{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
446 visninger | Oprettet:

Lige haft KOLIK!!!! {{forumTopicSubject}}

Min stakkels lille pony, Prins havde kolik i gåraftes.. smiley
Jeg havde været nede ved min far og kom hjem med toget kl 21. Da min stedfar kom og hentede min søster og mig, blev jeg lidt mistænksom, for det plejer min mor at gøre..
da han så sagde " du skal ud og trække med din hest," vidste jeg bare at der var noget galt. Jeg kunne bare mærke frygten komme rullende. Men inderst vidste jeg jo godt hvad det var hvis jeg skulle ud og trække med ham.
Jeg spurgte straks hvad der var galt.
og Per sagde ganske roligt at han havde kolik, men at min mor var ude hos ham.
Vi var lige hjemme med min søster også blev jeg kørt ud til min stakkels hest.
Da vi kom ind i indkørslen var jeg næsten ude af døren inden bilen var stoppet helt.
Da jeg kom ind i stalden, stod min mor og Lise lotte og snakkede. Prins stod i sin boks, Han kiggede efter mig, og rejste ørene. Da jeg kom hen til ham, kunne jeg se at han virkelig ikke havde det godt.
Jeg tog ham med ud, og gik lidt rundt med ham.
Hans mave rumlede og knurrede helt ekstremt og var helt opspilet. Da vi gik, hang han med hovedet, og skubbede en gang i mellem til mig, som sagde han
"hjælp mig, hvorfor gør det så ondt?"
Og tro mig, det gjorde mindste lige så ondt på mig at se ham have det så dårligt.
Klokken sneg sig op på kvart over 10, vi prøvede at sætte ham ind igen. Men efter et par min, ville han lægge sig, så vi måtte gå igen.
Vi ringede til dyrlægen. Hun kom halv 11. Hun tjekkede først øjne, tænder og næsebor. og hilste på ham.
Men vi var nødt til at bedøve ham, for han ville ikke engang have at hun lyttede til hans hjerte.. Eva (dyrlægen) måtte mærke på tarmene, og fandt ud af at det heldigvis ikke var forstoppelse, men en masse gas istedet. Han fik en sprøjte smertestillende.
Men da han skulle have olie måtte vi have ham op i et hjøre for at holde ham, og stadig måtte vi være 3 til det. Tænk lige på at hesten var bedøvet!
Han fik olien, jeg trak ham langsomt ind i hans boks igen.

I dag havde han det bedre, men han lå ned, og hans mave rumlede forfærdeligt igen, så jeg ringede til min mor, som så kom ud og så til ham. Men han var nok bare træt. Havde været længe på fold i dag.
Men han havde det fint lidt efter og vi tog hjem igen.
Lise Lotte har lovet at holde øje med ham her i aften.

havde bare lige brug for at for det fortalt.
Hilsen Jane

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige haft KOLIK!!!!
Kommentér på:
Lige haft KOLIK!!!!

Annonce