1.481 visninger
|
Oprettet:
vitaminer/mineraler...? {{forumTopicSubject}}
Den allebedste vitamin/mineral blanding man kan få...eller købe selvfølgelig... hvad er det?
Jeg savner en god "vitaminpille" til daglig her i vinterperioden.
en blanding hvor hesten er dækket helt ind.
Har heste i forskellige str, og alle laver ikke en døjt, udover det de selv finder på.
De går på fold alle dagens lyse timer uanset vejr og vind. (lige pt ca 9-16)
skriv gerne hvorfor i vælger netop det produkt, og hvor det købes:)
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Jeg har ikke selv skaffet dem, men fået en ven til at skaffe dem til mig.. Men de hedder noget med tjørnhøj mølle
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Grunden til at jeg har valgt de produkter er at ved sammenligning med gud ved hvor mange andre fandt jeg sammensætningen her væsentlig, prisen er lidt høj kontra f.eks. Salvmin og andre lig dette. Ud over jeg synes det har den bedste sammensætning skulle det være velsmagende og i pilleform, hvilket for mig betyder end del da det så fylder lidt i krybben sammen med en lille håndfuld lucerne som bliver hans eneste krybbefoder ud over god wrap.
Har indtil nu brugt Mini Vit Vinter fra Tjørnehøj Mølle hvilket jeg har været ovenud tilfreds med. De er meget velsmagende og i bolcheform, hvilket kunne være et rigtig godt bud til dine hypper da du kan give dem som godbidder.
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
aug 2009
Følger: 43 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 457
Findus & Pedersen P
Supergod ide det med at printe ud... den tanke havde jeg ikke lige;)
Kigger lige nærmere på Pavo' vitaminer
Sofie Mortensen - Forståelse, Kærlighed & Venskab.
ok:)
Jeg kigger lige på dem:)
Grunden til jeg spørger er, at jeg har en ALT for fed pony og en for tynd hest og 3 ponyer som er fine i huld, og vil gerne finde et tilskud som kan gives dem alle uden nogen mangler eller får for meget. selvfølgelig skal det afstemmes dem hver især, men synes det er frygteligt træls at have 5 forskellige tønder af hvert
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
aug 2009
Camilla- nu med ny Tinker/Drum.
den der Gemüse-Kreüter-mineralien, i hvilken form er det? er det piller, eller er det ligesom deres microvital?
har nemlig ikke lige set den du omtaler
nov 2008
Vil lige sige at når jeg siger ikke god nok sammensætning mener jeg til vores behov og efter min egen overbevisning - ikke sagt at produktet ikke er godt.
Startede med at undersøge Regulator Complete som var mit umiddelbare valg, men for bøvlet at skaffe og ikke god nok sammensætning sammenlignet med andre.
Racing Minerals og Salvamin heller ikke ønskværdigt til ham.
Gemüse Kreüter et lækkert produkt også i pilleform med ikke høj nok i B-vitamin.
Det er vigtigt for mig at det passer til netop hans behov og de foderproblemer vi har haft og så fodrer jeg jo ikke med nogen former for krybbefoder ud over meget lidt lucerne
aug 2009
Tusind tak:)
Jeg er lige ved at indsamle "indholdsfortegnelserne over de produkter jeg umiddelbart falder for, og vil tage kontakt til foderrådgiveren, når jeg har de forskellige på papir:)
Racing minerals ved jeg, de ikke vil spise... ikke engang fede Bonnie:/
Bonnie har muligvis EMS, hvilket bliver undersøgt i morgen af dyrlægen, og derfor er det ekstra vigtigt for hende med en god vitamin/minaral "kur"
aug 2009
jul 2010
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 317
derudover giver vi dem også hybenpulver til deres sene og led...
nov 2008
Taget fra nettet:
B-vitamin kaldes populært "stress-vitaminet" og anvendes primært til konkurrenceheste, der viser tegn på sløvhed, ved miljø og foderskifte, samt ved pelssætning og fældning. B-vitamin har bl.a. betydning for nervesystemet og energioptagelsen. B vitamin er derfor afgørende for hestens velbefindende og præstationsevne.
B vitamin er et vandopløseligt vitamin, som hesten selv producerer i stortarmen. Ved div. former for stresspåvirkning opstår der let "uro" i tarmsystemet, hvorved B vitaminniveauet falder. Det kan hurtigt hæves igen via tilskud.
Et andet helt viunderligt produkt er Animal Biosa som er et flydende pro biotisk produkt (faktisk et ensileringsmiddel) virker super for at forebygge/helbrede maveproblemer og er med til at give en fuld foderudnyttelse
aug 2009
tak
tror ikke mine dovendidrikker har specielt brug for ekstra b-vitamin udfra beskrivelsen
Bonnie får pt en håndfuld fiberpiller, en håndfuld lucerne og racingminerals, som bliver pillet fra...
umiddelbar hælder jeg til hippolyts, men må lige høre med en proffesionel
de andre får jo så "i hoved og røv" så at sige.... men sorterer vitamin fra...
så det er egentlig ret nødvendigt at det ikke smager dårligt, og hvis hippolyt's svarer lidt til deres andre foderprodukter, tror jeg det smager fint for dem
vitaminer/mineraler...?