{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Liza Wurts - erfaringer med køb
  • #1   23. jan 2011 Jeg for nogle måneder tilbage ovre og prøve 3 heste hos hende.
    Leonardo - Varro - Og en hoppe jeg ikke kan huske navnet på.
    Hun er sød, men hun virkede ikke som en der selv havde den store forstand på ridning som sådan. Men nogle fine heste havde hun, jeg endte dog ikke med at købe én. :o)

• #2   23. jan 2011 Det meste af det, hun har, er import fra holland...og det har de fleste jo en holdning til.

Persobligt, ville jeg kigge mig rigtig godt for, hvis jeg en gang skulle overveje at købe en sådan hest.....

• #3   23. jan 2011 De henter alle deres heste i Holland. Altså, hestene har helt fine forhold osv, men de kender jo intet til hestenes fortid i Holland.

Har selv prøvet hest der, en af dem spassede fuldkommen ud med noget der lignede gjordkramper, den anden var egentlig meget fin.

Men kan ikke lide at købe heste, man intet ved om. Men det er vel en smagssag smiley

Fint sted de har ellers, helt klart..

• #4   23. jan 2011 LOUISE hvordan var Leonardo det er ham jeg skal prøve!

• #5   23. jan 2011 Tak for jeres fornuftige svar smiley Kom gerne med flere! smiley

• #6   23. jan 2011 man kan ikke stole på hende.. hvis den hest er noget for dig få din dyrelæge til at tjekke den og tage røngten billeder af den.

jeg købte min gamle pony der, og det viste sig at han havde mus og mange andre tinfg i sin ben s:
    og hun skulle så hente den igen og det var ikke noget problem sagde hun. men hun hentede ham aldrig..

• #7   23. jan 2011 Er det frisere hun handler med.

• #8   23. jan 2011 Hvis man tænker sig lidt om., så er det lidt mystisk, at man kan købe en tilsyneladende synd, rask og godt uddannet hest for 25.000 kr....

Kender flere eksempler på snyderier med de hollandsk importerede heste...skjulte fejl såsom sommereksem og grimme røntgenfejl.

Det har dog ikek været fra Lisa....

Men generelt, så ville jeg passe meget på, hvis det er import til billige penge...

• #9   23. jan 2011 Man er også "selv ude om det" hvis man betaler en hest uden først at have fået røngten, for det skal naturligvis gøres. Den skal tjekkes i hoved og r.. ligemeget hvor man køber den, men tak fordi du fortalte om din oplevelse med handlen smiley

• #10   23. jan 2011 Dem jeg kigger på står til 50000kr. er risikoen så lige så stor?

• #11   23. jan 2011 Har haft lidt dårlig erfaring med import fra Holland.

• #12   23. jan 2011 PS. når man har taget hesten ud af døren svarer hun ikke telefonen, vi blev nød til at køre op til hende.
    - men så dum som hun var at ikke svare mig 2 månede efter jeg fik min pony var hun stadig ejer af ponyen og havde alle pappir..

• #13   23. jan 2011 Jeg kender hende ikke, men har egenlig ofte undret mig over, at hendes heste tit er til salg i meget laaaang tid... Også før krisen og det faldende hestesalg.
    Har især lagt mærke til en hest, som har været til salg hos hende, sådan on off i flere år.

Synes det virker lidt underligt, men måske det er bare er mig som er for skeptisk.

• #14   23. jan 2011 Hvad mener du helt præcist Inga og pathfinder???

• #15   23. jan 2011 Anne mette hvilken hest drejer det sig om?

• #16   23. jan 2011 Det er sådan en gråskimlet Lipizzaner så vidt jeg husker, har dog ikke set en annonce med den i noget tid. Den var bare p*sse lækker at se på.
    Hørte noget om, at den vist stod med en skjult skade... Men det er jo bare et rygte, og rygter ville du ikke høre smiley

• #17   23. jan 2011 kort sagt pas godt, fffå din dyrelæge til at tjekke hesten + få taget røngten billeder.
    og når du har købt hesten og det viser sig at der er nogle fejl svarer hun ikke talefonen. når man så endelig får fat på hende siger hun at hun vil gerne tage den tilbage og kan selv hente den, skal man ikke regne med hun kommer.

• #18   23. jan 2011 Har handlet med Liza én gang... Hesten hed Picasso og hun påstod at hun fik den så tynd, samt at hun ikke havde fået nogle papirer med...

Mødte ejeren ca 6 mdr efter. Hesten havde været i flot stand(tinker) hed sullivan, havde vacc og forsikringspapirer med... Hun havde byttet og fået en Merens de Cheval der absolut ikke var det hun byttede den for at være...

Meeeen måske er det blevet bedre...

Men som en anden skriver, find en uvildig dyrlæge og få den tjekket HELT igennem... specielt når det er så dyr en hest:-)

• #19   23. jan 2011 Tja...jeg synes, du skal finde et andet sted at købe din fremtidige stjerne smiley For din egen skyld....

• #20   23. jan 2011 enig med k A

• #21   23. jan 2011 Kort sagt: Flest dårlige oplevelser? Hvis man laver en godkendt kontrakt, røngten og dyrlægeundersøgelse, og betaler efter købeloven mht. returret. Kan man så stadig komme galt afsted?

• #22   23. jan 2011 jeg har tilfældigvis overværet træningen af en hest der. og er det dagligt de bliver udsat for det ja så holder de ikke længe. !! ingen opvarmning, og fuld galop, for at løbe krutten af. var en mandlig rytter, og en kvindelig rytter , os uden opvarmning, og hesten underlod med det samme kan ikke anbefales!

• #23   23. jan 2011 Der er ikke nogen der rider sådan når jeg er til stede. Forstår ikke hvis det er så slemt at folk ikke beder dem om at ride ordemtlig? Det gør jeg sku hvis jeg ser noget der ikke er okay. Også til stævner hvis nogen er unfair over for hesten. Det er vores pligt over for dyrene!

• #25   23. jan 2011 Mange tak Cecilie smiley Har du været oppe og kigge på hest der?

• #27   23. jan 2011 Er meget intra smiley

• #28   23. jan 2011 Hvis man laver en godkendt kontrakt, røngten og dyrlægeundersøgelse, og betaler efter købeloven mht. returret. Kan man så stadig komme galt afsted?

Vil mene du er ret godt dækket ind hvis du gør dette:-) Og nej lad dig ikke stoppe af vores oplevelser hvis det er hesten for dig, bare være mere opmærksom:-) Og sørg for at få prøvet den et vis antal gange, og i alle situationer;-)

• #29   23. jan 2011 Tak "stald esmann" smiley Ved du om man kan få hesten på prøve ved hende?

• #31   23. jan 2011 Hvis hun vil sælge siger hun næppe nej til en prøvetid på eksempelvis 14 dage,,, Og de fleste vil sælge for tiden:-) Men ellers hedder returretten 30 dage

• #32   24. jan 2011 ¤ Stald Esmann ¤: Der er altså ikke noget der hedder returret på heste (du skriver ellers er returretten 30 dage) med mindre man aftaler dette specifikt og skriver det i kontrakten.. mange tror det dog fejlagtigt nu om dage..

• #33   24. jan 2011 har selv kigget på pony deroppe, men købte ikk noget. Har også været der med elev der skulle ha sin første stævnepony, vi har fået en helt fantastisk pony til ingen penge !

• #34   24. jan 2011 jeg har også kigget hest deroppe og aldrig har jeg været så gal i skralden da jeg kørte hjemad, som jeg var den dag efter et hestekig..

Hestene blev givet ud for at være noget de på ingen måder var.. Jeg var dybt skuftte da jeg så de heste jeg skulle kigge på og så i den prisklasse jeg så (50.000).
    Det var noget værre omgang skrammel for at sige det mildt.

Det er absolut ikke et sted jeg ville sætte mine ben, hvis jeg skulle kigge efter hest. Jeg har virkelig intet tilovers for det sted.

Den ene hest jeg kiggede på lå i det prisleje og hesten kunne knap nok finde ud af at trave!
    ej men jeg var så skuffet og faktisk rigtig sur over, at hun havde spildt min tid på den måde, da jeg alligevel havde kørt i en time for at komme op og kigge på noget, der slet ikke var som hun havde sagt..

• #35   24. jan 2011 Anne mette S.
    nu kender jeg tilfældigvis den grå skimlet lipizzaner hingst du omtaler hvis det altså er den der hedder siglavy capriola ferdinand hvilket jeg meget tror det er han er en pisse lækker hingst har haft æreren af at ride han i 2 år inden lisa fik han jeg stoppede ridningen med ham efter dyrlægen havde fortalt mig at han ikke var bedre en af give en kugle for panden pga skader i hans forben... lisa havde ham til salg i over 3 år før hun fik ham solgt og desuden erhun fuld af løgn og skrive han er et oplagt avlsemne og kan blive godkendt her hjemme som avlshingst det ved jeg ikke passer hans papir er ikke gode nok til at han kan opnå status som avlshingst...

jeg ville personligt aldrig selv købe hest ved lisa da jeg ved at hun får en forsikringsmand fra alm. brand ud for at lave bøjeprøve på hesten og underligt nok selvom den halter lidt på det ene ben står der altid i papirene at den er 100% iorden og vupti så er den forsikret som en sund og rask hest...

undskyld mit indlæg blev lidt langt men nu er jeg kommet ud med noget af det jeg ved om hende

• #36   24. jan 2011 Vores nu afdøde Nikita købte vi ved Liza Würtz. Ponyen blev fremvist af en af hendes stald/ride piger, og vi fik SUPER service! Min erfaring med handel hos hende er absolut positiv! Nikita var også oprindeligt hentet hjem fra Holland, men fejlede ikke noget som Liza kunne have skjult for os. Nikita blev dog aflivet pga gaffelbåndsskade, men det kan jo ske uanset hvor man handler hest.

Jeg ville ikke have noget imod at handle hos hende igen smiley

• #37   24. jan 2011 Jeg har også kigget på hest der, men er i dag glad for at jeg aldrig købte nogen. Har efterfølgende hørt for meget dårligt til nogensinde at ville sætte mine ben der igen..
    Jeg ved desuden, at Hollændere har en idé om at de kan sælge alt til danskerne, så pas på, de fleste heste er jo købt fra Holland af, og det er ikke guldet de sender herop !!

• #38   24. jan 2011 Carina DRØMMEN LEVER : Hold da op, ja så kan jeg da regne ud at det jeg har hørt ikke bare var et rygte... Ja det var nemlig den hest du omtaler, som jeg havde lagt mærke til i utallige annoncer.

• #39   24. jan 2011 Anne mette S
    okay det tænkte jeg nok jeg var selv ved at købe hingsten inden liza fik ham og det var der vi opdagede hans fejl han er uegnet som ridehest da han har alt for korte sener i begge forben + røngten forandringer på begge forben gunnar yde som undersøgte ham var klar på at aflive hesten med det sammen men det var ejer ikke enig i som solgte ham videre til en mand som var total uvidende om denne fejl og han solgte ham jo så videre til liza i go tro jeg ved nu at ferdinand er solgt videre til en dame som heller ikke er oplyst om disse fejl og ved endnu ikke om jeg skal tage kontakt til hende og oplyse hende om det sys jo det er synd for den lille dreng at han skal blive redet og få smerter ved det.. efter min mening ikke et værdigt hesteliv

Kommentér på:
Liza Wurts - erfaringer med køb

Annonce