{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Man syntes det er uretfærdigt :( {{forumTopicSubject}}

Ja jeg sad lige og læste en tråd om man havde tid til hest i gymnasiet.
Jeg har aldrig haft min egen, udelukkende af den grund at mine forældre er skilt og min mor og jeg har flyttet en del, ikke mere en 2 km væk hver gang. men roen i vores liv har aldrig være super, vi har aldrig haft eget hus, kun lejet. Osv.
Min mor er pædagog, men tjener en smule mere en gennemsnittet grundet specialuddannelse.
Hun har ikke rigtig haft "en fast" kæreste, altså at man har boet sammen og haft fælles økonomi.
Og da min mor ikke selv interessere sig for heste har hun ikke kunnet se at man kan prioritere. Jeg er enebarn smiley

Og når man så sidder og kigger rundt her inde på alle de små tøsebørn med dyre ponyer føler man sig sku lid jaloux, desværre.
Og nu hvor vi er faldet lidt til ro, dog er hun stadig single. Og jeg kan selv proritere min tid, mener hun stadig ikke man kan have råd, "dyrelægeregninger"! siger hun evigt og altid, hun ser aldrig på det positive og at man jo godt kan spare op til hvis dyret skulle være syg.
Det irriterer mig at hun ikke selv interesser sig for heste.
Så kan jeg bare blive så sur, når mange andre får betalt alt til deres hest, selv som 18 årige, og jeg skal selv betale alt og selv passe den alene, hun vil ikke engang tage ned og fodre hvis jeg engang skulle have en.
Og jeg arbejder pt på McDonalds med 50 timer om måneden i gennemsnit, så der er dælme ikke tid til hest og slet ikke når jeg skal på HTX til sommer og efter de 3 år studere til civilingeniør.

Ja det jeg vil med denne tråd er egentlig at se hvor mange der får betalt alt og har deres forældres fulde støtte, for nej hvor kan jeg virkelig desværre blive trist når jeg ikke kan få det mange andre ikke engang sætter stor pris på. Og så dem der har en hel håndfuld heste selvm så kan jeg ikke engang få en shetlænder smiley

Lige et negativt indlæg fra mig, håber nogen vil kommentere og fortælle om deres liv, hvordan deres hestehverdag er opbygget smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Man syntes det er uretfærdigt :(
  • #3   20. feb 2011 Jeg har hest selv..
    Jeg har en 4års jeg er gået i gang med at tilride - hende har jeg selv betalt. så har jeg en 7års der er avlshoppe og desværre ikke kan rides længere, så har vi tre af mine og min brors gamle ponyer gående og så har jeg en låne hest .. Min far laver mildt sagt intet og hjælper ikke med noget.
    Min mor derimod er jeg meget taknemlig for hun hjælper mig ufattelig meget og støtter mig meget, har kørt mig til stævner i tyskland og sådan og hvis jeg skal noget ordner hun gerne bokse og fodrer.
    Vi har hestene hjemme, min bror gider ikke hjælpe og heller ikke min far, men min mor hjælper meget, dog er jeg så os af den mening at stort set hverdag er det mig der ordner 6bokse, påtrods af jeg kun selv har to heste stående her hjemme, jeg har en hest opstaldet ude det betaler jeg selv for, men mangler jeg penge er min mor der også ..
    Jeg ved godt jeg er forkælet, men jeg er sku heller ikke utaknemlig, jeg er ufattelig glad for min mor og hjælper selv alt det jeg kan ..

• #4   20. feb 2011 ja, jeg går bare og håber på jeg får et barn der er hesteinteresseret så jeg kan give det alt det jeg har savnet i min barndom, er træt af jeg ikke måtte få min egen da jeg var lille og havde tiden smiley

• #6   20. feb 2011 ' kan godt forstå dig! Det er ikke fair..
    Jeg er så en af dem, der betaler alt selv. Jeg bor godt nok hjemme, men jeg betaler ALT selv. Hest, fester, tøj, sjov, rejser, osv, osv. Jeg betaler dog ikke mad eller noget for at bo hjemme, men ellers alt andet selv :).
    Jeg har haft det lidt på samme måde.. Jeg har en pony, ja, og han er min guldklump. Vil ALDRIG af med ham! Men jeg savner at ride stævner, undervisning, dressur og sådan.. Det har jeg ikke gjort de sidste tre år, grundet jeg ikke ville af med min pony, at han var for lille til at blive klasset op og at han fortjente at blive pensionist :).
    Når man så står på en rideskole og alle de andre tøser bare får i hoved og røv, og ikke betaler en skid selv.. Det synes jeg også var unfair, men det var et valg jeg tog mig, da jeg valgte, at jeg ikke ville af med ham. Nu har jeg så endelig råd til at have to, så jeg kan komme videre med min ridning. Jeg glæder mig! smiley

• #9   20. feb 2011 ' min mor er jeg også ufattelig glad for, da hun støtter mig rigtigt meget. Selvom hun ikke har så mange penge, så er hun der på alle andre punkter smiley

• #10   20. feb 2011 Ja jeg fik lovet en hest da jeg var lille men fik den aldrig pga. manglende interesse fra forældre og var også mege misundelig på alle de der hestepoptøser der fik i hoved og røv *SS* Var heldig at en fra klassen havde nogle hjemme jeg red på gratis :o) Nice
    MEN må indrømme at jeg nu giver alt for at min datter får alt hun vil have når det angår heste ups.. Hun får det jeg ikke fik.. Så kender godt din indre sørg og vrede :o( Det gør mig rigtig ondt på dine vejne :o)

• #11   21. feb 2011 er så heldig at mine forældre har betalt alt til mine heste smiley
    var så uheldig og miste 2 sidste år, som var en ret dyr omgang, heldigvis fik jeg udbetalt forsikring ret hurtigt efter og fik en ny :-).
    aftalen er at når jeg begynder på skole igen og får su skal det gå til hesten smiley

• #12   21. feb 2011 Jeg er SÅ heldig, at jeg får betalt alt af mine bedsteforældre eller forældre (bor ved mine bedsteforældre officielt).

Jeg har en pony, som jeg selv købte og betalte for tre år siden. Min hest og jeg står på et stort Holstener Stutteri, hvor det aldeles ikke er billigt at stå. Vi får ikke undervisning endnu (men har planer om, at Per Hoffmann skal undervise os til den tid).

Jeg vil udelukkende have kvalitets udstyr til min hest og jeg, så det er også ret dyrt. (Og dermed ikke sagt, at jeg kun har mærke varer - men kun kvalitet!)
    Min pony er jeg ved at tilride, og min mor og jeg har lige været ude og købe udstyr - Kentaur dressur sadel, GPA Speed Air hjelm, Sprenger stigebøjler, Pikeur ridetøj (bukser, trøjer, veste, halstørklæder og jakker) og en masse, masse "småting".

Min pony har samme dyrlæge- og smed som Stutteriet har, så han får det bedste.

Ja, jeg ved ikke hvad du mere vil vide?

Vi mangler bestemt ingenting i min familie. smiley

• #13   21. feb 2011 jeg bliver 19 år om 6 dage og får alt betalt af forældre og de støtter mig 100% i min interesse..
    Dog skulle jeg selv betale for Celtic, men kun når jeg var færdig uddannet og havde fast job.. Men så kom min søde morfar (den sidste bedsteforældre jeg har tilbage da alle andre er døde både unge og gamle) og sagde at han gerne ville betale det hele for ham..
    Elsker og respektere mine forældre for alt det de gør og viser dem at jeg værdsætter det. har dog ondt af dem som intet kan få eller får af deres forældre.. Men jeg klager skam ikke, kun over at jeg har bækkenløsning, betændelse i lysken og har haft slidgigt i hænder og håndled siden jeg var 12 år, men som desværre er blevet værre og gør sådan at jeg har svært ved at ride..

• #14   21. feb 2011 Er en af de lidt heldige

Mine forældre betaler ved

kasper: smed, foder og dyrlæge, er så heldig at bo på en gård, så han
    går i løsdrift hjemme med min mors fjordhest, har selv betalt ham

markus: opstaldning, foder, smed, dyrlæge, også lige hans sadel, fik
    ham gratis af min farmor som selv har avlet ham

betaler selv udstyr til dem begge og unødvendige ting til dem smiley og betaler også selv ting til mig selv

mine forældre støtter mig i min interesse, men min mor er godt nok bange for heste ( selv om hun har en, men det er kun så min har en og gå sammen med hjemme, det er mig der passer den) min far er vokset op med heste, men har ikke interesse for det, men min farmor har heste og er selv vokset op med heste og har stadig heste, hun støtter mig fuldt ud og det er hendes skyld jeg har interessen smiley

• #15   21. feb 2011 Har altid selv betalt for mine. Selv den som jeg havde som 13 årig. Så du ikke alene

• #16   21. feb 2011 men de får sig et chok hvis deres forældre eller bedsteforældre fortæller dem at nu er de store nok til selv at betale.

gad vide hvor mange der skal sælge sin hest.

vi der selv skal betale alt ved da i det mindste hva det koster.

• #17   21. feb 2011 mine forældre har absolut heller ingen heste interesse og min mor er tilmed bange for dem.
    hun syntes da de er smukke og søde på afstand, men er der bare en der ser på hende bliver hun bange.

jeg har da jeg boede hjemme plaget og plaget om jeg ikke godt måtte få hest, men de var en af de få ting jeg aldrig fik. de mente det var for dyrt at holde sådan en hest ved lige, ikke at købe den, men ja dyrlæge, foder osv.

jeg fik dog lov at ride alt det jeg ville... både på rideskoler, på ridelejr,på parter osv. og jeg var tit med min far oppe ved hans chef, eller på ferie ved chefen da de havde heste som jeg tossede rundt med.

først da jeg blev 18år købte jeg min egen hest, og jeg har haft heste siden, og aldrig kun en af gangen

• #18   21. feb 2011 jeg har selv købt og betalt min hest.
    Har også altid plaget mine forældre og synes alle omkring mig fik hest og det var mega uretfærdigt. Men måtte vente til jeg selv fik råd.
    Min mor hjælper gerne hvis økonomien lige svigter en månede, men betaler altid alle pengene tilbage. Lånte f.eks. penge af hende da jeg skulle købe sadel.
    Egentlig er jeg glad for selv at betale alt, for jeg er så pisse stolt over det. Og hun er 100% MIN hest =)

• #19   21. feb 2011 Hvad vil du med en hest når du selv skriver du ikke har tiden??

Vi har de sidste 6-7 år haft min. 2-3 heste og har nu 4 heste hvor den ene er i fol.. det er min mors heste og de er hendes store passion..
    Jeg har i mit liv haft 2 heste og har nu ingen.. Hvis jeg har behov for at rode med heste må jeg finde en part eller tage hjem til mine forældre..

• #20   21. feb 2011 Camilla, jeg har ikke tiden fordi mine forældre ikke vbil betale, derfor er jeg nødt til at arbejde. Hvis jeg skal have tid skal jeg sige mit arbejde op men så er der ikke penge til at betale.

• #21   21. feb 2011 Jeg forstår godt din mor, det er dyrt og ikke lige til at have hest.

• #22   21. feb 2011 Det er lidt uretfærdigt, men kan ærligt talt godt forstå din mor - det kan hurtigt blive megadyrt at have hest.. Zorro er en hest jeg låner, men vi betaler alle udgifter. Selvom han anses for at være sund og rask har han på de 2,5 år jeg har haft ham været syg rigtig mange gange og kostet mange mange penge, selvom han er forsikret. (Selvom han bliver passet i hoved og røv :-))

Jeg går selv i 2.g og har lidt over en times transport ud til hesten, så der går en del tid her. Derudover arbejder jeg selv oveni for at betale min undervisning og eventuelt udstyr, dækkenvask, sadeltilpasning, evt. massage/kiropraktor mv. Min mor betaler heldigvis smed, dyrlæge og opstaldning smiley Er meget meget taknemmelig for at få lov at have Zorro og det ville ikke kunne lade sig gøre uden min mor - men havde min mor vidst hvilke uforudsete udgifter der ville dukke op, havde jeg sgu nok ikke fået lov smiley

• #23   21. feb 2011 Jeg har hest men kun fordi jeg selv betaler hver en krone. Og når man går i 2.g er det godt nok svært at få det til at hænge sammen men gør det for min hest!
    Synes det er underligt at der er nogle forældre der betaler alt! Det er jo barnets hobby - ikke deres.

• #24   21. feb 2011 jeg er også heldig i den forstand mine forældre deler min interesse, de har en avlshoppe, får et føl om året, og derfor har der næsten altid været en hest at ride på, når jeg har skulle bruge en, jeg har ikke et stort forbrug af heste men har da fået stillet til rådighed når der har været behov, også selvom jeg nu er voksen. Betalingen har været, da jeg boede hjemme hjalp jeg i stalden, de har både en del køer som avler slagtekvæg og høns til ægproduktion, derudover rider jeg de andre heste og klargør dem til skuer

• #25   21. feb 2011 Tja det er ikke altid fryd og gammen at få alt. Jeg fik min første hest, da jeg var 7. Jeg gad egentligt ikke have den, men min far syntes jeg skulle have en hest, så det fik jeg altså. Hesten og jeg passede slet ikke sammen, så endte med at vi lånte den ud til en elevskole.

Noget helt andet er, at det er et klogt valg at blive civilingeniør. Det er jeg og man tjener altså ok, som civilingeniør smiley

• #26   21. feb 2011 Jeg vil sige vent til du bliver voksen og køb din egen hest der.. jeg kan sgu godt forstå din mor ikke vil have økonomien belastet af en hest.

Når du er færdig med uddannelse og skal arbejde og får børn osv er det jo heller ikke bare lige at have hest.

• #27   21. feb 2011 det da ikke kun min hobby! Mine forældre går lige så meget op i det som jeg gør. De elsker at gå ude ved hestene og hygge om dem.. Og de har lovet at hjælpe med alt betalingen indtil at jeg selv rent økonomisk kan få det til at fungere og hvis de skulle blive rigtig syge og en stor dyrlæge regning ville dukke op ville de også stå ved min side og hjælpe! De elsker også at være med til stævner og hygge om hestene, så det er skam ikke KUN barnets interesse.. Så længe man viser dem respekt og at man værdsætter det man får, så er der jo ingen problemer?

• #28   21. feb 2011 Jeg får alting betalt, men jeg må også høre for det rigtig tit, især fra min fars side, selvom jeg aldrig forlanger at "få for at få" men hvor min mor virkelig går op i at passe dem ordentligt.

Men jeg må sige at der heldigvis er rigtig mange andre tilbud til dem, der ikke lige har råd eller overskud til at have egen hest - og desuden tror jeg at du vil blive rigtig, rigtig overrasket over, hvor forbandet meget det kræver at have kræet selv, hvor tungt og trælst ansvaret kan være - og hvor mange bekymringer, det kan give.

Fordi jeg har valgt at have en hingst, min mor helst ser sig fri for at have med at gøre, skal jeg planlægge min dag efter, at han bliver lukket ud, og han bliver lukket ind. Jeg kan ikke være væk i flere dage af gangen - med mindre min far er hjemme. Det er bare et eksempel.

• #29   21. feb 2011 Nora : det var da en helt vild grov måde du udtrykker dig på.
    Jeg har ikke tiden fordi jeg skal arbejde, fordi mine forældre ikke vil betale. Skal jeg have tiden må jeg sige mit arbejde op og så er der ingen penge til at betale, det er nok derfor jeg ikke har tiden.
    Det kan godt være det er min interesse, men hvis jeg en dag er syg eller jeg skal noget med min skole, så ville det da være rart hvis ens forældre lige ville tage ud og kigge. Har rigtig mange veninder som har hest hvis forældre gør det for dem.
    Jeg har ALTID haft part, så jo det har jeg nok prøvet skal du se, jeg ahr haft part hele mit rideliv lige knap 10 år. Så jeg har skam styr på hvad alt koster og jo jeg ved da godt det er skide dyrt.
    Mellem 2000-2500 for opstaldning i mit område, dyrelæge, tandraspning, smed, forsikring, evt foder, udstyr, opsparing til dyrelæge hvis uheldet skulle være ude. Undervisning og udstyr, jeg har skam undersøgt det, og må da stadig gerne være ærglig over at der er rigtig mange som får betalt alt når jeg ikke gør.
    Du aner ikke hvad mit forhold til ridning er, og hesten. Jeg har engang da jeg boede et andet sted haft 2 shelændere som jeg overtog fra min mors kæreste.
    Og nej jeg er sku da ikke forkælet i forhold til dem som har det jeg ikke kan få. Styr dig dog? Jeg har levet med part hele den tid jeg har haft med heste, så ville da ønske jeg kunne sige at den var min egen, og at man ikke skulle tage hensyn til at kontakte ejeren for at få lov til dit og dat. Man kunne ride når det passede en og have den hvor som helst, så syntes bestemt du skal tage din kommentar tilbage.
    Jeg har overvejet dette emne mange gange før!

• #30   21. feb 2011 Anja B:

Var den møntet på mig?

• #31   21. feb 2011 jeg synes godt man kan være ærgelig over man ikke har en familie der har råd til hest når nu det er den interesse man har, men glæd dig over der trods alt har været råd til part, ja det er dyrt at holde hest, min konkurrencehest koster mig 85000 kr,- om året at holde med smed, dyrlæge, undervisning, opstaldning og ridestævner, det er penge jeg selv betaler da jeg er voksen og har fuldtidsarbejde, jeg er så stadig heldig mine forældre gerne vil lægge hest til når jeg rider deres og viser dem også. Hest er dyrt og jeg kan godt forstå forældre der ikke har økonomisk eller interesse i at dyrke den hobby mere end deres børn skal ride på rideskole eller have part.

• #32   21. feb 2011 Ja Tina, jeg har dog betalt min part siden jeg fik arbejde, men har været heldig at min far ville betale den undervisning jeg fik da jeg red på rideskole smiley

Kommentér på:
Man syntes det er uretfærdigt :(

Annonce