{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Poniiiii
Poniiiii
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12

Hvad er ponyen værd? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min veninde står i et dilemma om at sælge hendes pony - men kunne godt tænke sig at høre noget om hvad hun ville kunne få for den.

- Ren New Forest
- Rødt pas
- Har sprunget 110 i løsspring i år
- Springer gerne med rytter (men der er ikke lagt mere i det)
- Viser talent indenfor dressur
- Går schenkelvigninger og overgange fra skridt til galop/galop til skridt med lette hjælpere
- Går let ind og ud af trailer
- Står stille på staldgangen
- Står stille under opstigning
- Fik føl i 2012 som blev årets føl
- 144,5 i stang
- 9 år, tilredet sent.

Efter Veron med Park's Tambour som morfar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er ponyen værd?
  • #2   28. mar 2016 Omkring 20-25.000 kr. For at komme op på/over de 30.000 kr., da vil jeg se nogle stævneresultater.

• #3   28. mar 2016 Afhængig af uddannelses niveau lyder den som noget der kan koste fra alt mellem 25.000 til 45.000, dette vil især afhænge af ridelighed og niveau i dressur stævnemæssigt. Spring lyder som om det mere er potentiale end træning/stævneniveau den kan sælges på.

Skal man have 45.000 for den skal alle papirer, registreringer og målinger være i orden og den skal have startet c-stævner med ok resultater i LB og LA, (har den gået højere ville prisen også kunne blive højere) men har den aldrig startet et stævne og den kun kan delvise øvelser og ikke fx et fuldt LA program vil den ligge mellem 25.000-30.000 hvor det eneste der hiver prisen derop er dens avlspotentiale og at den har lavet et årets føl.

• Poniiiii
    Poniiiii Tilmeldt:
    sep 2012

#4   28. mar 2016 Har gået LC til 64%

Kan gå en LA1

• #5   28. mar 2016 Er den kåret? Og i såfald, hvordan er kåringen?

• #6   28. mar 2016 Jeg vil ikke bedømme en pris på nogen hest, hvis jeg ikke som det mindste har set en video af den med rytter, så jeg kan bedømme hvordan hesten går.. Aller helst skal jeg se den i virkeligheden, så jeg kan bedømme dens bygning, benstilling osv. - og dens personlighed hvilket jo har meget at sige, da man går ud fra, at det er person på under 16, der skal have fingrene i den smiley

Har din veninde ikke en kyndig underviser eller andet, som hun kan spørge til råds?

• #7   28. mar 2016 Ud fra din beskrivelse, så mellem 25.000-30.000.
    Men gerne flere resultater, så stiger prisen.

Så lige kåringen, ja, så ville jeg nok sige 20.000.

• Poniiiii
    Poniiiii Tilmeldt:
    sep 2012

#8   28. mar 2016 Kåret i NF med dette ?

profilbillede
  • #9   28. mar 2016 Okay, kåringen trækker lidt ned i prisen, for den er ikke vanvittig god. Og ifølge den er gangarterne ikke de bedste, hvilket er lidt surt i et dressur program smiley
    Så ville jeg havne på omkring 20.000 tror jeg smiley

• #10   29. mar 2016 Reelt set er den jo nok 25-30000 værd.

Men med markedet som det er pt, og forespørgsel efter den slags ponyer, vil jeg sige mellem 18 og 22000.

• #11   29. mar 2016 Uh, med den kåring faldt prisen for mig en del også fordi den ikke har startet højere end LC, vil gå ud fra det så er på D-niveau.

20.000-25.000 er nok hvad man skal forvente, var det ikke fordi den har avlet et godt afkom som man må gå ud fra kan trække bedre kåring hjem end hoppen selv, ville jeg endda have sagt 20.000 som udgangspunkt.

Kommentér på:
Hvad er ponyen værd?

Annonce