{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Uhh skal købe egen hest! {{forumTopicSubject}}

Halløj hg folk!!
Jeg har været så 'heldig' at kunne få lov, at købe min egen hest om meget snart når jeg bliver 18!!Det er som om meget snart!
Meen såå er det så det, jeg spørg jer om, hvad jeg skal lægge ekstra godt mærke til?
Den skal primabruges til at jeg udøver horsmancip med, jordtræning, kliktræning, og ja det skal være min allerbedste ven, hvis den selv vil!
Men udover det skal, den jo kunne gå alm dressur, ikke høje Lx klasser, men bare det bersale. Altså 20 meter volter, scheklingvinger(staves?) små volter, parader, og self kunne hoppe lidt os!
Har overvejet, at købe en ung hest, eller et føl. Hvad syns I, jeg skal holde øje med ?
Sorry hvis det er dumme spørgeslmål!!!
Kh Team Kastrup


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uhh skal købe egen hest!
  • #1   11. feb 2011 Nu er Lx jo spring og det laveste tihi smiley men okay..

    Køb det du føler er bedst, men husk der er meget arbejde i føl og unghest så man skal have tid


  • #2   11. feb 2011 Ung hest eller et føl??

    Ja så er det da dumme spørgsmål hvis den skal kunne alt det??


  • #3   11. feb 2011 Maria C. Im sorry xD Er langt fra stævne rytter! Aner intet om det! Det sidste stævne hed for mig 'julestævne' klasse '80 cm' xD

    Kristine F. Det kan Cæsar da ? Han kan gå alm dressur, springe, forstå mig! Hvis du ikke forstod hvad jeg mente, forklare jeg det da lige (:
    Unghest eller et 7 måneders føl. Så træner jeg den selv op^^
    Hvis jeg vil ha en hest der er tilredet. Ja såå skal den helst kunne det meste af det der! smiley


  • #4   11. feb 2011 hehe okay på den måde smiley

  • #5   11. feb 2011 Ditte dybdalh. Har redet faktisk hele mit liv... Og jeg får min førtidpension, privat årsag, såå jeg har den tid, jeg vil have smiley

  • #7   11. feb 2011 Har mest med ung-heste og gøre smiley
    Men tror i misforstår min annoce lidt, ellers har jeg lavet den keglet.
    Det jeg mener, er at jeg vil vide hvad der er en god ting, at kigge efter ved en hest. Fx. Dens øjne, om den viser frygt, afskye, eller vrede. Det er sådan noget, jeg syns kunne være fedt i skrev. Self, ved jeg da meget selv, syns jeg, men er altid fedt med andres ord os


  • #9   11. feb 2011 Kig den i øjnene så ved du næste altid om det er den rigtige..

    Har kigget alle mine i øjnene, og har kunne se på hver og en om det var en beholder eller sælger hvis man kan sige det sådan..
    Anton var jeg forelsket i ved første øjekast, så ikke andet før jeg havde bestemt mig..
    Saga var jeg os væk efter at have set hans øjne, måtte dog aflive ham for hans skyld..
    Chili, vidste jeg at jeg ikke ville beholde, men valgte at rede ham fra en udssel skæbne..
    Amanda vidste jeg også at det ikke var en jeg ville beholde, men købte til en veninde..

    Payback er en beholder tihi smiley


  • #11   11. feb 2011 Det jeg synes er det allervigtigste, som jeg ikke fuldte engang og så endte det heller ikke ret godt.
    Find en hest du har kemi med, og hvor du kan mærke med det samme "Det skal bare være ham/hende!".
    Når man finder det.. Det er simpelthen en fantastisk følelse(:


  • #12   11. feb 2011 hej og tillykke smiley
    Jeg fik min første pony for 2 år siden og da var han 12år smiley og jeg er glad for jeg ikke valgte en hel ung...Min pony er min bedsteven og vi træner kun på hestens præmisser nu, hvilket han elsker smiley
    Jeg fik så her 2mdr inden jul en unghest på 3 et halvt med et fantastisk sind hvilket jeg ikke havde regnet med at finde bare sådan lige for syntes det er sjælent at finde en så ung med så godt sind som er tilsalg (: må nok sige hun virker som en på 13 heh så det kommer meget anpå hestens sind (: og et føl kan du jo træne med helt fra lille og så får i jo et kanont vendskab når den skal tilrides smiley


  • #14   11. feb 2011 Flower power, arg det behøver da vidst ikk lige være den følelse, for så har jeg da godt nok ikke fundet den rigtige tihi

  • #15   11. feb 2011 Ej vil nok sige jeg havde ikk løst til at galopere hjem på Maisy 10hi

  • #17   12. feb 2011 Altså nu så jeg da kristine skrev at unghest eller føl skulle kunnne alt det du nævnte var et dumt spørgsmål og du så svarede det kan cæsar da, så vil jeg bare lige informere dig om din cæsar ikke er en unghest.

    Men kig efter om den er glad, har levet under ordenlige forhold og sørg for den kan gå igennem dyrelæge.


  • #18   12. feb 2011 når du først er ude at kigge hest, skal du følge din egen mavefornemmelse! smiley

    når du 2. eller 3. gang har været ude at prøve den/besøge den, og du STADIG er sikker på at det skal være den, ja så er det den du skal købe.

    Og så skal den selvfølgelig kunne gå igennem et almindeligt dyrlægetjeck, og røntgen, hvis din dyrlæge skønner det er nødvendigt.


Kommentér på:
Uhh skal købe egen hest!

Annonce