{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
465 visninger | Oprettet:

Hvad med ponyen? {{forumTopicSubject}}

For et par år siden købte jeg min dejlige pony, dengang var hun lige blevet redet til og kunne kun skridte og trave... Nu rider vi LC/Lb klasser til stævner, vi klare os ikke altid fantastisk, men øvelse gør mester.. smiley Så vi starter da stævner, men kun på klubplan, og det er slet ikke det vigtigste for mig.
Mit problem er at jeg fylder 16 nu her, og derfor kun har et halvt pony år tilbage... Jeg har altid sagt, at Carisma (min pony) ikke skal sælges, men måske rides af min lillesøster, mig selv og evt. lånes ud...
Men her på det sidste er folk begyndt at kommentere den beslutning ret negativt.. mange siger, det er synd for Carisma hvis hun ikke kommer videre med det samme... Min lillesøster er kun 8 og mangler en del erfaring, så der vil gå et par år før der kan komme noget relevant ud af det...
Carisma er nu 7 år, og vil derfor være omkring 15 når min lillesøster er færdig med at ride pony... Derefter synes jeg hun skal prøve noget nyt måske have føl?

Men spørgsmålet er: har folk ret i det er synd for carisma?

Jeg mener ikke heste har nogen intention om at blive danmarksmester. Hvad synes I?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad med ponyen?
  • #1   30. maj 2006 nej syntes ikke det er synd =)
    tror bare Carisma syntes det ville være sjovt at ride tur, og selvom i ikke rider stævner kan hun jo stadig trænes =)

• #2   30. maj 2006 Sys heller ikke det er synd. Ligesom Rebecca siger, er det jo også sjovt for hesten at ride tur.

• #3   30. maj 2006 Jeg syntes bestemt ikke det er synd ! jeg holder med Rebecca .

• #4   30. maj 2006 næh, ka ik se at det skulle være syndt... hvis i nu er glade for ponyen hvorfor så sælge den...? Undskyld men det må være nogle mærkelige mennesker der siger sådan noget til dig.... det er din beslutning og den er jo fin nok, kan ih´vertfald ikke se noget problem i det.... det eneste er nok at hvis den blir 15år inden den får føl første gang er det måske lidt sent...... så måsek ville jeg hvis det var mig ifole den lidt tidliger første gang, og så burden den jo sagtens få nogle flere nå den er omkring de 15år.... lige min mening...

• #5   30. maj 2006 Det er da noget ævl de lukker ud.. Om ponyen kommer videre nu og her eller måske slet ikke er den da hamrende ligeglad med..

I skal da bare gøre præcis som i har lyst til, og når du nu selv har stået for det emste af træningen med den, ved du jo også nok bedst hvilken slags pony i har med at gøre, og har igen sikkert en ret god idé om, hvordan det vil spænde af, og især hvis din søster som du siger mangler erfaring vil det da netop være supergodt med en pony man kender..

Heste / ponyer som det er "synd for", ikke kommer til stævner findes vist ikke..
    Til gengæld findes der RIGTIG mange ponyer, der kommer til ALT for mange stævner, og alt for tit..

Så at det skulle være synd for ponyen at den evt. fik en "pause" fra stævnehalløjsaet er efter min mening noget værre bavl, hvis det er det, de folk mener..

Bare bed dem om at blande sig udenom, og gør som i har lyst til..

Det vil nok også være rarest for din søster at få sin endnu manglende erfaring på en pony hun kender i forvejen.. smiley

Og ja, et føl kunne da også være en god idé. smiley

Mvh. Michael

• #6   30. maj 2006 Synd? Nej da! ;O) Overhoved ikke .

• #7   30. maj 2006 jeg synes ikke det er synd! Hvis din pony har det godt hos dig, kan det jo ikke være synd smiley

jeg står faktisk i samme situation som dig. og har heller ingen intention om at sælge lille humle, selv om hun kan komme langt i dressur.

jeg vil starte distrikts- og landsstævner i sverige istedet - der må du starte til du er 18. kanon smart efter min mening smiley

senere skal hun måske have føl eller lånes ud eller sælges, men det kan jeg finde ud af til den tid.

gør hvad DU har lyst til! Hvis du ikke er klar eller ikke vil sælge din pony, skal du bestemt ikke føle dig presset, fordi andre synes du skal.
    Tag din egen beslutning.
    -det er jo ikke nødvendigvis sådan, at du kun kan sælge din pony lige ved årsskiftet. Du kan jo sagtens vente et par måneder og se hvor I står mht. til den beslutning til den tid smiley

håber det hjalp lidt? smiley

• #8   30. maj 2006 nej.. synes heller ikke det er synd, min pony kommer bare til at få nogle føl.. jeg vil nemlig heller ikke af med jackie..

• #9   30. maj 2006 Man kan sige, at det er lidt synd hvis din lillesøster ikke udnytter Carismas talent, men det er bestemt ikke synd for hesten. Og ja, det er sikkert sundt for hesten, at få en "lille" pause.

• #10   30. maj 2006 Syntes overhovdet ikke det er synd!
    Man kan jo stadig hygge sig med hesten:)

• #11   30. maj 2006 Hva´ med at sætte hende i fol og lade din lillesøster få føllet hvis der er at Carisma skal videre med en anden rytter?

• #12   31. maj 2006 Hej
    Tja, jeg syndes måske nok det er lidt synd, hesten er jo fra naturens side, bygget til at bevæge sig meget, finde nye græsgange m.m, de fleste folde vi har herhjemme er faktisk ikke ret store, så de får slet ikke bevæget sig nok, hvis de ikke bliver redet.
    Hvis du vælger at sælge, så tænk på at din pony kan give en anden pige eller dreng en helt masse glæde, ligesom du selv har haft.
    Det er vigtigt at finde den rigtige rytter, som man stoler på, så går det hele meget nemmere.

Anita

Kommentér på:
Hvad med ponyen?

Annonce