{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.485 visninger | Oprettet:

Frustration i forbindelse m opstalding {{forumTopicSubject}}

Hej HG....

Har lige brug for at komme af med min frustration, i forbindelse med mit opstaldningssted...

jeg står opstaldet på en lille hyggelig rideskole, hvor min pony trives fint. Hun bliver brugt 3 dage om ugen i deres elevskole, og trives super som lærer hest, og hygge onkel. so far so good...

men der har siden jeg fik min pony i juni 2010, været en til tider dårlig stemning i stalden. der er især en opstalder der har 4 konkurrence heste, der synes at hun skal bestemme hvordan alle vi andre skal opføre os, behandle vores hest osv. hun har ikke noget at skulle have sagt, men føler sig bare meget mere end os andre. især os der er over 16, og stadig rider pony, og absolut ingen interesse har i konkurrencer?!...
hun er virkelig en der ødelægger stemningen i stalden, og jeg kan tage mig selv i at tænke, bare X ikke er i stalden når jeg er der
...
desuden har der været en del rygter i stalden. det er primært mellem de private pony ryttere, at der er murren i krogene...
men så sent som idag, fik jeg at vide at en anden opstalder spytter på min hest, slår hende når hun stikker hovedet ud af boksen, og at det også er hende der stjæler mine ting. (har atget kontakt til pigens forældre for at få klarhed over tingene)

ud over den til tider dårlige stemning, er der en del tyverier... jeg har på 6 måneder, mistet så mange ting at jeg næsten er holde op med at tælle....

blandt det dyre skal nævnes :

1 stk Bucas grime

1 stk alca pad

1 stk Stübben gjord

1 stk passier næsebånd (til tense)

andet :

2 "billige" grimer

x antal sakse (til man, kodehår osv)

x antal striglere

1 trække tov

1 hingste kæde

4 stk gamacher fra Horze... OVS!!!!!!!

og det er på 6 mdr. de første måneder var der intet, men så begyndte tingene at mangle... hvis jeg havde været ude at ride, kunne der i mellem tiden godt forsvinde ting.

det skal lige siges at mine ting selvfølgelig er låst inde, når jeg ikke er i stalden, men er jeg ude at ride, står strigler osv jo på staldgangen. og grimen hænger jo på boksen så hun kan tages ud når der skal muges, og når hun skal på fold/ bruges i elevskolen...

Men jeg tager mig selv i at tænke, hvad mangler der idag, en grime, hendes regn dækken (der hænger på boksen) eller noget helt andet, og synes det er død frustrerende. der har været møder omkring tyveriet, og så stopper det i nogle uger, hvor efter der starter igen... hvilket får mig til at mistæke at det er en anden opstalder. jeg har dog aldrig set mine ting i brug, men de kan jo være blevet solgt...

jeg vil aller helst flytte min pony, til et andet sted, hvor der ikke er så mange tyverier... men jeg er desværre pga arbejdsøshed afhængig af den aftale jeg har med elevskolen, da jeg ikke har råd til opstaldningen, med de få dagpenge jeg har til rådighed, når alle regninger er betalt... så PT er det ikke en mulighed.

Men gud hvor er det dog frustrerende at nogle få kan lave en så dårlig stemning at man ikke har lyst til at komme i stalden, men man tør heller ikke blive væk af frygt for hvad der så bliver stjålet...

undskyd det blev så langt, havde bare en masse frustrationer som lige skulle ud.''

tak fordi i lagde øre til...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustration i forbindelse m opstalding
  • #2   2. mar 2011 Tja.. Der er jo nok noget alle steder.. Og ja jeg kan tydeligt huske de der tøser, der tror de er meget mere end alle andre.. smiley Og det er meget irreterende når nogen ødelægger stemningen i stalden.. Så er det ikke sjovt..

Ang tyveriet.. Hvad med at der evt blev sat overvågning op, man kunne også advarer om det, at hvis ikke folk kan holde sine naller for sig selv, må man jo sætte noget overvågning op.. Det er da utroligt at nogen har lange fingre.. Men dem er der jo desværre også.. Men du må jo bare få låst alle dine ting inde, også mens du rider.. Det er det eneste du kan gøre..

Der jeg står, var der en overgang folk der stjal foder... :S Der jeg står, køber man selv foder til sin hest, samt blander det og sætter det frem til fodringen.. Så altså, skal man sætte lås på alt sit foder.. ellers forsvandt der lyn hurtigt foder fra sine tønder.. Utroligt.... :S på trods af at ham der har gården er tidligere betjent.. men det ikke nok til at skræmme lange fingre.. :S Det er heldigvis blevet meget bedre, og der er ikke forsvundet noget længe..

• #3   2. mar 2011 Nøj hvor træls det der smiley jeg har kun oplevet da jeg stod et sted at grimerne blev stjålet fra hesten når de avr på mark smiley

Men forstår dig godt. Men evt snak med rideskolen så de er opmærksom på at der er tyveri

• #4   2. mar 2011 ja, utroligt at folk ikke kan holde fingrene for sig selv!

rideskolen er ganske udemærket klar over der er tyveri, men de gør ikke andet end at holde møder. men det virker jo ikke. overvågning er blevet forslået, men det lyder ikke til at de vil investere i det...

• #5   2. mar 2011 hold da op hvor er jeg glad for at jeg ikke står sådan et sted.

i vores lille stald, er der hygge stemning, alle taler med alle, og alle hjælper alle, og vi er meget forskellige i vores måde at ride på og have hest på, alders forskellen er fra 15 til 50, og vi fungerer bare sammen, så det er dejligt. ingen stjæler, og ingen bagtaler.. fedt sted.

hvor er det trist at du er et sted hvor man ikke kan mødes om ens fælles interesse, og endnu mere trist at du ikke kan have dine ting i fred.

• #6   2. mar 2011 Hvis ikke de til investere i overvågning, og dermed gøre noget seriøst ved det, ville jeg uden tøven flytte så hurtigt jeg kunne. Det er jo dybt useriøst, at man ikke tager ting som tyveri alvorligt på en rideskole.

• #7   2. mar 2011 Rikke blume N: ville også ønske at jeg kunne stå et sted, hvor sammenholdet om hestene var derfor man var der... vil hellere end gerne flytte, men som før nævnt er det bare ikke en mulighed lige nu!..

• #8   2. mar 2011 Jeg var blevet så gal, når jeg engang fandt ud af hvem det er, der stjal mine ting. Jeg kan blive så gal, over sådanne nogle folk. Og jeg ville tænke ''Just wait!'' - og så når jeg fandt den der gjorde det, UHA - grimme ting ville ske. Men sådan er jeg, og sådan har jeg lært hjemmefra, at man stjæler ikke, men man må gerne give igen.
    - Du burde slå endnu hårdere i bordet, på den rideskole. Hvem skal erstatte dine ting? - En forsikring kunne, måske.
    Men seriøst, stopper det ikke, så må i allesammen ud med tingene i jeres skabe, en for en, imens alle andre ser på, for du er sikkert ikke den eneste der er blevet bestjålet! Og så skal i nok finde nogle af tingene.
    I vores stald har der været ÉN som stjal, lidt af hvert. Det kunne være noget at spise, som vi andre havde, eller bare sådan nogle dumme ting som toiletpapir, piske eller striglere. Fattigrøv.. Haha. Ej, men det er sku et seriøst problem det du har, for det er dyre ting, og det er mange ting. Du må slå hårdere i det bord, ellers må du flytte, selvom det ikke kan lade sig gøre, og det er umuligt, så må du få det til at blive muligt.
    Og kende den gimpe som opfører sig sådan, skal du bare holde dig fra, og kom når du har lyst, hun skal ikke sætte en stopper for hvornår du er i stalden.
    - Gudskelov for vi har overvågning!

• #9   2. mar 2011 Hvor er det bare strengt at folk ikke kan holde fingrene for sig selv. Er også bare super glad for hvor jeg står, det eneste der er forsvundet der, er en bagbensstrop til mit vinterdækken, men kender jeg mig selv ret, har jeg sq nok selv fået den gjort væk. :S

Kender alt til det med ryttere der skal se ned på andre, den oplever jeg ganske ofte, fordi jeg ikke er bleg for at bruge alternative metoder, eller glo forarget når andre misbruger pisken.

Og selvom jeg ikke helt ved hvad de har gjort, så bliver mine heste tit omtalt som uopdragne og farlige under ridning, også mens jeg hører på det.

• #10   2. mar 2011 Åhh hvor jeg kender, det udover tyverierne smiley

• #11   2. mar 2011 Maria A : uha den med at tømme skabene, mens alle ser på, en efter en, er da en super god ide. det vil jeg da foreslå... så ser man da hvilke lig, folk har gemt smiley

møg irriterende er det ihvertfald at man har sparet op og glædet sig til et stykke kvalitets udstyr og så bliver det bare nuppet... men håber da ikke for de andre ostaldede at de har fået stjålet lige så meget som jeg, for så har vedkomne da haft travlt...

• #12   2. mar 2011 Det der er jo fuldstændig grotesk altså! det jo sygeligt!

er der flere end dig der har det sådan for så gå imod hende der bestemmer og gi hende en del afvide så kan det være hun stopper med at spille smart! men dem der tror de er noget vil gerne bestemme kender de typer alt for godt de er i alle klubber!

men det med de stjæler slår og spytter på din pony må du og dem der ser det godt gå amok! jeg ville gå total amok så personen ville tude !

men håber virkelig der kommer løsning ihvertfald at rideskolen gror sig en N*SSER og gør noget for de plejer bar at sige de gør noget men holde sin mund!

• #13   2. mar 2011 Charlotte : ja prøver såmænd også at ignorere hende når hun er der, plejer at gå fint. men man føler sig sgu så overvåget... tænk at være så snobbet at man ikke kan glæde sig over at andre hygger sig med deres dyr, uanset om de er stævne ryttere eller ej?

det med at de slår og spytter på min prinsesse er rygter som jeg hørte idag. der er taget kontakt til den piges forældre, som påstås at gøre det...
    men hun er kun 12?! hvordan finder man på at gøre sådan noget, mod en andens hest?? men nu må jeg jo se hvad hendes forældre har at sige til det....

og ja kan også kun ønske mig at de gror sig et sæt N*sser...

• #14   2. mar 2011 du må ta fat i bestyrrelsen.. har selv en veninde som blev råbt og skreget af af ejeren af rideskolen vi er ved fordi hun havde gået med sin hest på 2 år over i stalden fra ridehallen hvor den havde skidt men hun ville lige over med den først han fløj derover og gik amok..

hun ville intet gøre, jeg ringede direkte til formanden og skabte mig truede med at skride fra klubben og de fik min mening han har ikke sagt et kvæk siden, heller ikke hvis man går forbi ham ...

man skal være lidt grov nogle gange men skal ha føling for situationen men bar det jeg vidste han gjorde det ved små børn på under 14 år det ga mig fluen!

• #15   2. mar 2011 Hold k*ft hvor ville jeg fryde mig, når jeg så en af de andre piger stå og rode sit skab ud, og der så kom en af vores andres ting ud! Uhm, det ville være great. Men, skal i gøre det, så skal der laves en aftale om et møde, men uden at de ved hvad det går ud på, for så kan de jo nå at tage tingene med hjem, eller et andet sted hen, altså de stjålne ting.

• #16   2. mar 2011 sæt et cam op!! smiley eller skjul en mobil og film smiley

• #17   2. mar 2011 ja, man skal nok ikke lige fortælle at det er det der skal foregå... men indkalde til et obligatorisk møde, pga sygdom og nødvendig isolation af stedet, fx KVÆRKE, måske folk vil møde op så. der er nemlig ikke specielt god opbakning til opstalder møder ellers...

• #18   2. mar 2011 Så stik dem en løgn, for at få dem til at møde op, så skal de få baghjul smiley

• #20   2. mar 2011 Mille & Twitter : tja, har været på rideskole i 20 år nu, så ved godt at det er sådan med en smule murren i krogene, og ting ind imellem forsvinder. synes bare at på det her sted er det helt ekstremt!

pigens forældre, som formodes at have spytte/slået er kontaktet, så må jeg jo se hvad der kommer ud af det. ikke noget formentlig...

mine ting er låst inde når ejg ikke er i stalden, emn skal jo bruge dem når ejjg er i stalden... synes det er strengt man ikke engang kan lade sin grime hænge på boksen uden den forsvinder...

formanden er informeret... mange gange, men lige lidt hjælper det... utroligt at de ikke har større interesse i at holde på deres opstaldere...

• #21   2. mar 2011 Kan du ikke snakke med ejerne af stedet, om I ikke kan holde et staldmøde og lige få luftet nogle af de ting der?

• #22   2. mar 2011 Jeg ville UDEN tvilv flytte lige med det samme... Finde et andet sted at stå.. Det er utroligt man ikke kan have sine ting i fred.. og ja som du skriver, spar op til gode ting, så det træls at det forsvinder.. Men ja jeg husker også tydeligt at det forgik på rideskolerne.. Ved ikke om det er nemmere at stjæle på en rideskole frem for en privat stald.. Ved det ikke.. ?

Men ja god ide, at indkalde til et møde, også tømme skabene 1 efter en.. så må man jo smide dem ud som stjæler.. melde dem for tyveri...

• #23   2. mar 2011 uhh jeg er sku glad for mit opstaldningssted så. Der er aldrig problemer, udover at de mindre piger altid glemmer at rydde op og feje, men det er hvad det er.. Foder bliver der aldrig pillet ved, og hvis der er nogle i "nød" hjælper vi hinanden smiley Vi er en 7-8 stykker i stalden..

Men det med de tyverier, få evt. politiet ud og tag en snak med dem alle sammen og få dem til at bede om en ordentlig gennemgang af skabene hvor DE tømmer dem en efter en.. Få skrevet navn i dine ting, eller mal en farve på så du kan kende dem smiley

Og ja, som en tidligere skrev, jeg havde dælme også givet igen, hvis jeg fandt ud af det.. Når jeg fandt synderen ville der godt nok falde brænde ned smiley Kan SLET ikke tage folk som ikke har nok i deres egne ting, og er for nærrige til at gå ud og købe noget nyt. Eller dem som bare ikke kan have at andre har noget som de gerne ville have, men som ingen andre så skulle have, hvis i forstår hva jeg mener? smiley Den type kender jeg nemlig godt, desværre smiley

Held og lykke med opklaringerne og det hele.. Og så få fundet ud af om der er hold i de rygter om at der er en der slår din hest osv. for det er sku synd, og det er bare IKKE i orden når den intet har gjort!! (er det ikke alligevel)

• #24   2. mar 2011 på vores rideskole er det heldigvis ikke sådan. smiley

Kommentér på:
Frustration i forbindelse m opstalding

Annonce