{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.774 visninger | Oprettet:

Pris for kolik {{forumTopicSubject}}

Hej jeg ville lige høre hvad andre folk som har haft akut kolik tilfælde - aften og endda i weekend har givet?
Jeg har nemlig en hest der havde kolik lørdag aften men jeg kunne ikke rigtig få fat på nogen dyrlæger og dem jeg plejer st bruge til små ting havde ikke akut så jeg måtte ringe til nogen andre hvor jeg så åbenbart er blevet sendt direkte videre til deres samarbejds partner som lagde ret langt væk men jeg var jo nødt til at sige ok for at han skulle have hjælp - men alle andre jeg har snakket med siger at de hsr givet omkring 3-4000,- inklusiv behandling og weekend og aften -'en jeg skulle betale hende 4500,- inden hun ville køre og derefter har jeg en regning på 5010,- for behandling - er det normalt eller er det kun mig - bare lige for st høre folk erfaringer smiley jeg synes nemlig det er spøjst at mange andre jeg kender aldrig har betalt så meget men jeg skal næsten af med 10000,-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for kolik
  • #1   12. sep 2017 Nej det lyder edermanme dyrt. Min vallak ligger sig oftest syg i weekenden og jeg har da til gode at være over 5000 for et enkelt besøg. smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #2   12. sep 2017 Lyder helt vildt hvad er med i regning 1 er det for håndspålæggelse og kørsel og den sidste udelukkende for behandlingen

Kan der være tale om en fejl at de måske har fået lavet 2 regninger på det samme job smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #4   12. sep 2017 ja, det kan sagtens passe smiley

• #5   12. sep 2017 Det er ikke normalt at skulle betale forud med mindre der er tale om en kunde der skylder dyrlægen et større beløb, og dyrlægen så nægter at komme med mindre den bliver betalt.

Hvis det er en dyrlæge du aldrig har brugt før lyder det godt nok underligt.
    Én ting er, at omkring 10k lyder som RIGTIG meget for ét akut weekendbesøg og behandling af kolik, men at skulle betale forud på den måde er fuldstændig åndssvagt.

• #6   12. sep 2017 Jeg har aldrig brugt hende før eller mødt hende smiley
    Jeg mener at det første var for kørsel og weekend og aften tillæg med det samme eller niget i den retning men der står også på min regning at jeg skal betale for kørsel og weekend ogaften tillæg og så produkter og alt det smiley

• #8   12. sep 2017 Det lyder helt vildt dyrt. Kan du ikke ringe til dyrlægen og få hende til at forklare det? smiley

• #9   12. sep 2017 Ring og få en forklaring for det lyder da godt nok vildt! Den gang jeg prøvede det fornylig kom vi vidst af med omkring 1500-2000 kr smiley

• #12   12. sep 2017 10.000 kr!!! O.O what, det lyder godt nok sindssygt. Min gamle hest havde ofte kolik inden hun blev aflivet, og mener aldrig vi kom af med mere end 3-4000 kr pr. dyrlægebesøg, hvis ikke billigere. Prøv at ring og hør dem ad og forklar at du synes det er en ret vild pris, taget i betragtning af hvad andre folk har givet.

• #13   12. sep 2017 Min tidligere pony fik kolik en lørdag aften og det kostede omkring 3200.- inkl behandling, medicin, kørsel osv smiley Så jeg ville også sige 10.000 lyder godt nok vildt smiley

• #14   12. sep 2017 Kan årsagen være at nogle dyrlæger tager et gebyr fordi du ikke er fast kunde i forvejen?
    Og de kan altså være sindsyge. Jeg læste om en dyrlæge forleden, der forlangte minimum 2.000 hvis du ikke var registreret som kunde i forvejen oveni alt det andet, som de gør.

• #15   12. sep 2017 Du fik forhåbentlig en specificeret kvittering på de 4500,- du kom af med med det samme?? Og så ring og spørg hvordan det kan blive få dyrt

Mvh Ponymor

• #16   12. sep 2017 Da min havde kolik en sen aften, gav jeg 2500 kr da dyrlægen var der ( det var ikke min faste dyrlæge der kom ud), Næste morgen måtte han så akut indlægges og var indlagt i en uge, det kostede lidt over 10.000kr. Så i alt blev det lidt over 12500 kr.

• #17   13. sep 2017 Min dyrelæge er en af de dyreste i mit område, og er faktisk ret dyr må jeg tilstå..
    Havde dyrelæge ude til kolik godt nok en mandag men det var kl 21-22 og med en henvisning til højgaard med det samme..

gav 4000kr for kolik behandling og morfin, henvisningen skete fordi det var 5 gang inden for et par måneder han havde kolik så nu mente de det var på tide..

havde det været weekend og aften havde det kostet ca. omkring en 6000kr måske en smule mere men ikke meget mere

• #18   13. sep 2017 gav 1200 f0r at få dyrlægen ud men vi måtte så på højgaard næste dag ..

ophold 3 dage kom vi af med 10.000

• #19   15. sep 2017 Jeg har aldrig (7/9/13. Bank bank) haft kolik heste. Men jeg måtte tilkalde dyrlægen i en weekend pga et bidsår og måtte af med 3000kr. Så det høres vildt ud.. Vil du ikke informere os om hvad det hele ender i?

Mvh TT

• #20   15. sep 2017 Vi havde akut dyrlæge til kolik intet mindre end 3 (!) gange på én weekend til samme hest. Dvs. 3x honorar, 3x kørsel (forholdsvis lang kørsel endda), 3x behandling, og en masse smertestillende. Den ene af besøgende stod dyrlægen endda og gav ponyen drop i 2 timer. Og det løb vist ikke op i mere end omkring 6000, max 7000. For 3 besøg på en weekend! Og dem vi bruger er heller ikke just kendt for at være billige, så jeg er da helt paf over hvordan ét besøg kan ende op i mere end 9500 smiley

Kommentér på:
Pris for kolik

Annonce