Burde man have hest? {{forumTopicSubject}}
Nu sidder jeg her, alene hjemme.
Min mor spurgte om man overhovedet var sikker på man gad og have hest.
Jeg må indrømme, jeg havde forventet at svare, øh ja! med det samme. Istedet for sad jeg lige i nogle sekunder og tænkte på det.
Jeg er RIGTIG doven - er computerafhængig. Aldrig ude, og dyrker aldrig nogen form for motion.
Ved min hest skal jeg både tage bus derud og hjem i hverdagen, og i weekenderne kommer jeg til at cykle.
Så allerede dér bliver cykling en del af mit liv, da jeg så IHVERTFALD kommer til at cykle 12 km om ugen.
Når det bliver forår/sommer - vil jeg komme at cykle omtrent 16 km næsten hver dag.
Meget motion.
I hverdagene vil jeg først være hjemme sent, der ved 6 tiden - så computeren bliver der ikke meget tid til, da jeg selfølgelig også skal holde styr på mine lektier.
+ ude ved ham, kommer vi ti at være ude 70% af tiden, indtil foråret, hvor vi vil være ude ALTID - på nær i det dårlige vejr.
Så allerede der, vil jeg både få motion, være ude og ikke være computerafhængig, som jeg er 7 timer om dagen.
I fremtiden vil jeg også rigtig gerne være psykolog. Jeg vil ikk være som alle andre psykologer som folk bliver trætte af. Jeg vil bringe hesten ud til mennesket. Jeg vil snakke på en anden måde .. Svært at forklare, men jeg har en fremtid om at bo på en "ranch" og arbejde med heste og mennesker.
Heste ER bare et del af mit liv, og det er enkelt der jeg kan være mig selv 1506356 %
But anyway .. jeg tænker, på dét at have ansvaret til en hest, vil jeg blive træt af det? Men så kan jeg vel skaffe mig en part, der kan være lidt ude hos ham, så jeg får fri og tid til MIG og mine venner og familie..?
- Hvad ville i gøre i denne situation hvor i faktisk vidste i VIL blive træt af det, i perioder, hvor i ikke kan overskue at være der så meget?
Ville i få e part på hesten, eller, slet ikke have nogen hest?
For jeg undrer mig lidt hvad man skulle/burde/kan gøre i sådan en underlig situation?
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
Jeg har 2 heste, lige nu står de dog så langt væk at jeg sjællendt ser dem.. Hvorfor? Jo fordi det er billigt
De skal rykkes tættere på når de skal bruges
mar 2008
Følger: 185 Følgere: 189 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 91
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
12 km i ugen? jeg cykler 12 km hver dag Motion gør din hverdag meget gladere, og det er ikke engang løgn
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Fjordlænderen - har desværre ikke bredbånd .. Men har dog mobilen .. kan bruges i nødstilfælde!
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 534
Hvis du ikke er sikker på hvad du vil, så lad for gudsskyld være med at anskaffe dig en hest, og når man læser din tekst og du skriver om din computerafhængighed så synes jeg ikke det lyder optimalt at du skal have hest.
Når man har en hest har man jo et ansvar, og selvom det måske ikke altid er en dans på roser, så skal man jo også ud til den de dage hvor alle vejene går op ad bakke, modvinden er ekstrem og det regner - det skal man huske på - er det DIN hest er det DIT ansvar.
Så umiddelbart ville jeg foreslå en part som der er nogle der tager sig af de dage hvor du hellere vil sidde foran din computer.
jul 2007
Følger: 190 Følgere: 183 Heste: 4 Emner: 98 Svar: 188
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.051
Det lyder lidt som om du selv hælder mest til det med parten, hvilket jeg tror ville være godt for dig, så du har mere tid til alt mulig andet, som det lyder til at du også gerne vil nå. Så kan du altis få din egen hest senere
sep 2008
Følger: 50 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 447
dec 2008
- Jeg kan ikke cykle i skole om morgenen, til skole, så jeg derefter kan komme derud, da der er glat is og trafik i byen
- Så det er kun i weekenderne foreløbeligt at jeg vil kunne cykle, da jeg har skov derud til.
Men med ikke at have overskud mener jeg at når han får daglig træning i jordtræning og hygge, bygning af muskler, osv. vil der simpelhen være perioder, som varer i alt til sammen cirka 4 mdr. hvor jeg når det går aller bedst dropper alt arbejdet, og kun nusser, også forsvinder alle muskler jo osv igen og igen, og igen Og det skulle han jo nødig ha, bare fordi jeg ikke har overskud til at træne ham ordentligt hver gang ..
jul 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 137
Jeg er selv noget af en computer nørd, bruger normalt rigtig mange timer med min computer til både at surfe og spille men jeg vil til hver en tid sætte min hest højere end min computer, fordi det har jeg lyst til. Hvis du synes du vil prioritere computer tid over tiden med hesten jamen så er det da det du skal gøre Så synes jeg bare du skal droppe at have hest hvis ikke du kan finde tiden til den fordi du hellere vil alt muligt andet i stedet for. Du kunne også finde en part til ham selvfølgelig men så synes jeg også lige så godt du kan sende ham hjem til en anden, jeg ville få så dårlig samvittighed hvis jeg ikke fik tid til min hest og måtte have en anden til at tage sig af ham for mig altid
I sidste ende er det jo op til dig selv, men jeg ville finde et andet hjem til min hvis jeg stod i dine sko
dec 2008
At have tid til mig selv skal ikke menes, at jeg skal ud og shoppe og i bio osv. Men bare have tid til mig selv en gang imellem.
Jeg har allerede nu ikke tid til at se venner, og kommer kun hjem til min familie engang imellm, da jeg også slider med et elite kor jeg skal have gjort færdig til jeg kan stoppe til sommer..
jul 2006
feb 2010
Følger: 113 Følgere: 103 Heste: 4 Emner: 257 Svar: 1.040
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Hesten er vigtig ja, men ikke på bekostning af alt andet!!
Man kan jo ikke lade uddannelse, familieliv osv sejle fordi man har hest, det er jo om at finde en balance, hvis man finde ud af at, man ikke formår at være derude alle ugens dage, må man jo så enten gøre op med sig selv, om man vil finde en part, have en hygge hest og ikke ride så seriøst eller om man vil sælge hesten..
Det skal da ikke være sådan at man bare skal sælge, hvis man føler at overskuddet ikke er der, pga pressende ting i hverdagen...
Kunne forstå, hvis man overhovedet ikke gad sin hest og kun red/så den en gang i ugen, så var tiden måske til at man solgte den...
apr 2005
Nej selvfølgelig ikke - det hører under ren fritid og intet andet...
apr 2005
Nej, jeg tror også jeg har misforstået noget længere oppe, for kan i hvert fald ikke finde det, som fik mig til at skrive det jeg skrev..
jul 2006
Men URB, hvad tænker du? Tror du det er umuligt for dig at finde tid til det hele? Hvad vil du med hesten, er det på hyggeplan, lidt af hvert eller primært træning og konkurrencer du sigter efter? Han vil jo ikke dø af at undvære dit selskab nogle dage, men er problemet, at finde tid og lyst til at komme derud overhovedet? Som du siger, du kan finde en part, jeg mener bare at hvis interessen ikke rigtig er der i at bruge tid på ham længere fordi du gerne vil nogle andre ting som ikke kan gå op samtidig med at have hest, så er det måske alligevel ikke så smart at have ham. Din hverdag skal jo ikke gå i stå fordi det hele ikke kan køre rundt
Kunne du måske ikke arbejde på at blive mindre doven, og måske se motion som en god og sund ting ? Det er der aldrig nogen der har taget skade af :o) Fordi du ikke er ude, som du siger, er det fordi dovenskaben tager over eller at du ikke gider/har lyst til at være ude. Evt hvis du har en fancy mobil kan den så ikke bruges som computer mens du er hos hesten ? ;P
jun 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 20 Svar: 153
I mine øjne virker det til du ikke vil det nok...
dec 2008
Nu unlader vi computeren, for den kommer alligevel ikke til at være med i min hverdag længere
- Spørgsmålet var enkelt, om i ville finde en part eller ej, (eller bare få de perioder), til hesten hvis i fik disse perioder, hvor i intet orkede, andet end lige at hygge lidt med heste og passe den. Altså ikke træne den, på nogle punkter
Ville i få fat på en part som kunne give ham både træning og den opmærksomhed som han vil mangle i den "lange"(læg mærk til mine gåseøjne) periode, eller ville i bare nusse med ham, i den periode hvor i ikke orkede noget.?
det om motion, osv. skulle være GODT - for sådan var mit liv for 1½ år siden nemlig.
- Og jeg mener ikke selv jeg er egoistisk. Disse perioder får jeg fordi jeg mangler tid til mig selv. Altså at jeg ikke hele tiden er ved hesten, og aldrig er sammen med hverken vennr eller besøger familie, men ved mig selv mener jeg, er både familie og venner.
Men jeg træner jordtræning, og det vil forhåbentlig blive på højt plan, og ridningen, vil jeg bruge tid på også, for både at han for styrket hans muskler ( hvis man kan forstå det? xD) og jeg får styrket min ryg.
Men alt dette forsvinder jo når jeg har perioderne, og det er ikke vigti for mig at jeg mister min ryg lidt, men han skal jo ikke være i tip top form, også bryde ned fra den ene dag til den anden på bunden.
Ja jeg HAR lyst, det har jeg virkelig ;o))
Om jeg har tid, det kommer meget an på skolen og koret.. Men af hvad jeg ved fra vores planer, så er det kun marts der har en hindring i det hele.
dec 2008
Men du har vel hellere ikke en skole du skal passe, for at kunne blive psykolog?
jul 2006
Jeg ved ikke rigtig om jeg ville finde en part. Altså når du stadig kommer og nusser med ham og bruger noget tid på den slags så bliver han jo alligevel ikke overladt til sig selv og så skal han jo nok klare den, men som du selv siger, det ville være så ærgeligt at han smider alt når du går ind i dine pause perioder. Men du må vel egentlig bare gøre op med dig selv om du kan leve med at starte forfra hvergang du har været i en periode, eller om du måske vil foretrække at finde en der kan hjælpe dig lidt med at holde det ved lige :o)
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Synes ikke rigtigt du har noget at brokke dig over, hvis jeg må være helt ærlig ..
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 45
en hest er nok lidt ligeglad med om den rides eller bliver trænet dagligt den tænker nok YES en fridag så jeg kan hygge mig med de andre heste.. det er kun os mennekser der får den dårlig somvisdehed over det.. hvis hesten får mad og vand der bliver muget og den kommer på fold så har man ikke så meget at have det dårlig over... den venter gerne på du får overskudet tilbage hvis den kan/må blive blandt sin venner og der hvor den er tryk..
hvis der går flere md så vil jeg finde en part hvis det var mig.. men ikke hvis det kun er nogle enkel dage en gang imellem..
Burde man have hest?