1.388 visninger
|
Oprettet:
Regler for transport? {{forumTopicSubject}}
hvor kan man læse om reglerne mht. transport/kørsel af hest? (tænker hvis man ikke har trailer kørekort.)
på forhånd tak og god weekend
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
jun 2009
Følger: 32 Følgere: 51 Heste: 8 Emner: 144 Svar: 1.170
måske noget af dette kan svare
aug 2009
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.040
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
aug 2009
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.040
Man skal have trailer kørekort, det giver jo sig selv! Ellers er der jo ingen som gider at betale ovre 10 tusinde for et stykke papir! Det er ulovligt ikke at have det, også køre! Tænk på i sætter mennesker, og hestes liv på spil!
jun 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 126
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Der er regler for, HVORNÅR man skal have trailerkørekort, så NOGLE vogntog (bil+trailer) må køres UDEN kort - og NEJ det er på ingen måde uansvarligt, da det er lovligt på almindeligt B-kørekort!
Nu har jeg trailerkort - og da jeg tog kortet, lærte vi reglerne for hvonår, man må køre med trailer kun med B-kortet, som er lidt indviklede, og jeg selvsagt ikke gik op i det, da jeg alligevel var ved at tage kortet
Men der er 2 regler, der skal opfyldes:
<b>1. 3500 kg reglen:</b>
Hele vogntogets totalvægt må ikke overstige 3500 kg (dvs. bil + trailer + last)
<b>2. 50 kilos reglen:</b>
Bilens egenvægt + 50 kg skal være større eller lig med: Totalvægten i følge påhængskøretøjets registreringsattest.
Se link: http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Anhaenger/Regler%20for%20koersel%20med%20anhaenger
F.eks. måtte mine forældres gamle vogntog bestående af en 140 hk's passat og en randers city-line køres på B-kort. Og det var først da de fik en 170 hk's passat og en brenderup silver exclusive istedet de ikke måtte mere, så de blev nødt til at tage BE-kort (som jeg så også måtte tage, da jeg blev gammel nok for at køre med hestene.)
Og nej, jeg håber sørme ikke, der er nogen, der gider give 10 kilo for et trailerkort - jeg gav 3 for mit og det normale prisleje er 3-4 kilo. Desuden er det ikke uansvarligt, rent evnemæssigt, at køre trailer uden kort, da man ikke lærer ekstra til timerne end man kan med alm. B-kort. Det eneste, jeg kunne tage ekstra med mig, var, at jeg fik en masse gode råd til at bakke med den, så det er jeg blevet væsentlig mere sikker i
Regler for transport?