Man syntes det er uretfærdigt :( {{forumTopicSubject}}
Ja jeg sad lige og læste en tråd om man havde tid til hest i gymnasiet.
Jeg har aldrig haft min egen, udelukkende af den grund at mine forældre er skilt og min mor og jeg har flyttet en del, ikke mere en 2 km væk hver gang. men roen i vores liv har aldrig være super, vi har aldrig haft eget hus, kun lejet. Osv.
Min mor er pædagog, men tjener en smule mere en gennemsnittet grundet specialuddannelse.
Hun har ikke rigtig haft "en fast" kæreste, altså at man har boet sammen og haft fælles økonomi.
Og da min mor ikke selv interessere sig for heste har hun ikke kunnet se at man kan prioritere. Jeg er enebarn
Og når man så sidder og kigger rundt her inde på alle de små tøsebørn med dyre ponyer føler man sig sku lid jaloux, desværre.
Og nu hvor vi er faldet lidt til ro, dog er hun stadig single. Og jeg kan selv proritere min tid, mener hun stadig ikke man kan have råd, "dyrelægeregninger"! siger hun evigt og altid, hun ser aldrig på det positive og at man jo godt kan spare op til hvis dyret skulle være syg.
Det irriterer mig at hun ikke selv interesser sig for heste.
Så kan jeg bare blive så sur, når mange andre får betalt alt til deres hest, selv som 18 årige, og jeg skal selv betale alt og selv passe den alene, hun vil ikke engang tage ned og fodre hvis jeg engang skulle have en.
Og jeg arbejder pt på McDonalds med 50 timer om måneden i gennemsnit, så der er dælme ikke tid til hest og slet ikke når jeg skal på HTX til sommer og efter de 3 år studere til civilingeniør.
Ja det jeg vil med denne tråd er egentlig at se hvor mange der får betalt alt og har deres forældres fulde støtte, for nej hvor kan jeg virkelig desværre blive trist når jeg ikke kan få det mange andre ikke engang sætter stor pris på. Og så dem der har en hel håndfuld heste selvm så kan jeg ikke engang få en shetlænder
Lige et negativt indlæg fra mig, håber nogen vil kommentere og fortælle om deres liv, hvordan deres hestehverdag er opbygget
mar 2005
Følger: 186 Følgere: 181 Heste: 11 Emner: 126 Svar: 2.320
Jeg har en 4års jeg er gået i gang med at tilride - hende har jeg selv betalt. så har jeg en 7års der er avlshoppe og desværre ikke kan rides længere, så har vi tre af mine og min brors gamle ponyer gående og så har jeg en låne hest .. Min far laver mildt sagt intet og hjælper ikke med noget.
Min mor derimod er jeg meget taknemlig for hun hjælper mig ufattelig meget og støtter mig meget, har kørt mig til stævner i tyskland og sådan og hvis jeg skal noget ordner hun gerne bokse og fodrer.
Vi har hestene hjemme, min bror gider ikke hjælpe og heller ikke min far, men min mor hjælper meget, dog er jeg så os af den mening at stort set hverdag er det mig der ordner 6bokse, påtrods af jeg kun selv har to heste stående her hjemme, jeg har en hest opstaldet ude det betaler jeg selv for, men mangler jeg penge er min mor der også ..
Jeg ved godt jeg er forkælet, men jeg er sku heller ikke utaknemlig, jeg er ufattelig glad for min mor og hjælper selv alt det jeg kan ..
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
dec 2004
Følger: 91 Følgere: 91 Heste: 2 Emner: 628 Svar: 3.908
Jeg er så en af dem, der betaler alt selv. Jeg bor godt nok hjemme, men jeg betaler ALT selv. Hest, fester, tøj, sjov, rejser, osv, osv. Jeg betaler dog ikke mad eller noget for at bo hjemme, men ellers alt andet selv :).
Jeg har haft det lidt på samme måde.. Jeg har en pony, ja, og han er min guldklump. Vil ALDRIG af med ham! Men jeg savner at ride stævner, undervisning, dressur og sådan.. Det har jeg ikke gjort de sidste tre år, grundet jeg ikke ville af med min pony, at han var for lille til at blive klasset op og at han fortjente at blive pensionist :).
Når man så står på en rideskole og alle de andre tøser bare får i hoved og røv, og ikke betaler en skid selv.. Det synes jeg også var unfair, men det var et valg jeg tog mig, da jeg valgte, at jeg ikke ville af med ham. Nu har jeg så endelig råd til at have to, så jeg kan komme videre med min ridning. Jeg glæder mig!
dec 2004
Følger: 91 Følgere: 91 Heste: 2 Emner: 628 Svar: 3.908
jun 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 9 Emner: 14 Svar: 445
MEN må indrømme at jeg nu giver alt for at min datter får alt hun vil have når det angår heste ups.. Hun får det jeg ikke fik.. Så kender godt din indre sørg og vrede :o( Det gør mig rigtig ondt på dine vejne :o)
apr 2007
Følger: 147 Følgere: 162 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 807
var så uheldig og miste 2 sidste år, som var en ret dyr omgang, heldigvis fik jeg udbetalt forsikring ret hurtigt efter og fik en ny :-).
aftalen er at når jeg begynder på skole igen og får su skal det gå til hesten
feb 2008
Følger: 48 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 106 Svar: 379
Jeg har en pony, som jeg selv købte og betalte for tre år siden. Min hest og jeg står på et stort Holstener Stutteri, hvor det aldeles ikke er billigt at stå. Vi får ikke undervisning endnu (men har planer om, at Per Hoffmann skal undervise os til den tid).
Jeg vil udelukkende have kvalitets udstyr til min hest og jeg, så det er også ret dyrt. (Og dermed ikke sagt, at jeg kun har mærke varer - men kun kvalitet!)
Min pony er jeg ved at tilride, og min mor og jeg har lige været ude og købe udstyr - Kentaur dressur sadel, GPA Speed Air hjelm, Sprenger stigebøjler, Pikeur ridetøj (bukser, trøjer, veste, halstørklæder og jakker) og en masse, masse "småting".
Min pony har samme dyrlæge- og smed som Stutteriet har, så han får det bedste.
Ja, jeg ved ikke hvad du mere vil vide?
Vi mangler bestemt ingenting i min familie.
jul 2004
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 125 Svar: 1.016
Dog skulle jeg selv betale for Celtic, men kun når jeg var færdig uddannet og havde fast job.. Men så kom min søde morfar (den sidste bedsteforældre jeg har tilbage da alle andre er døde både unge og gamle) og sagde at han gerne ville betale det hele for ham..
Elsker og respektere mine forældre for alt det de gør og viser dem at jeg værdsætter det. har dog ondt af dem som intet kan få eller får af deres forældre.. Men jeg klager skam ikke, kun over at jeg har bækkenløsning, betændelse i lysken og har haft slidgigt i hænder og håndled siden jeg var 12 år, men som desværre er blevet værre og gør sådan at jeg har svært ved at ride..
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 187 Svar: 897
Mine forældre betaler ved
kasper: smed, foder og dyrlæge, er så heldig at bo på en gård, så han
går i løsdrift hjemme med min mors fjordhest, har selv betalt ham
markus: opstaldning, foder, smed, dyrlæge, også lige hans sadel, fik
ham gratis af min farmor som selv har avlet ham
betaler selv udstyr til dem begge og unødvendige ting til dem og betaler også selv ting til mig selv
mine forældre støtter mig i min interesse, men min mor er godt nok bange for heste ( selv om hun har en, men det er kun så min har en og gå sammen med hjemme, det er mig der passer den) min far er vokset op med heste, men har ikke interesse for det, men min farmor har heste og er selv vokset op med heste og har stadig heste, hun støtter mig fuldt ud og det er hendes skyld jeg har interessen
jul 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 287
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 165
gad vide hvor mange der skal sælge sin hest.
vi der selv skal betale alt ved da i det mindste hva det koster.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
hun syntes da de er smukke og søde på afstand, men er der bare en der ser på hende bliver hun bange.
jeg har da jeg boede hjemme plaget og plaget om jeg ikke godt måtte få hest, men de var en af de få ting jeg aldrig fik. de mente det var for dyrt at holde sådan en hest ved lige, ikke at købe den, men ja dyrlæge, foder osv.
jeg fik dog lov at ride alt det jeg ville... både på rideskoler, på ridelejr,på parter osv. og jeg var tit med min far oppe ved hans chef, eller på ferie ved chefen da de havde heste som jeg tossede rundt med.
først da jeg blev 18år købte jeg min egen hest, og jeg har haft heste siden, og aldrig kun en af gangen
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 614
Har også altid plaget mine forældre og synes alle omkring mig fik hest og det var mega uretfærdigt. Men måtte vente til jeg selv fik råd.
Min mor hjælper gerne hvis økonomien lige svigter en månede, men betaler altid alle pengene tilbage. Lånte f.eks. penge af hende da jeg skulle købe sadel.
Egentlig er jeg glad for selv at betale alt, for jeg er så pisse stolt over det. Og hun er 100% MIN hest =)
sep 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 908
Vi har de sidste 6-7 år haft min. 2-3 heste og har nu 4 heste hvor den ene er i fol.. det er min mors heste og de er hendes store passion..
Jeg har i mit liv haft 2 heste og har nu ingen.. Hvis jeg har behov for at rode med heste må jeg finde en part eller tage hjem til mine forældre..
jun 2009
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
Jeg går selv i 2.g og har lidt over en times transport ud til hesten, så der går en del tid her. Derudover arbejder jeg selv oveni for at betale min undervisning og eventuelt udstyr, dækkenvask, sadeltilpasning, evt. massage/kiropraktor mv. Min mor betaler heldigvis smed, dyrlæge og opstaldning Er meget meget taknemmelig for at få lov at have Zorro og det ville ikke kunne lade sig gøre uden min mor - men havde min mor vidst hvilke uforudsete udgifter der ville dukke op, havde jeg sgu nok ikke fået lov
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Synes det er underligt at der er nogle forældre der betaler alt! Det er jo barnets hobby - ikke deres.
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 935
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Noget helt andet er, at det er et klogt valg at blive civilingeniør. Det er jeg og man tjener altså ok, som civilingeniør
sep 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 908
Når du er færdig med uddannelse og skal arbejde og får børn osv er det jo heller ikke bare lige at have hest.
jul 2004
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 125 Svar: 1.016
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
Men jeg må sige at der heldigvis er rigtig mange andre tilbud til dem, der ikke lige har råd eller overskud til at have egen hest - og desuden tror jeg at du vil blive rigtig, rigtig overrasket over, hvor forbandet meget det kræver at have kræet selv, hvor tungt og trælst ansvaret kan være - og hvor mange bekymringer, det kan give.
Fordi jeg har valgt at have en hingst, min mor helst ser sig fri for at have med at gøre, skal jeg planlægge min dag efter, at han bliver lukket ud, og han bliver lukket ind. Jeg kan ikke være væk i flere dage af gangen - med mindre min far er hjemme. Det er bare et eksempel.
jun 2009
Jeg har ikke tiden fordi jeg skal arbejde, fordi mine forældre ikke vil betale. Skal jeg have tiden må jeg sige mit arbejde op og så er der ingen penge til at betale, det er nok derfor jeg ikke har tiden.
Det kan godt være det er min interesse, men hvis jeg en dag er syg eller jeg skal noget med min skole, så ville det da være rart hvis ens forældre lige ville tage ud og kigge. Har rigtig mange veninder som har hest hvis forældre gør det for dem.
Jeg har ALTID haft part, så jo det har jeg nok prøvet skal du se, jeg ahr haft part hele mit rideliv lige knap 10 år. Så jeg har skam styr på hvad alt koster og jo jeg ved da godt det er skide dyrt.
Mellem 2000-2500 for opstaldning i mit område, dyrelæge, tandraspning, smed, forsikring, evt foder, udstyr, opsparing til dyrelæge hvis uheldet skulle være ude. Undervisning og udstyr, jeg har skam undersøgt det, og må da stadig gerne være ærglig over at der er rigtig mange som får betalt alt når jeg ikke gør.
Du aner ikke hvad mit forhold til ridning er, og hesten. Jeg har engang da jeg boede et andet sted haft 2 shelændere som jeg overtog fra min mors kæreste.
Og nej jeg er sku da ikke forkælet i forhold til dem som har det jeg ikke kan få. Styr dig dog? Jeg har levet med part hele den tid jeg har haft med heste, så ville da ønske jeg kunne sige at den var min egen, og at man ikke skulle tage hensyn til at kontakte ejeren for at få lov til dit og dat. Man kunne ride når det passede en og have den hvor som helst, så syntes bestemt du skal tage din kommentar tilbage.
Jeg har overvejet dette emne mange gange før!
feb 2008
Følger: 48 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 106 Svar: 379
Var den møntet på mig?
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 935
jun 2009
Man syntes det er uretfærdigt :(