{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Er begyndt at stejle! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Håber virkelig nogen kan hjælpe mig! Min 6 årige pony vallak er begyndt at stejle.. Han gør det når han ikke får sin vilje dvs. Hvis jeg vil til højre men han vil ligeud stejler han. Han har gjort det 3 gange med parten, og 1 gang med mig. Jeg skældte ham meget ud! Men jeg er bange for at han gør det igen... Hvad skal jeg gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er begyndt at stejle!
  • #6   25. jan 2011 Han har lært at stejle som 3 årig hos tidl ejer. Men der er ikke noget galdt i med ham, for nogen gange drejer han bare med det samme men feks i skoven, og han prøver at gå hjem af, og jeg så vil dreje ham gør han det. Men har ørene helt fremme, og drejer så derefter

• #7   25. jan 2011 Men jeg bliver altså nød til at være lide skrap over for ham for der er intet galdt med ham

• #11   25. jan 2011 Han har ikke ondt. Han går fuldstæning normalt i alle gangarter, og han drejer hvis han drejer når jeg beder ham om det. MEN hvis han vil en anden vej end mig SÅ stejler han

• #12   25. jan 2011 prøv at når han vil stejle så ryk ham til den modsatte side som om du ville dreje også bare spark til ham. så han ik kan komme til at stejle smiley

• #13   25. jan 2011 Tror du ikke det skyldes at han prøver at fortælle at det ikke er rart?

Du lavede nogle indlæg igår om at den ikke kunne gå i holdning og den nok manglede muskler, så det er vel de manglende muskler, mangel på balance og mangel på smidighed der får ham til at sige fra.

• #14   25. jan 2011 I første omgang skal du få hele hesten undersøgt. Røntgen, tænder, sadel osv. ALT skal undersøges. Finder du/dyrlægen intet der, kan det være at det "bare" er en dårlig vane, og så så er det at du skal vise den, at det er dig der bestemmer.

• #15   25. jan 2011 Okay.. Det vil jeg gøre så. Men hans tænder er lige blevet rapset

AM: Ja, det kan være. Men idag var det fordi han ville hjem, og jeg så drejede ham så gjorde han det

• #16   25. jan 2011 kan være den har ondt i ryggen måske sadel ligger forkert, eller tandspidser i munden ja mange ting.
    Eller bare en pony der vil være på tværs

• #17   25. jan 2011 Han har haft den saddel i ½ år nu. Den er tilpasset til hans ryg, og der har aldrig været noget før. Han har gjort det over kort tid, og er lige begyndt på det

• #18   25. jan 2011 Men hvis han mangler muskler og har svært ved at samle sig, så har han nok ikke de samme rygmuskler han havde da du fik sadlen tilpasset smiley

• #19   25. jan 2011 Han begyndte på det da han stejlede med parten på marken fordi han ville hjem, og hun red hjem efter hann havde gjort, og så har han gjort det 3 gange siden

• #20   25. jan 2011 Syntes også du skal få ham undersøgt, men når han forsøger at stejle, så skal du tage din ene hånd bag knæet, så du får bøjet hovedet. På den måde kan han ikke rejse sig. Men du skal finde ågesagen til at han stejler.

• #22   26. jan 2011 At slå hesten (i hoved eller andre steder) læere den intet, det er straf og ulovligt efter DRF's nye regler.. at sætte på plads er en gammel skrøne, dyr (eller børn for den sags skyld) har ikke brug for og får intet ud over stres, frygt og ubahag ud af at "blive sat på plads".. hesten gør ikke tingene for at genere en men som syntom på et problem..
    (link fjernet)
    En god artikel der forklare hvorfor heste stejler, hvis det ikke handler om smerter/ubehag

• #23   26. jan 2011 Min Mira skulle longeres inden jeg trænede dressur, ellers havde hun for meget krudt i røven og kunne ikke koncentrere sig, så begyndte hun at stejle. Longering inden ridning hjalp os.

• #24   26. jan 2011 Det er der med at slå hesten mellem ørene er altså ikke særlig godt. der sidder nogle nerver og sårn. En hest er faldet død om af det før!

• #25   26. jan 2011 min brilliant gjorder det engang, jeg blev bange til sidst og fik min veninde til at ride hende, men hun blev ved.. en dag kom min aller første ridelærer og hjalp mig og lige siden er det gået fantastisk med hende, hun fejlede intet har fået hende undersøgt hun er bare en hoppe med stort H

• #26   26. jan 2011 Vil sige jeg har dasket min gamle hoppe oppen mellem rørende, det virkede ganske fortraffeligt, den blev livsfarlig når den gjorder det og jeg skulle satme ikke ned og ligge på fliserne med en hest over mig, den stoppede og blev bare forstrækket over den ''støttede på noget'' den ikke havde regnet med, den var hverken stresset eller psykisk påvirket efterfølgende, men tussede blot stille og roligt videre.

Kommentér på:
Er begyndt at stejle!

Annonce