{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Ansvarligt? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe et føl/plag for første gang da min gamle hoppe er ved at se sine sidste ridedage.
Den kommer til at stå opstaldet på rideskole sammen med min hoppe.
Jeg kan ikke selv tilride, men får en proffesionel til det når tiden er inde.
Jeg vil få undervisning på hesten når den er tilredet, men er det ansvarligt nok?
Skal man vide mere om det hele inden man springer ud i det?
Det skal lige siges at jeg aldrig har redet på ungheste.
Men det at man selv kan forme hesten og kende den fra lille frister...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansvarligt?
  • #1   11. feb 2011 Kast dig ud i det! Hvis den skal stå på en rideskole og du får en til at hjælpe dig med tilridningen er der jo masser af folk at rådføre dig med...:-)

• #2   11. feb 2011 Hvor gammel er du?
    At ride en unghest, er ikke som at ride andre heste. Hvis du kender nogen der har en unghest, kan du spørge, om du må den et par gange.
    Jeg kan ikke lide at ride ungheste, men elsker at arbejde med dem fra jorden, når vi har ungheste, bliver arbejdet også fordelt, så jeg slipper for at ride dem.

Det er noget du skal overveje, før du anskaffer dig en unghest.

• #3   11. feb 2011 du skal ihvertfald tænke meget over når den er redet til, hvordan du får den at gå.

altså den skal rides således du bygger dens muskler rigtig op inden du må begynde at ride den i stilling for eksempel.

• #4   11. feb 2011 Jeg gjorde det jeg købte et lille moster hingst på 1 år som var total vild.. Min første hest nogensinde og anede ikke en skid om det men han var så køn at jeg bare skulle have ham.. I dag er han jordens sødeste hest..

Så kast dig ud i det du finder ud af det med tiden smiley Du får så meget ud af det og lære en helt masse af det.. jeg fortryder hvertfald ikke at JEG gjorde det smiley

• #5   11. feb 2011 Kast dig ud i det hvis du har modet. Det kommer alt sammen efterhånden, hvis du giver dig tid til at lytte til hesten. smiley

• #6   11. feb 2011 Jeg er 33 år, så er voksen nok til at bære ansvaret...
    Og samtidig er jeg hjemmegående, så der er tid nok.
    Men ja - kan godt forestille mig at der er et kæmpe arbejde ved det.
    Jeg må tænke over det...
    Kender desværre ikke lige nogen der pt har en unghest...

• #7   11. feb 2011 Jeg har heller aldrig redet unghest, og nu har jeg en 4års nytilredet.
    Det SÅ spændende men det kræver også at jeg får meget hjælp da der jo er nogle ting der skal tages hensyn til.
    Heldigt for mig er hun super rolig og med massere gåpå mod.

Så synes du skal prøve, du har jo altid nogen du kan spørge til råds

• #8   11. feb 2011 Der er ingen problemer i at købe en ung hest, bare man får hjælp til at rette evt problemer smiley

• #9   11. feb 2011 Ja det kan du sagtens gøre =)

• #10   11. feb 2011 Helene..... Det er ikke uansvarligt, så kast dig bare ud i det.

Jeg købte min første hest som 13 årig og da han var omkring de 18 købte jeg så en unghest som jeg selv kastede mig ud i at tilride med hjælp fra trænere naturligvis.
    Da jeg aflivede denne hest som 10 årig (grundet arvelige benproblemer) valgte jeg at købe endnu en unghest, som jeg lige har tilredet og som er godt igang med sin uddannelse. Jeg synes det er fedt at se alt det arbejde man lægger i dem, som kommer tifoldigt tilbage til en når man har gjort det godt.

Jeg er glad for ungheste, selvom jeg nok vil sige at jeg glæder mig til ham her bliver lidt ældre i sit hoved.

• #12   11. feb 2011 Hvis du for hjælp til ridning efter tilridning er det intet problem smiley

Vi havde heste ind til jeg var 7år, men efter det har jeg gået til ridning og redet for andre og sådan..
    Min egen første hest var en 4års som jeg selv tilred (anton), nu har jeg så lige købt en 2 års, som jeg også selv skal tilride smiley

• #13   11. feb 2011 -AR-: Rideskolen ligger 5 minutters gåtur fra mit hjem.
    Jeg er der omme i forvejen ca 3 gange om dagen hos min hoppe.
    Det er en slags privatstald på selve rideskolen, der står kun min hoppe og min venindes hest.
    Og der er privat fold også, sætter selv på fold og tager selv ind igen, så foldtiden bestemmer jeg selv.
    Rideskoleeleverne kommer slet ikke op i "vores" stald...
    Ja, der er masser af hjælp på selve rideskolen og mange dygtige ryttere.
    Så tror nok det ender med at jeg springer ud i det, ellers lærer jeg jo aldrig noget nyt:)
    Tak for alle de gode råd:)

Kommentér på:
Ansvarligt?

Annonce