 hk's passat og en randers city-line køres på B-kort. Og det var først da de fik en 170 hk's passat og en brenderup silver exclusive istedet de ikke måtte mere, så de blev nødt til at tage BE-kort (som jeg så også måtte tage, da jeg blev gammel nok for at køre med hestene.)

    Og nej, jeg håber sørme ikke, der er nogen, der gider give 10 kilo for et trailerkort - jeg gav 3 for mit og det normale prisleje er 3-4 kilo. Desuden er det ikke uansvarligt, rent evnemæssigt, at køre trailer uden kort, da man ikke lærer ekstra til timerne end man kan med alm. B-kort. Det eneste, jeg kunne tage ekstra med mig, var, at jeg fik en masse gode råd til at bakke med den, så det er jeg blevet væsentlig mere sikker i smiley


Kommentér på:
Regler for transport?

Annonce