{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Min egen hest. {{forumTopicSubject}}

Jeg flytter måske på landet, hvor jeg kan have min egen hest. Jeg har redet i 12 år og har passet heste siden jeg var 7 år.. Men at have sin egen hest er noget helt andet end at passe andres heste.. Så jeg har nogle spørgsmål som man ellers ikke ville tænke over hvis ikke man har sin egen hest.. Der hvor jeg flytter hen, er der stald, jordfold og ridebane, så det kommer ihvertfald ikke til at koste noget smiley
Men jordfold, stald og ridebane, kræver vedligeholdelse ? Men hvad? Og hvor tit?
Sko eller ikke sko? Hvorfor? Hvad er bedst? Hvor tit? Pris?
Halm eller spåner? Hvad er bedst? Pris?
Wrap eller ikke ? Hvorfor ? Pris?
Hvad for noget mad skal min hest have ? Hvordan finder man ud af det?
Hvad kommer til at koste mig ca om måneden, 1 hest og 1 pony med mad, halm osv?
Dyrlægetjek, vaccine ? Pris? Hvor tit ?
Noget jeg skal huske/være opmærksom på når jeg køber hest/kigger på hest?
Forsikring ?Pris? Hvad er bedst ?
Sommerfold? Er det godt at lade dem være ude hele sommeren? Eller forstærker man derved chancen ved evt kolik ?

Nogle gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min egen hest.
  • #2   23. sep 2009 det er mange spørgsmål du har...:-) men hvis jeg var dig ville jeg gå på boblioteke og læse nogle forskellige bøger om hestehold det vil give dig svar på rigtig mange spørgsmål...:-) du er os velkommen til at kontakte mig PB, hvis det er...jeg har selv haft egen hest i 13år og har nu hesten gående hjemme...

• #4   23. sep 2009 Puha en masse spørgemål smiley

Men jeg kan fortælle dig lidt om mit heste hold...

Vi har tre ponier en treer og to ettere, det går på døgnfold fra forår til efterår, når nattemperataturen er omkring 5-10 grader, og har ikke problemer med kolik da jeg aldtid græsser m eget langsomt ind...
    de bliver vac 1 gang årligt og får ellers dyrlæge efter behov...
    Af foder bruger jeg Dangro fiberblanding, wrap og de står i halm... Om vinteren får de frøgræsballe på folden til tidsfordriv...
    Mine har ikke sko på og det koster ved min smed ca 250 pr hest ....

Det var vist svar på lidt af det smiley

• #5   23. sep 2009 Rosin: Jo, det er selvfølgelig en græsfold smiley

• #6   23. sep 2009 Hvis jeg køber en hest der er feks 7 år, så er de jo allerede på noget foder i forvejen.. Det kan man vel bare fortsætte med?

Jeg var bare lidt i tvivl.. Nogle heste får 30 forskellige ting i maden smiley og andre får feks bare havre .. Så det er svært at finde ud af hvad hver hest har brug for.. Men hvem sammensætter foder , hvis det er? Dyrlægen ?
    Hvordan får man hesten handels undersøgt? Gennem dyrlæge tjek inden køb ?

• #7   24. sep 2009 du får en dyrlæge efter eget valg ud til at gennemgå hesten ved en handelsundersøgelse...
    derudover skal du sætte dig ind i hva hest du vil ha, hva den skal bruges til, temperementet osv osv. og så skal du tage ud og kigge på MANGE heste så kan du bedre danne dig et billede af hvilken type du vil ha... og tag meget gerne en erfaren hestekender med, de ser ofte alle de ting man ikk selv ser...

Kommentér på:
Min egen hest.

Annonce